Loading...
nl

Jesus is opgestaan?

JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 11 '08
Origineel bericht van: Karin
Inderdaad er zijn mensen die denken dat ze de incarnatie zijn van Jezus, Cleopatra, Jeanne d'arc, noem maar op.

Sorry, je riep me?
Lena
Lena jul 11 '08
duuuuuhhhh ok dan wie ben jij ??? smirk
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 11 '08
@Karin, wat heb je dat ontzettend mooi uitgelegd!

@Nims, Hee ik ben jeanne hé, denk erom tongue

Maar even serieus, een periode in mijn leven dacht ik mijn zielenfamilie gevonden te hebben. En we hadden dat gevoel dan ook allemaal en besloten elkaar regelmatig te ontmoeten. Hoe het ook zat, we hadden mooie ontmoetingen, zette lichtcirkels op en deelden ervaringen.

Eén van hen was daarvoor nog in Egypte geweest en ik had het hem bewust niet van te voren gezegd, maar ik voelde dat hij ooit als een van de farao´s geleefd had. Dus ik vroeg: En ben je nog in het museum van cairo geweest, want daar liggen momenteel de farao´s opgebaard. Hij bevestigde mijn vraag. Toen vroeg ik en wat voelde je toen je daar zo stond? Hij keek me verschrikt aan begon te blozen. Dat durf ik niet te zeggen zei hij. Ik zei, zeg het maar gerust want het klopt.Meteen daarop zei één van de anderen, maar jij bent er ook een geweest. Ik weet niet welke maar als je me een lijstje geeft van alle namen kan ik je zo zeggen welke je geweest bent.

Eén van de andere familieleden waar ik nog wel wat mee uit te werken had, zat er direct bovenop en riep enthousiast: ´Oooo, ik voel al zoooo lang ook zóóóó´n enorme verbinding met Cleopatra´ (ik kreeg braakneigingen eerlijk gezegd blush). Ik keek haar, maar omdat ik wist dat ze me wel kon schieten hield ik wijselijk mijn mond. Maar op dat moment zei een van de anderen: ´Oja, maar dat klopt dat je dat voelt want jij was haar dienstmaagd´. (voelde me een stuk beter :$).

Het stuk wat tussen ons botste was trouwens ego en ruimte. Ik mocht leren mijn eigen ruimte in te nemen en sterker mijn authenticiteit mocht laten zien en dat mensen soms toch wel dingen op je projecteren die zij in zichzelf moeilijk vinden te aanvaarden, maar dat dat helemaal niets over mij zegt.

Waarom schrijf ik dit eigenlijk? Oja, heeft die wetenschap van wel/geen farao te zijn geweest ons dan uiteindelijk iets opgeleverd?

Neen, kan ik zeggen. Het enige wat ik in deze ontmoetingen geleerd heb, is dat ze mooi waren voor de time-beiing, dat ik niet met vormen en beelden bezig wil zijn, ook geen bevestiging of ontkenning zoek van mijn eventuele helderwetend-, voelend-, of ziendheid. Ik mocht een oud trauma verwerken en deze keer er zélf voor kiezen ergens anders dan mijn ´familie´ te gaan staan, waar ik ze (en mezelf)in feite dus heel dankbaar voor ben. Ik begrijp door dit alles, dat niets voor niets gebeurd en dat de vorm er eigenlijk helemaal niet toe doet. Ik weet nu dat ik gewoon mijn lampje wil laten schijnen vanuit mijn hart. En als dat lampje ineens iets te zeggen heeft, merk ik dat vanzelf.

Liefs,

Pacho

gast
gast jul 11 '08
Mooi Pacho smile
admin
admin jul 11 '08
Weer een lichtje erbij, dank Pacho.
Kamizja
Kamizja jul 11 '08
Pacho,

Het christus- en maria-bewustzijn (mannelijke en vrouwelijke goddelijke aard) mag in deze tijd in ieder mens ontwaken, de tijd is rijp.
Maar toch ook nog niet helemaal.... want mensen verwarren hun ego met dit bewustzijn. En dan heb je een probleem!
Als Jezus echt in een mensenlijf terugincarneert, wrom zou die weer een man willen zijn en niet een zwarte vrouw?
Nee, het is een geestelijke wedergeboorte van een hogere energie die ieder van ons de gelegenheid geeft om dichter bij zijn /
haar ware zelf te komen...

