Loading...
nl

De kracht van perceptie

Wullabee
Wullabee jul 9 '08
tja pacho als we vanuit de energie van anderen reageren,zal snel blijken dat het je geen bevrediging geeft wat je ziet.
Emoties zijn eigenlijk die energien die je aangenomen hebt als je eigen gevoel,daarom brengen ze je ook uit t lood.
Ik vind dit ook interessant ,want ik houd me zeer bezig met eruit te vinden hoe ik me veranderen kan,zodat ik meer bij mezelf blijf.
Nimms niet spontaan zijn is niet de weg,die door de emotie wel.

lg soullove
Ayasha
Ayasha jul 9 '08
Ik denk dat het maar deels waar is. Als alles waar ik heel erg in geloofde uit kwam zat ik nu wel ergens anders dan voor mijn PC. Bij een hoop gebeurtenissen komt veel meer kijken. VB kennis en talent. smile

Zo'n "neppilletje" werkt ook alleen maar als de pijn verzonnen is NiMS smile
gast
gast jul 9 '08
Origineel bericht van: pacho

Om op de kracht van perceptie terug te komen, is het dus maar de vraag vanuit welke perceptie we reageren. Dat er energie bij zit klopt, maar of dat áltijd onze eigen energie is die ´spreekt´, is de vraag. We begeven ons altijd tussen energieen die invloed op ons hebben en een aura-lifter kan al maken dat iemand anders reageert als anders.

Alles is één. Wat is eigen energie in deze? Hebben we wel eigen energie of is dat nu juist de grote illusie die onder de mensen is. Maken wij energie door het denken of zijn we bezig die energie (het leven) om te vormen naar een zwart gat? Want is alles wat we denken eigenlijk niet spiegelbeeldig aan wat is.

Quote:
Naast authenticiteit, of liever gezegd ons uiten vanuit onze kern ongeacht de reactie van de ander, is ook de invloed van andere energieen iets om ons heel bewust van te zijn.

Welke andere energieen bedoel je? Is dit niet één die wij d.m.v. het denken hebben opgeslitst in verschillende vormen?

Ook emoties en gevoelens hebben we middels het denken een concept van gemaakt. Dus in hoevere kunnen we zeggen dat die authentiek zijn?
Lena
Lena jul 9 '08
[quote=pacho
Naast authenticiteit, of liever gezegd ons uiten vanuit onze kern ongeacht de reactie van de ander, is ook de invloed van andere energieen iets om ons heel bewust van te zijn
Pacho [/quote]

kun je dit nog iets verhelderen?

bewust zijn van andere energieen waardoor je anders reageert?? crazy
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 9 '08
Origineel bericht van: soullove
tja pacho als we vanuit de energie van anderen reageren,zal snel blijken dat het je geen bevrediging geeft wat je ziet.
Emoties zijn eigenlijk die energien die je aangenomen hebt als je eigen gevoel,daarom brengen ze je ook uit t lood.
Ik vind dit ook interessant ,want ik houd me zeer bezig met eruit te vinden hoe ik me veranderen kan,zodat ik meer bij mezelf blijf.
Nimms niet spontaan zijn is niet de weg,die door de emotie wel.
lg soullove

Ja daar zeg je wat, over emoties die we aannemen als ons eigen gevoel.

Ik geloof dat we nooit helemaal volledig uit de energie van anderen reageren (een trancemedium wel bijvoorbeeld), het kan wel invloed hebben en eerlijk gezegd heb ik dat in mijn leven niet altijd goed door gehad. Vanuit onze empathie, zorgzaamheid, interesse, afhankelijkheid, onzekerheid en nog veel meer redenen kunnen we soms te veel op de ander gericht zijn en daardoor met onze energie bij of in de energie van de ander zijn ipv in onszelf. Een mooi leerproces dat wel smile

