Loading...
nl

beroepen van merudianen

Ayasha
Ayasha jul 9 '08
Ik ben eigenlijk nieuwsgierig naar iets. Wat wilde de merudianen hier vroeger worden? (of willen ze worden voor de jongere onder ons)
en wat voor beroep hebben jullie nu? smile
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 9 '08
Ik wilde heel vroeger Helicopter Piloot worden. Toch had ik op de HAVO al interesse in computers gekregen en wilde ik iets doen met Computers. Uiteindelijk zit ik in de IT als technisch architect en stuur ik ontwikkelaars aan.
Maryssa
Maryssa jul 9 '08
Leuk om te weten van elkaar Kath!Ik wilde vroeger de verpleging in uiteindelijk de opleiding voor doktersassistente gevolgd maar werk nu als secretaresse bij een acteursbureau dat acteurs en trainers levert voor o.a communicatie trainingen en coaching.
seppe
seppe jul 9 '08
Ik wou eerst richt houtbewerking volgen maar door bepaalde redenen is dat niet gegaan.
Heb dan maar gekozen voor grafische technieken en ben nu helper-drukker. Ben heel blij dat ik van school af ben.
Helma
Helma jul 9 '08
Aanvankelijk wilde ik kapster worden: overgrootvader, grootvader en vader stonden in onze familie-kapsalon, dus dat wilde ik automatisch ook. Al vrij snel kwam ik erachter dat creativiteit me meer trok, dus ik wilde schrijver, dichter, zangeres, danseres, muzikant en weet-ik-wat-niet-nog-meer worden. Ook op school was ik de beste van de klas in stofbewerking en naaldvakken. Uiteindelijk tóch de zorg in: mijn biologische- en stiefmoeder hadden allebei in de Z gezeten, dus ik ook maar. Dat werd niks en uiteindelijk ben ik nu secretaresse in de zorg. Heel toevallig ben ik deze week tot de ontdekking gekomen dat ik niet gelukkig ben met deze baan! Ik ga me maar eens op mijn gemak oriënteren over hoe nu verder. Echt geen idee!
gast
gast jul 9 '08
Het kwam bij mij vrij laat dat ik wist wat ik wilde doen. Eigenlijk pas toen ik een keus moest maken op school welk vakkenpakket ik moest nemen. Maar in eerste instantie wilde ik naar Deurne (hippische instructeursopleiding) maar was te duur, als tweede keus wilde ik graag de foto/film academie gaan doen maar was te ver weg en te duur, mijn derde keus was in de verstandelijkgehandicapten zorg werken (z-opleiding) maar daar was ik toen nog te jong voor. (moest 17 en 7 maanden zijn en ik was net 16 toen ik van de mavo af kwam) Als overbrugging ben ik de MDGO-AW (agogisch werk) gaan doen. Daarna ben ik nog de Z gaan doen maar ben op het laatst toch afgehaakt (3 maanden voor tijd) omdat ik totaal gedemotiveerd was geraakt door de manier van werken dat ik toen moest doen. (10 dagen achter elkaar en dan maar 2 vrij en dan weer 10) Ik zat tegen overspannenheid aan en dat wilde ik voorkomen. Ben toen 1 1/2 als orderloper bij een postorder bedrijf gaan werken. Daarna met mijn AW diploma toch de zorg in gegaan. Omdat het werk in de zorg te zwaar bleek te zijn voor mijn lichaam heb ik in 2001 een omscholing gedaan. Heb toen alsnog de fotovakschool gedaan. Alleen is het me nog niet gelukt hier mijn boterham mee te verdienen. Ik mis enige vorm van zakelijkheid.
Het heeft me ook altijd leuk geleken om op een vrachtwagen te rijden. Nu ik mijn CDE rijbewijs heb wil ik misschien ook nog CCV-B gaan doen zodat ik straks terug in Nederland vrachtwagenchauffeuse kan worden. Maar wie weet komt er ook nog iets anders voorbij dat ik leuk vind.
admin
admin jul 10 '08
Ik heb altijd dierenarts willen worden.
Ik kan prima leren maar voerde geen klap uit, dus werd steeds teruggeplaatst, atheneum: dierenarts worden
havo : dierenartsassistente worden
mavo : ik trouw met een dierenarts!

Ook dat is niet gelukt.. smile

Nu werk ik bij de Afvalstoffendienst als receptioniste/telefoniste, eigenlijk een baantje naar mijn hart want natuur is tenslotte nog steeds mijn grootste liefde.
Heel graag wil ik mensen bewust maken hoe je beter met je afval om kan gaan.
Onze Godin heeft het al zo zwaar en als je dan soms ziet wat er op straat ligt...
Ik ben ook zo'n muts die dan een plastic zak gaat zoeken om de rotzooi uit bermen en uit bossen mee te nemen. smile
Dus voor mij toch de goede plek gevonden.
Acheliah
Acheliah jul 10 '08
Vroeger wilde ik ineen peuterspeelzaal werken want ben gek op kinderen maar ik haalde net de lhno op mijn sloffen. Daarna wist ik het niet meer en ben niet meer geworden dan huisvrouw en moeder helaas geen hoge opleiding voor mij dus. Mss dat er in de toekomst een opleiding/werk inzit maar ik vindt het heel moeilijk te combineren met 6 kinderen. Dus ik kijk wel (hoop een man te vinden die werkt buitenshuis en ik binnenhuis) smile
gast
gast jul 10 '08
Dinie, op dit moment zou het denk ik wel goed voor je zijn om een paar uurtjes in de week te gaan werken. Een beetje je zinnen verzetten zou ik maar zeggen. En je komt weer wat meer onder de mensen en wie weet wie je dan tegen komt wink
admin
admin jul 10 '08
Hoezo niet "meer"dan moeder en huisvrouw, Dinie dat is een flinke taak hoor!
Grunie
Grunie jul 11 '08
Ik wilde vroeger prima ballerina worden! Maar ja, er zijn er maar een paar in de wereld. Werd afgewezen voor de academie. Later toen ik mijn HAVO diploma had, wilde ik zo snel mogelijk gaan werken en ben ik een jaartje Schoevers gaan doen.