En ieder die beweert de verpersoonlijking te zijn van en dan wel de enige echte bezie ik met gezond wantrouwen en enigzins hoofdschuddend, die hebben nog een padje te gaan...
Ach ja, staat ook in de bijbel in Openbaringen dat er vele valse profeten op zullen staan.

In mijn vorige levens die ik heb mogen schouwen was ik beurtelings arm en rijk, machtig en machteloos, eerlijk en oneerlijk, man en vrouw, verguist en bejubeld, en ga zo maar door.. en zo hoort het ook... had ik anders iets geleerd? Was ik anders gegroeid?
In mijn volgende leven dat ik mocht schouwen word ik een bekende Japanse mannelijke homofiele mode-ontwerper en ontwikkel ik een hele nieuwe leefstijl die mensen navolgen met een filosofisch concept ten grondslag. Een van de volgende, he, tijd is een relatief begrip. Houdt me lekker nuchter wat "verlichting" betreft, ben nog lang niet klaar hier, hahaha.

Sayonara dan maar, lieve mede-forummers, en als je Jezus tegenkomt hier op aarde, iemand die zegt Jezus te zijn, ach, bedenk dat zowel Jezus als Maria met ieder mens verbonden zijn en in ieder mens te vinden zijn, maar geen nieuwe menselijke gedaante aan zullen nemen vanuit hun verlichte staat, daar is de materie hier te dicht voor.
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 13 '08
Origineel bericht van: Kamizja
Pacho,

Het christus- en maria-bewustzijn (mannelijke en vrouwelijke goddelijke aard) mag in deze tijd in ieder mens ontwaken, de tijd is rijp.
Maar toch ook nog niet helemaal.... want mensen verwarren hun ego met dit bewustzijn. En dan heb je een probleem!
Als Jezus echt in een mensenlijf terugincarneert, wrom zou die weer een man willen zijn en niet een zwarte vrouw?
Nee, het is een geestelijke wedergeboorte van een hogere energie die ieder van ons de gelegenheid geeft om dichter bij zijn /
haar ware zelf te komen...

En om de liefde in onszelf te ervaren..

En ieder die beweert de verpersoonlijking te zijn van en dan wel de enige echte bezie ik met gezond wantrouwen en enigzins hoofdschuddend, die hebben nog een padje te gaan...
Ach ja, staat ook in de bijbel in Openbaringen dat er vele valse profeten op zullen staan.

Ja en het lijkt erop dat dat in dit tijdsperk in alle hevigheid losgekomen is.

In mijn vorige levens die ik heb mogen schouwen was ik beurtelings arm en rijk, machtig en machteloos, eerlijk en oneerlijk, man en vrouw, verguist en bejubeld, en ga zo maar door.. en zo hoort het ook... had ik anders iets geleerd? Was ik anders gegroeid?

Ik weet niet zo zeker of het noodzakelijk is om beurtelings positief en negatief te ervaren. Hoewel ik ook verschillende rollen heb gezien van mezelf. Arm, rijk, goede dingen, minder goede dingen (zoals ik er Nu tegenaan kijk natuurlijk wink)etc... Ik geloof dat alle ervaringen iig belangrijk zijn omdat ze ons de mogelijkheid bieden om onszelf te verlossen en te verlichten.

In mijn volgende leven dat ik mocht schouwen word ik een bekende Japanse mannelijke homofiele mode-ontwerper en ontwikkel ik een hele nieuwe leefstijl die mensen navolgen met een filosofisch concept ten grondslag. Een van de volgende, he, tijd is een relatief begrip. Houdt me lekker nuchter wat "verlichting" betreft, ben nog lang niet klaar hier, hahaha.

Wat is het belang om nu te weten wat je in een volgend leven gaat doen? Hangt dat niet nog sterk af van wat je in dit leven nog allemaal doorloopt in de verlichting van jezelf? Begrijp me niet verkeerd, als jij dit zo voelt klopt het voor jou en geloof ik dat dit voor jou essentieel is, maar voor mezelf heb ik er moeite mee omdat ik in het eeuwige nu leef. Het is vandaar dat ik ook die vorige levens wil laten voor wat ze zijn. ik geloof niet helemaal dat ze er voor mij iig, nu nog toe doen.

Sayonara dan maar, lieve mede-forummers, en als je Jezus tegenkomt hier op aarde, iemand die zegt Jezus te zijn, ach, bedenk dat zowel Jezus als Maria met ieder mens verbonden zijn en in ieder mens te vinden zijn, maar geen nieuwe menselijke gedaante aan zullen nemen vanuit hun verlichte staat, daar is de materie hier te dicht voor.

grinen hebben zij ook helemaal niet nodig om ons te bereiken, wij mogen onze handen openen en uitreiken en in staat zijn deze liefde en wijsheid te ontvangen en te integreren in ons leven, dat is alles.

Dank je wel voor je heldere antwoord Kamizja.

Liefs,

Pacho

Kamizja
Kamizja jul 14 '08
Jij dank je wel voor je aanvullingen Pacho :-)
Ik zie de vorige levens trouwens niet om en om hoor, maar meer dat je alle verschillende kanten van de medaille in alle levens mag ervaren... en dat ik een volgend leven heb gezien, heel maf, was meer een lesje in de relativiteit van tijd voor mij om uit het rechte denken te komen. Verder heb ik er nu niks aan natuurlijk. En verlicht ben ik nog lang niet, maar dat geeft niet. Als je maar onderweg blijft...
Iemand die heel veel zinnigs heeft gezegd in zijn lezingen over het christusbewustzijn ed is Hans Stolp, heeft mij geinspireerd.
Ondanks het roerige en woelige vind ik dit een hele mooie tijd om in te leven, zie zoveel mensen om mij heen die vastzaten in oude overtuigingen nu veranderen en zoveel liefde zachtjes expanderen... ik heb heel veel goede hoop hierdoor.
Thomas A
Thomas A jul 14 '08
Ha ha de materie die hier veel te dicht is........... geweldig en het kent ook zo z'n zichtbeperkingen als ik de grote mystici mag geloven.

Het was trouwens ook Christus zelf die zei dat we de spiegel moeten omdraaien om helder te krijgen hoe het voor onszelf is wat wij waarnemen............ De meesten echter spiegelen zich aan anderen en beseffen niet dat dit her-kenning is. Zo kan het projectiespel weer beginnen tot de les geleerd is.
Ook wees Christus ons erop dat wij omgedraaid op de bok van ons leven zitten door altijd maar achterom te blijven kijken en vanuit ervaringen te handelen in nieuwe situaties. Wat dat voor gevolgen heeft als we nog met (onverwerkte/onbe-grepen) trauma's zitten en pijnen uit een ver-leden, weten steeds meer mensen, vooral zij die er doorheen gingen - het oploste en weer in liefde kwamen - be-grijpen dit principe..........
Draai je om in je leven betekend zoiets als vooruit leven; met je blik naar voren. Je ogen sluiten vanuit weet ik welke (zelfzuchtige) belangen zal verblinden. Leven vanuit liefde zal ziende maken en je voort helpen, omdat je wil zien. Hier is absolute eerlijkheid voor nodig en een niet afgesloten gevoel, omdat deze je constante graadmeter is..............
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 14 '08
Origineel bericht van: Thomas A
Ha ha de materie die hier veel te dicht is........... geweldig en het kent ook zo z'n zichtbeperkingen als ik de grote mystici mag geloven.

Het was trouwens ook Christus zelf die zei dat we de spiegel moeten omdraaien om helder te krijgen hoe het voor onszelf is wat wij waarnemen............ De meesten echter spiegelen zich aan anderen en beseffen niet dat dit her-kenning is. Zo kan het projectiespel weer beginnen tot de les geleerd is.
Ook wees Christus ons erop dat wij omgedraaid op de bok van ons leven zitten door altijd maar achterom te blijven kijken en vanuit ervaringen te handelen in nieuwe situaties. Wat dat voor gevolgen heeft als we nog met (onverwerkte/onbe-grepen) trauma's zitten en pijnen uit een ver-leden, weten steeds meer mensen, vooral zij die er doorheen gingen - het oploste en weer in liefde kwamen - be-grijpen dit principe..........
Draai je om in je leven betekend zoiets als vooruit leven; met je blik naar voren. Je ogen sluiten vanuit weet ik welke (zelfzuchtige) belangen zal verblinden. Leven vanuit liefde zal ziende maken en je voort helpen, omdat je wil zien. Hier is absolute eerlijkheid voor nodig en een niet afgesloten gevoel, omdat deze je constante graadmeter is..............

Een erg mooie en treffende aanvulling Thomas, inspirerend. Dank je wel!

Liefs,

Pacho
Kamizja
Kamizja jul 14 '08
In het kader van die reactie, Thomas, plaats ik hier een stukje dat ik net heb vertaald uit het engels en even in mijn hoofd laat ronddraaien op dit moment :-)

Uriel's boodschap – zoeken naar inlossing karma, vrede vinden

Je karmische reis is een zoektocht naar karma inlossen, om van de pijn verlost te worden die je anderen hebt gedaan en die anderen jou hebben gedaan. Het is een reis die zichzelf eindeloos herhaalt omdat er geen inlossing kan zijn zonder de enige zaak die een eind kan maken aan je karma , en dat is vergeving. Je zoektocht naar inlossing stopt als je onvoorwaardelijke vergiffenis toe kan passen voor jezelf en voor anderen. Dan zal je vrede vinden en is er geen karma meer.
Waar je anderen pijn hebt gedaan, heb je een situatie gecreëerd die je de mogelijkgeden biedt om je reactie te veranderen. Maar vaak wordt het karma op dezelfde manier herhaald, dat schept een karmische cyclus en tegelijk een mogelijkheid voor je om de situatie opnieuw te doen ontstaan in een volgend leven. Waar anderen karma hebben in te lossen met jou proberen zij hun gedrag te veranderen maar vaak herhalen zij zo ook het verleden. En zo gaat de cyclus maar door. Ieder van jullie zoekt inlossing van karma door de situatie opnieuw te creëeren. Maar het kan niet geheeld worden zonder vergiffenis. In vergiffenis zit het inlossen; zonder vergiffenis herhaalt de karmische cyclus zich.
De gehele mensheid heeft deze karmische cycli herhaald in een eindeloos patroon van pijn, lijden en emotionele drama’s. De ziel zoekt vergiffenis en vrede; het verstand zoekt verklaringen, antwoorden en inlossing. Het verstand wil weten waarom het werd bedrogen, pijn gedaan, verlaten en veroordeeld. Het verstand gelooft dat door deze antwoorden inlossing gevonden zal worden. Maar het echte antwoord ligt niet in deze zaken, waarvan vele niet eens een verklaring hebben. Vergiffenis is het antwoord dat het verstand zoekt en om die vergiffenis te bereiken moet het verstand alle verwachtingen om het waarom te weten te komen laten varen, het moet simpelweg accepteren en doorgaan.
Vergiffenis zoekt geen inlossing, vergiffenis weet dat er geen reden is om te rechtvaardigen wat er in het verleden is gebeurd, omdat het verleden niet langer bestaat, tenzij het door jezelf in het huidige moment gebracht wordt. De zoektocht naar de rechtvaardiging van wat voor aspect uit het verleden dan ook staat dit aspect toe opnieuw gecreëerd te worden in het heden. Door vergiffenis komt er een einde aan de karmische cyclus, een mogelijkheid om een nieuwe werkelijkheid te creëen en vrede die alle voorstelling te boven gaat. Zoek niet naar het waarom, geef die zaken in handen van het universum. Laat jezelf onvoorwaardelijk vergeven en verplaats je in de vibratie van onvoorwaardelijke liefde, vrede en vreugde. Dat is de hemel op aarde, waar men er niet aan hecht te weten waarom, er is simpelweg het begrip dat alles plaatsvindt in goddelijke perfectie, alles is goed en zoals het zou moeten zijn.

Uriel channeled by Jennifer Hoffman
sarina
sarina jul 15 '08
Wat een mooie woorden allemaal. Wat kan ik nog toevoegen? Echte spiritualiteit begint op aarde, niet in de hemel. Mensen die denken dat ze Jezus zijn maar niet omkijken naar hun medemensen hebben het niet begrepen. Moeder Theresa vind ik altijd zo'n mooi voorbeeld. Zo zal Jezus het bedoeld hebben toch? Jezus zelf zei het zo mooi: Toen ik naar mijn naaste zocht, waar was jij? Als je Jezus echt begrijpt bén je er gewoon voor mensen die je hulp nodig hebben. Zonder bla bla. Onvoorwaardelijk liefhebben, dus liefhebben zónder er iets voor terug te willen, dat is zijn zoals Jezus....
Paradijs
Paradijs jul 18 '08
Hallo

We kunnen allemaal worden zoals Jezus, lees de bijbel.

Jezus is het voorbeeld van de Nieuwe mens..

Laten we zijn voorbeeld volgen..

Groet,
Paradijs.
Thomas A
Thomas A jul 20 '08
Pacho, je vraagt op 10 - 7; "Ik begrijp inderdaad wat je hier schrijft, maar bedoel je dan ook de reis naar binnen?"

Het antwoord is ja!
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 20 '08
Pacho, je vraagt op 10 - 7; "Ik begrijp inderdaad wat je hier schrijft, maar bedoel je dan ook de reis naar binnen?"

Het antwoord is ja!

Dan had ik je toch goed begrepen, dank je wel voor je antwoord Thomas. Ben je weer een beetje bijgelezen wink
Thomas A
Thomas A jul 22 '08
De vestiging van het Christusbewustzijn

Nu de planetaire deadline van de planeet steeds dichterbij komt, zijn de Dienaren bewust bezig om zich te herenigen met verwante zielen, zodat groepssynergie zich kan ontwikkelen. Een nieuwe vorm van samenwerking gaat ontstaan, die niet meer past bij het oude denken. Nieuwe woongemeenschappen zullen worden gevormd als lichtbakens voor de nieuwe Wereld: ze fungeren als stralingsvelden, als healingcentra, als initiatiecentra voor de nieuwe mens, als acupunctuurnaalden voor de Aarde en als voorbeeldfunctie voor de dolende mensheid. Met deze voor hen vertrouwde samenwerking roepen de Dienaren grote krachten op die door iedereen benut kunnen worden die zich met hen wil verenigen en ervoor kiest het Goddelijk Plan te dienen.
Dit alles zal het helingsproces voor de mens en al het andere leven op Aarde bespoedigen. Het mineralenrijk, het plantenrijk en het dierenrijk waren de mens gevolgd in zijn Val en zijn nu afhankelijk van diezelfde mens bij de algemene verheffing van het leven.

Een heling is een reinigingsproces en dient als voorwaarde voor het Pad naar ‘Verlichting’, naar deelname aan het nieuwe Wereldbewustzijn. Dienaren, als voorboden van dit nieuwe Wereldbewustzijn, belichamen als het ware de manifestatie van goddelijkheid op Aarde. Zij werken aan een wereldwijde schoonmaak, nodig om het helingsproces mogelijk te maken.

Het langverwachte moment dat de mensheid collectief overgaat naar spirituele volwassenheid is dichtbij. Het is op dit moment dat de mensheid, als creatieve intelligentie zich zal kunnen voegen naar de universele Wet van Eenheid. Het moment ook dat het Christusbewustzijn zich zal gaan manifesteren.

De manier waarop het Christusbewustzijn zich zal gaan openbaren, de zogenaamde ‘Tweede Komst’ genoemd in de Bijbel, geschiedt in stappen. Op een geschikt moment zullen alle Dienaren, na hun voorbereiding en hereniging, tot groepsinitiatie worden gebracht. Alle zielenfamilies op Aarde zullen op dat moment weer worden herenigd en aloude beloftes worden ingelost. Het Goddelijk plan krijgt daarmee zijn voltooiing en een nieuwe wereldcyclus gaat beginnen. Dit hoogtepunt, deze groepsherinnering kennen we in het Nieuwe Testament als ‘de Extase’.