Liefs,

Pacho
gast
gast jul 9 '08
Kath; als jij iets met heel je hart (dus niet met je ego) wil dan kom je vanzelf in de situatie dat je die kans krijgt. Maar die is niet altijd even duidelijk en kan zijn dat er eerst andere dingen moeten gebeuren om je wel in die situatie te krijgen. Het kan zelfs jaren duren voor het gebeurd dus nog even geduld hebben wink
Volgens sommigen
Origineel bericht van: Lena10
[quote=pacho
Naast authenticiteit, of liever gezegd ons uiten vanuit onze kern ongeacht de reactie van de ander, is ook de invloed van andere energieen iets om ons heel bewust van te zijn
Pacho
kun je dit nog iets verhelderen?

bewust zijn van andere energieen waardoor je anders reageert?? crazy[/quote]

Ja lekker vaag hé tongue

Aura-lifters zijn energieen van entiteiten die aan ons aura-kleven. Maar ook entiteiten kunnen heel dichtbij ons komen en via ons bewustzijn met ons communiceren.

Als we ons dat niet bewust zijn voelen we ons soms ineens angstig, boos, verdrietig of anders, zonder dat we beseffen dat de energie van de entiteit is die bij ons staat of is en dus niet onze eigen emotie (of energie) is. komt er op dat moment iemand anders binnen, dan kan je wel eens reageren vanuit datgene wat je van de entiteit te voelen kreeg. Voor entiteiten hoef je dus ook echt niet bang te zijn, het is juist vaker de angst of het verdriet van de entiteit die je oppikt, niet dat van jou.

Evengoed nemen we dus ook energie op van de mensen die bij ons in de buurt zijn. Zo kan er wel eens iemand langs je heen lopen en kun je plots blijdschap, verdriet of iets anders voelen dat niet van jou is.

Dus gewoon goed om ons van onszelf bewust te zijn. Is dat wat ik voel echt van mij? Maar ik zal het hier even bij laten, om niet te veel off-topic te gaan.

Liefs,

Pacho
gast
gast jul 9 '08
Quote:
Aura-lifters zijn energieen van entiteiten die aan ons aura-kleven. Maar ook entiteiten kunnen heel dichtbij ons komen en via ons bewustzijn met ons communiceren.

Als we ons dat niet bewust zijn voelen we ons soms ineens angstig, boos, verdrietig of anders, zonder dat we beseffen dat de energie van de entiteit is die bij ons staat of is en dus niet onze eigen emotie (of energie) is. komt er op dat moment iemand anders binnen, dan kan je wel eens reageren vanuit datgene wat je van de entiteit te voelen kreeg.

Is dat ook niet gewoon een vorm van perceptie?
Lena
Lena jul 9 '08
smilehelder hoor!
Lena
Lena jul 9 '08
[quote=gast
Is dat ook niet gewoon een vorm van perceptie? [/quote]

heb jij nooit het gevoel zo uit het niets.........
boos geirriteerd verdrietig en het niet kunnen verklaren ervan???

ik denk dat het wel een negatieve energie is die je hoe dan ook oppikt.
Volgens sommigen
Origineel bericht van: gast
Quote:

Als we ons dat niet bewust zijn voelen we ons soms ineens angstig, boos, verdrietig of anders, zonder dat we beseffen dat de energie van de entiteit is die bij ons staat of is en dus niet onze eigen emotie (of energie) is. komt er op dat moment iemand anders binnen, dan kan je wel eens reageren vanuit datgene wat je van de entiteit te voelen kreeg.

Is dat ook niet gewoon een vorm van perceptie?

Uiteindelijk wel smile
gast
gast jul 9 '08
Quote:
Evengoed nemen we dus ook energie op van de mensen die bij ons in de buurt zijn. Zo kan er wel eens iemand langs je heen lopen en kun je plots blijdschap, verdriet of iets anders voelen dat niet van jou is.

Ik ben het met je eens dat je de emoties van anderen kunt voelen als je daar gevoelig voor bent. Maar zijn dit andere energieen of is het de rimpel die de ander veroorzaakt heeft die je voelt? Een rimpel is van het zelfde water maar in een ander uitingsvorm maar nog steeds dezelfde bron. Vandaar dat ik er niet zo in geloof dat er verschillende energieen zijn.
Lena
Lena jul 9 '08
dus positief en negatief is dezelfde energie ?
gast
gast jul 9 '08
Quote:

Ja dat ken ik weldegelijk Lena. En ik wordt me er steeds meer van bewust dat dit ook van anderen kan zijn. Mijn man bijvoorbeeld zegt niet zo snel dat hij chagrijnig is en je kunt het niet zo snel zien aan de buiten kant maar ik voel het tegenwoordig feilloos aan. Als ik nu ineens chagrijnig wordt vraag ik altijd eerst aan hem of hij het soms is. Meestal is dat dus het geval!
Maar dan nog is het niet iets dat los staat van mijzelf, we zwemmen in het zelfde water zou ik maar zeggen.
Soms kan ik het ook niet helemaal verklaren of duidelijk voelen dat het van mij afkomstig is of van een ander.

Quote:

Energie is altijd positief en negatief. Of iets positief of negatief ervaren wordt is weer een interpretatie van ons zelf. Wat voor de één positief is kan voor een ander negatief opgevat worden. Uiteindelijk gaat het daar ook niet eens om, het is zo het is.
Volgens sommigen
Quote:

Ja dat ken ik weldegelijk Lena. En ik wordt me er steeds meer van bewust dat dit ook van anderen kan zijn. Mijn man bijvoorbeeld zegt niet zo snel dat hij chagrijnig is en je kunt het niet zo snel zien aan de buiten kant maar ik voel het Dat tegenwoordig feilloos aan. Als ik nu ineens chagrijnig wordt vraag ik altijd eerst aan hem of hij het soms is. Meestal is dat dus het geval!
Maar dan nog is het niet iets dat los staat van mijzelf, we zwemmen in het zelfde water zou ik maar zeggen.
Soms kan ik het ook niet helemaal verklaren of duidelijk voelen dat het van mij afkomstig is of van een ander.

Ik ben het met je eens dat je de emoties van anderen kunt voelen als je daar gevoelig voor bent. Maar zijn dit andere energieen of is het de rimpel die de ander veroorzaakt heeft die je voelt? Een rimpel is van het zelfde water maar in een ander uitingsvorm maar nog steeds dezelfde bron. Vandaar dat ik er niet zo in geloof dat er verschillende energieen zijn.

Zijn jouw man en jij dezelfde energie? Dezelfde essentie? Of pik je juist die energie van hem op omdat je op dat moment herkend dat ze niet van jou is?

Quote:

Nee dat geloof ik niet, we pikken ook positieve energie op, ik wandel ook vaak langs mensen waar ik een heel blij gevoel van krijg. Ik begrijp wel dat het gemakkelijker is om verschillen te onderscheiden dan overeenkomsten in energie.

Energie is altijd positief en negatief. Of iets positief of negatief ervaren wordt is weer een interpretatie van ons zelf. Wat voor de één positief is kan voor een ander negatief opgevat worden. Uiteindelijk gaat het daar ook niet eens om, het is zo het is.

Mooi weergegeven smile

Liefs,

Pacho

Ayasha
Ayasha jul 9 '08
Kath; als jij iets met heel je hart (dus niet met je ego) wil dan kom je vanzelf in de situatie dat je die kans krijgt. Maar die is niet altijd even duidelijk en kan zijn dat er eerst andere dingen moeten gebeuren om je wel in die situatie te krijgen. Het kan zelfs jaren duren voor het gebeurd dus nog even geduld hebben wink

hihi vrees dat mijn merrie er niet wil komen dus ik moet rekening houden met haar laughdenk dat Pret meer dan happy is op regionaal niveau dus laugh
Lena
Lena jul 9 '08
ja daarom ook al is energie positief en negatief,
ze wel onderscheid in wat ik voel,dus negatief is dan negatief en niet positief smile
gast
gast jul 9 '08
Quote:
Zijn jouw man en jij dezelfde energie? Dezelfde essentie? Of pik je juist die energie van hem op omdat je op dat moment herkend dat ze niet van jou is?

