Loading...
nl

De kracht van perceptie

Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 9 '08
Origineel bericht van: gast
Quote:
Zijn jouw man en jij dezelfde energie? Dezelfde essentie? Of pik je juist die energie van hem op omdat je op dat moment herkend dat ze niet van jou is?

Het hele universum is dezelfde energie m.i. ook de zelfde essentie ja. Het is niet de energie die zich heeft afgescheiden, het is de mens die zich afgescheiden waant van het geheel. Maar dit speelt alleen in de belevingswereld van de mens. Want in werklijkheid is niets afgescheiden van het geheel. De menselijke geest heeft schermen (filters) opgeworpen die het beletten de eenheid te zien. Door die schermen lijkt het dat de mens niet tot een eenheid behoort maar dat het een opzichzelf staande vorm van energie is. Mi is dit dus niet zo maar dat kan men alleen door eigen ervaring weten.

Goh, dat ga ik eens even laten bezinken. Bedankt voor je antwoord gast smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 9 '08
Origineel bericht van: Lena10

Is dat ook niet gewoon een vorm van perceptie?

heb jij nooit het gevoel zo uit het niets.........
boos geirriteerd verdrietig en het niet kunnen verklaren ervan???

ik denk dat het wel een negatieve energie is die je hoe dan ook oppikt.

Boosheid, irritatie en verdriet is wel degelijk een perceptie van jezelf. Tenslotte spiegel jij dit gevoel aan je eigen herinneringen van dit gevoel. Daarbij moet je je dus altijd bewust zijn, dat het gevoel van iemand ander dat je oppikt, helemaal door die persoon niet zo ervaren hoeft te worden.

Als extreem voorbeeld noem ik even een sadist die geniet van moorden of van het angst gevoel. Wanneer jij de gevoelens van die sadist oppikt, wordt jij enorm angstig terwijl de sadist hier juit opgewonden van wordt.

Hetzelfde gevoel, een totaal andere spiegel waarin dit gevoel wordt geopenbaard.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 9 '08

Het is niet de energie die zich heeft afgescheiden, het is de mens die zich afgescheiden waant van het geheel. Maar dit speelt alleen in de belevingswereld van de mens. Want in werklijkheid is niets afgescheiden van het geheel. De menselijke geest heeft schermen (filters) opgeworpen die het beletten de eenheid te zien. Door die schermen lijkt het dat de mens niet tot een eenheid behoort maar dat het een opzichzelf staande vorm van energie is. Mi is dit dus niet zo maar dat kan men alleen door eigen ervaring weten.

Ik vraag me af of wij ons alleen hebben afgescheiden. Neem de materie, de dieren en de planten en alle entiteiten. Er zit volgens mij een heel belangrijk verschil in het geheel te zien, of deel uit te maken van het geheel.

Binnen dit universum is geen enkele plek waarin je het geheel kan overzien, en zolang alles binnen dit universum erin blijft, zal het nooit het geheel kunnen zien. Zelfs de bron kan het geheel niet zien, omdat het het geheel is. Alleen een spiegel kan een bepaald beeld laten zien waarmee het bepaald zou kunnen worden, maar het blijft een interpretatie.

Alleen iris is in staat het geheel zoals wij dat benoemd hebben, te kunnen zien. En zij ziet, dat het geheel weer deeluitmaakt van een groter geheel.

Klein = Groot = Klein = Groot = Klein = ......
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 9 '08
Hoe kan het dan dat ik soms een totaal verschillende trilling of trillingsgetal bij verschillende mensen/zielen/wezens ervaar? Vanuit de natuurkunde weet ik dat we dan over verschillende golflengtes en verschillende intensiteiten praten.

War bedoelen we hier dan precies als we het hebben over energie?

Ik begrijp wel dat we allen onderdeel uitmaken van het grote geheel, maar ik denk wel dat ieder mens, plant, dier, stoffelijk of onstoffelijk zo een eigen trilling(sgetal) heeft.
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 10 '08
Origineel bericht van: NiMS

Als extreem voorbeeld noem ik even een sadist die geniet van moorden of van het angst gevoel. Wanneer jij de gevoelens van die sadist oppikt, wordt jij enorm angstig terwijl de sadist hier juit opgewonden van wordt.

Hetzelfde gevoel, een totaal andere spiegel waarin dit gevoel wordt geopenbaard.

Ik begrijp wel wat je bedoeld, toch gebeurd dat met een objectieve waarneming niet. Ik heb een vergelijkbare situatie gezien in beelden die ik doorkreeg.Ik zag op een zeker moment de gekwetste ziel achter de uiting van zijn zieke geest, waardoor ik begreep waarom hij dat deed. Waarmee ik zijn gedrag nog steeds afwijs vanuit mijn beleving, al zal ook dat een reden hebben die ik toch niet kan bevatten.

Ik wist heel goed dat die angst van mij was en wist ook welke ervaring bij hem hoorde (zal ik jullie besparen). Dus ik weet Ik geloof dan ook dat je beter en helderder kunt ontvangen als je echt onbevooroordeeld durft aan te nemen.

Liefs,

Pacho
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 10 '08
Origineel bericht van: pacho
Hoe kan het dan dat ik soms een totaal verschillende trilling of trillingsgetal bij verschillende mensen/zielen/wezens ervaar?

Eigenlijk vrij simpel: Omdat ze een ander trillingsgetal vanuit hun basis hebben. Door je eigen trillingsgetal aan te passen naar deze wezens krijg je vanzelf resonantie, waardoor je in staat bent dit getal bij anderen te bepalen.

Wel is het volgens mij zo dat je alleen kunt verlagen en niet verhogen. Iemand met een hoger getal zal zich dus moeten verlagen om bij jou uit te komen.

Vanuit de natuurkunde weet ik dat we dan over verschillende golflengtes en verschillende intensiteiten praten.

Energie is datgene dat de golf laat golven. Daarom is alles ook vanuit de kern energie en uitwisselbaar.

Ik begrijp wel dat we allen onderdeel uitmaken van het grote geheel, maar ik denk wel dat ieder mens, plant, dier, stoffelijk of onstoffelijk zo een eigen trilling(sgetal) heeft.

Ik denk niet een getal per persoon, maar een getal afhankelijk van hoe "verlicht" (= meer energie = hoger getal) je bent.
JulienMoorrees
Ik geloof dan ook dat je beter en helderder kunt ontvangen als je echt onbevooroordeeld durft aan te nemen.

Dat is echt een gave voor wie dat kan.

Laat jezelf los, zodat je vol-ledig de ander kunt zijn wink.
Volgens sommigen
En dan weer lekker terug in je-zelf, waarmee we nu dus eigenlijk zeggen dat er toch verschillen zijn tongue.
Volgens sommigen
Origineel bericht van: NiMS
Hoe kan het dan dat ik soms een totaal verschillende trilling of trillingsgetal bij verschillende mensen/zielen/wezens ervaar?

Eigenlijk vrij simpel: Omdat ze een ander trillingsgetal vanuit hun basis hebben. Door je eigen trillingsgetal aan te passen naar deze wezens krijg je vanzelf resonantie, waardoor je in staat bent dit getal bij anderen te bepalen.

Wel is het volgens mij zo dat je alleen kunt verlagen en niet verhogen. Iemand met een hoger getal zal zich dus moeten verlagen om bij jou uit te komen.

Ja inderdaad, dat was ik me niet bewust, maar dit klopt voor mij ook zo

Vanuit de natuurkunde weet ik dat we dan over verschillende golflengtes en verschillende intensiteiten praten.

Energie is datgene dat de golf laat golven. Daarom is alles ook vanuit de kern energie en uitwisselbaar.

Ik denk niet een getal per persoon, maar een getal afhankelijk van hoe "verlicht" (= meer energie = hoger getal) je bent.

Ja ik geloof dat we hier hetzelfde bedoelen
gast
gast jul 10 '08
Trillingsgetal van energie zou je kunnen vergelijken met de temperatuur van water. Is de temperatuur hoog dan borreld/kookt het water, is het laag dan is het water ijs geworden.
De trilling van de energie bepaald de uitingvorm maar blijft ten alle tijden energie.
JulienMoorrees
En dan weer lekker terug in je-zelf, waarmee we nu dus eigenlijk zeggen dat er toch verschillen zijn tongue.

Als je jezelf hebt losgelaten kan je niet meer terug naar jezelf wink. Want dan ben je zonder jezelf..... smile.
JulienMoorrees
Trillingsgetal van energie zou je kunnen vergelijken met de temperatuur van water. Is de temperatuur hoog dan borreld/kookt het water, is het laag dan is het water ijs geworden.
De trilling van de energie bepaald de uitingvorm maar blijft ten alle tijden energie.

Ja dat is inderdaad een goeie vergelijking!
Volgens sommigen
Trillingsgetal van energie zou je kunnen vergelijken met de temperatuur van water. Is de temperatuur hoog dan borreld/kookt het water, is het laag dan is het water ijs geworden.De trilling van de energie bepaald de uitingvorm maar blijft ten alle tijden energie.

Goeie uitleg!

Ik begin het te begrijpen gast, je maakt me wat dingen duidelijk hier, dank je wel. Er is nog steeds iets in mij dat zegt dat er wel degelijk verschillende energieen zijn, ik voel ze bij readings, ik voel ze in contact met zielen die overgegaan zijn.

De laatste groep voelt heel erg gezuiverd, geheeld en van een geheel andere orde dan ikzelf. Heeft dat puur met verschil in trilling te maken denk je? En waar zit het verschil tussen de ene ziel en de andere ziel of zijn die er niet?

Liefs,

Pacho
Wullabee
Wullabee jul 10 '08
hm in trillingsgetallen denk ik niet,ik ben ook zo eerder de voeler.
En ik vind dat ieder persoon iets anders daar voelt,of zoals dat hier genoemd werd trilt.
dit trillingsgetal is toch de resonance alleen anders benoemd.
En logisch dat dat verschilt ,omdat we als individu in t geheel toch unique blijven.
De onzuiverheden in een energievorm veranderen wederom ook hoe iets voelt.trilt dus.
Ruim je iets op in je tril je weer anders dus.
Ik geloof dat waar we in de basis bron of noem t hoe je wil,we uiteindelijk 1 energie hebben met gelijke energie.

mphf zwaar zo vroeg.

lg soullove
Volgens sommigen
Ja, de kern is hetzelfde, de uiting verschillend, het was al gezegd, maar ik vat em nu.

Trilling is wel iets heel moois om te zien/ervaren. Ik zag het eens bij een medium die een workshop hield. Als een kristal verspreidde haar energie zich door de ruimte. Ik kon mijn ogen er niet vanaf houden, heel bijzonder.

Jarenlang had ik mezelf ook volgehouden dat er geen gidsen waren, dat dat onze eigen energie is die zich manifesteerd, totdat in die workshop één van mijn gidsen zo pontifocaal voor me ging staan dat ik er niet om heen kón.

Tja zijn we niet zelf onze grootste criticus? tongue

Sorry, off-topic..

Liefs,

Pacho
gast
gast jul 10 '08
Ik zie energie als het alles omvattende. Je zou energie ook bewustzijn kunnen noemen (volmaakt bewustzijn dus niet het individuele bewustzijn)
De mens is genijgt en in staat alles apart te zien en te benoemen. Daar zijn wij mens voor om het te onderscheiden zodat het allemaal ervaren kan worden.
Er wordt ook vaak gezegt: God is door de mens in staat zich zelf te ervaren. Dus God zou je ook kunnen benoemen als de alles omvattende energie/het volmaakt bewustzijn. De mens is maar een klein deeltje in de energie (God/bewustzijn). En omdat onderscheiden een eigenschap van de mens is en de mens zelf een onderdelen van het grote geheel is ziet de mens andere onderdelen niet als eigen. Het is in wezen op mens-niveau ook niet eigen.
Om nog maar eens het voorbeeld van water te nemen. Water is scheikundig gezien H2O. Stel jij bent een H, de andere H zul je ws herkennen als jezelf omdat het gelijk is aan jou. Maar het O zul je zien als anders/niet van jezelf omdat je het niet als gelijke ziet. Maar O is wel degelijk onderdeel van het geheel dus van zichzelf als water molecuul zijnde.
Pagina's: Vorige 1 2 3

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420