De ontwaakte Dienaren zullen de mensheid in groepen begeleiden naar de nieuwe Wereld. Het bewustzijn zal stapsgewijs worden verhoogd door een stralingsveld van goddelijke Liefde. Hierdoor neemt het complete bewustzijn op Aarde steeds meer toe en dit leidt uiteindelijk tot een collectief ontwaken van de mensheid, waarmee de profetie die spreekt over de terugkeer van het Christusbewustzijn op Aarde, werkelijkheid wordt.

Aldus 'Het nieuwe denken'.
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 22 '08
Soms weet ik het niet..ik zie in Jesus, Boedha, Ghandi, Krishna en nog vele anderen, fantastische meesters die ons zijn voorgegaan. Zij hebben laten zien hoe we ons Licht kunnen laten schijnen, van binnenuit. Niet altijd gemakkelijk, maar toch simpel en plane.

Ik begin steeds meer te geloven dat we het voor een groot deel alles zélf kunnen creeren en manifesteren als we er voor open staan. Dat vermogen zullen we ongetwijfeld vanuit het heel Al, de Bron, het Licht of God meegekregen.Dat lijkt heel basaal, maar het is machtig mooi en allesomvattend om te voelen.

Het zit in onszelf, dat mooie licht, daar kunnen we bij als we daar open voor staan. En ja, ik sta ook echt wel eens even op ´sluiten´ hoor, echt wel.

Ik merk dat ik er steeds meer moeite mee heb als boodschappen over voorwaarden gaan, omdat ik dan de indruk heb dat er weer een mens achter zit die wil vertellen hoe het allemaal hoort en moet. dat gaat voor mijn gevoel weer dezelfde weg op als religie, hebben we het dan nog steeds niet geleerd?

We maken het zo in mijn gevoel, weliswaar goedbedoeld, vaak zo onnodig ingewikkeld en ongrijpbaar, terwijl iets fantatsisch onbegrijpbaar, grijpbaars is. Zo ingewikkeld is het toch niet? Het is ik hou van mij en jou. Ik weet toch wat ik voel van binnen? Maar het kan natuurlijk ook een stuk in mezelf zijn waar ik aan mag werken. Wie zal het zeggen?

Ik ben iig heel blij met al deze mooie bijdragen en daarvoor omarm ik jullie.

Liefs,

Pacho

Thomas A
Thomas A jul 22 '08
Ja Pacho, helder, hoe "Hij" ook heet. Op je gevoel kunnen af gaan - en op kunnen rekenen - is voor velen niet zo vanzelfsprekend door afgeslotenheid na veel pijn en verdriet. Toch de weg terug kan ook (weet ik o.a. uit mijn eigen be-staan). Terug naar liefde ondanks wat er zich afspeelde in het leven. Soms een barre zoektocht en langs vele poortwachters, maar het kan. Liefde van het kind dat nog altijd in ons is en helemaal niet zo beschadigd als wij DENKEN!!!

Licht en liefde toelaten............

de laatste bijdrage (van Osho) in de topic 'het ego' sluit hier goed op aan...........
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 22 '08
Ja Pacho, helder, hoe "Hij" ook heet. Op je gevoel kunnen af gaan - en op kunnen rekenen - is voor velen niet zo vanzelfsprekend door afgeslotenheid na veel pijn en verdriet. Toch de weg terug kan ook (weet ik o.a. uit mijn eigen be-staan). Terug naar liefde ondanks wat er zich afspeelde in het leven. Soms een barre zoektocht en langs vele poortwachters, maar het kan. Liefde van het kind dat nog altijd in ons is en helemaal niet zo beschadigd als wij DENKEN!!!

Licht en liefde toelaten............

de laatste bijdrage (van Osho) in de topic 'het ego' sluit hier goed op aan...........

Ik begrijp wat je bedoeld, is dat eigenlijk ook niet de weg die we allemaal in mindere of meerdere mate afleggen tot innerlijk bewustzijn?
Thomas A
Thomas A jul 22 '08
Dat kun je volgens mij inderdaad ook zo verwoorden........
Het gaat uiteindelijk ook om je bewust te worden van.......
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420