Het hele universum is dezelfde energie m.i. ook de zelfde essentie ja. Het is niet de energie die zich heeft afgescheiden, het is de mens die zich afgescheiden waant van het geheel. Maar dit speelt alleen in de belevingswereld van de mens. Want in werklijkheid is niets afgescheiden van het geheel. De menselijke geest heeft schermen (filters) opgeworpen die het beletten de eenheid te zien. Door die schermen lijkt het dat de mens niet tot een eenheid behoort maar dat het een opzichzelf staande vorm van energie is. Mi is dit dus niet zo maar dat kan men alleen door eigen ervaring weten.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 9 '08
Origineel bericht van: Kath

Zo'n "neppilletje" werkt ook alleen maar als de pijn verzonnen is NiMS smile

Dat ben ik niet met je eens Kath, want hoe kun je pijn verzinnen?

Zie hier ook de verklaring van wikipedia en lees vooral punt 3, waarbij echte pijn is, en dus niet verzonnen is:

Het placebo-effect produceert echte en blijvende genezing. Placebo wordt het meest gebruikt in de betekenis van een positief verwachtingseffect op genezing, maar een negatief verwachtingseffect op genezing kan ook. Hiervoor wordt wel eens de term nocebo gebruikt. Meestal wordt ook een negatief verwachtingseffect een placebo-effect genoemd, omdat het nog steeds om een verwachtingseffect gaat.

[bewerk] voorbeelden verwachtingseffect

1. Men geeft een placebo aan een nietsvermoedende patiënt die denkt aspirine te krijgen (en verwacht dat deze zal werken). In veel gevallen wordt geconstateerd dat de (hoofdpijn)klachten dan evenzeer verdwijnen als bij die patiënt die een echte aspirine kreeg. Als hoofdpijn verdwijnt binnen bijvoorbeeld vijf minuten na het innemen van een aspirine, wordt dit veroorzaakt door het placebo-effect, aangezien het 20 minuten duurt voordat het middel in het bloed is.
2. Als u tegen de buurvrouw zegt: ik ben naar de dokter gegaan, en ik heb xxx voorgeschreven gekregen. De buurvrouw reageert dat ze echt niet tegen dit middel kon, dat ze allerlei bijwerkingen kreeg, en deze beschrijft, is de kans aanwezig dat u door het nocebo-effect deze bijwerkingen ook kan krijgen. Aan de andere kant, als de arts door een positieve beschrijving een positieve verwachting wekt over het middel, kan het geloof in het middel een placebo-effect veroorzaken.
3. Een dure placebo blijkt beter te werken dan een goedkope [1]. Dit bleek in 2008 uit een experiment. Betaalde vrijwilligers kregen elektrische stroompjes in hun pols toegediend, waarbij zij een pijnstiller kregen. De helft van de deelnemers kreeg te lezen dat de pijnstiller 2,50 dollar kost, de andere helft meende dat het om pilletjes van tien dollarcent ging. De 'duurdere' onwerkzame pillen gaven een veel grotere verbetering bij veel meer vrijwilligers te zien. Het effect en het verschil tussen beide pillen verdwenen wanneer de stoomstoten sterker werden.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 9 '08

Alles is één. Wat is eigen energie in deze? Hebben we wel eigen energie of is dat nu juist de grote illusie die onder de mensen is.

Hele mooie vraag en ik geloof dat onze energiegrenzen reiken tot de grootte van ons bewustzijn. Waarvan we ons nog niet bewust zijn, daarbuiten zal onze energie dan ook niet reiken. Vergroot je je bewustzijn, dan vergroot je ook je energetisch bereik.

De vraag die ik hierbij wel heb, van wie is deze energie of heeft dit geen eigenaar? En wat als bewustzijns elkaar gaan beinvloeden en zelfs veranderen?
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420