Dus secretaresse geworden en dat ben ik inmiddels zo'n 20 jaar alweer...nog steeds in hart en nieren. Erg boeiend hoor, veel jobgehopt, horen, zien en zwijgen, ik zou een soap kunnen schrijven, ha, ha!
Acheliah
Acheliah jul 11 '08
Gast smileik ben al voorzien moet alleen nog kijken of het iets wordt tussen ons hahaha we zien elkaar niet vaak (3 keer in hetr echt) maar we bellen elkaar elke dag en hebben al een jaar een relatie en Karin ja ik weet het zeker met 6 kinderen. Ik heb alleen geen goed betaalde baan omdat ik het eerlijk gezegt niet aandurf en niet in de fabriek wil gaan staan.

XXX
gast
gast jul 11 '08
Dinie, niet met iedereen die je tegen komt hoef je een "liefdes" relatie aan te gaan. (of misschien ook wel, ligt eraan hoe je "liefde" opvat)
Ik dacht eerlijk gezegt nog niet zo heel lang geleden gelezen te hebben dat je geen vriend meer had en dat je gebroken had met die je een drie kwart jaar geleden had. (rat) Of had je toen ook al deze vriend. Woonde rat alleen maar bij je in huis?
Soms kan ik je niet helemaal meer volgen confusedSorrie.
Acheliah
Acheliah jul 11 '08
Gast maakt niet uit ik zal het uitleggen ik heb mijn relatie verbroken sept/okt 2006 en ben toen een tijd lang vrijgezel gebleven. Ik werd verliefd op een jongen die aan de hard-drugs zat maar die was weer verliefd op mijn dochter. Ik keurde dat niet goed en kwam erachter dat ook mijn dochter aan de hard-drugs zat en deed aangifte tegen hem. (hij woonde alleen maar bij mij in huis omdat we zwaar werden bedreigd door mijn ex partner) Hij heeft toen 13 maanden gezeten en is pas geleden weer vrij gekomen. Hij stond plots voor mijn deur en ik schrok me dood. Maar hij kwam niet om ruzie te zoeken maar om het uit te praten. Dat hebben we gedaan en als ik hem nu zie doen we gewoon normaal tegen elkaar en that's it. (Zo kan het dus ook) In april 2007 leerde ik iemand kennen aan de telefoon en we raakten aan de praat hij belde mij elke dag op en hij wilde een relatie ik hield de boot af omdat hij jonger is als ik maar dat maakte voor hem niets uit en 19 juni 2007 kregen we iets met elkaar. En dat is nog steeds zo. ik ben dus van sept/okt 2006 tot en met juni 2007 vrijgezel(lig) geweest. snap je het nu een beetje als je wat wil weten vraag maar. Maar ik weet dat je niet met iedereen een relatie moet hebben maar ik bedoel soms zie ik iemand en dan denk ik wow die ziet er goed uit en dan kunnen ze soms zo minachtend doen. Ook jongens die ik ken (van het uitgaan) die denken lollig te zijn en me achter mijn rug om uitlachen dat merk je en voel je en dat doet pijn snap je me. Maar ik merk tegenwoordig dat de mensen die ik geholpen heb nu ineens heel veel respect voor mij hebben. En dat doet me dan toch weer wat. (in positieve zin)

XXX

**Angela**
**Angela** jul 13 '08
Ik wilde vroeger ook graag met kinderen werken, maar kwam na de MAVO in 1974 op kantoor terecht, ik kon toevallig ook goed boekhouden.........
Na de geboorte van mijn kinderen ben ik lekker thuis gebleven tot de jongste 4 werd in 1988 en naar de kleuterschool ging.
Ik ging als eerste baantje hun school schoonmaken en daarna nog ontelbare schoonmaakbaantjes gehad en kwam in 1997 in de Catering terecht.Haalde daar ook een diploma van!
Daarna gescheiden in 1999 en een zwaar auto-ongeluk gehad, waardoor ik lange tijd niet kon werken. Daarna mocht ik van het GAK computerdiploma's halen en dacht eindelijk weer aan de slag te kunnen toen ik diverse operaties moest ondergaan. Heb wel tussendoor veel oppaskindjes gehad, met veel plezier!!!!!!
Na een maand gewerkt te hebben sloeg eind mei 2001 een mede-straat-bewoonster me in elkaar en daarna heb ik niet meer kunnen werken.(PTSS en Fibromyalgie)
Nu woon ik sinds febr. 08 in Groningen en werk 1 middag in de week bij de Kringloopwinkel via een Trajectplaats, om te kijken wat ik lichamelijk en geestelijk nog aan kan. Krijg ook sport, 2x per week, onder begeleiding van een Fysiotherapeut.

Ik zou graag ooit nog voor mezelf beginnen, met groepen (a.s.) ouders, om samen te praten over opvoeden en verzorging van de kids, om zo problemen nog voor ze er zijn, op te lossen. Dus gewoon met a.s. ouders en ervaren ouders bij mekaar in mijn huiskamer!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki