Loading...
nl

Moderators, wat moet je ermee?

JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 10 '08
Origineel bericht van: pacho
Bestaat het bewuste topic nog?

De nasleep en verschillende onderwerpen zijn nog terug te lezen hoor, maar de bewuste reactie en topic zijn toen direct verwijderd.
gast
gast jul 10 '08
Hitler was net zoveel mens als jij en ik. Maakt dat de één slechter/beter omdat zijn taak in het leven anders is?
En dan, als er niet zoveel mensen achter Hitler gestaan hadden die hem steunde dan had hij weinig uit kunnen richten. Hij was niet een opzichzelfstaand iets.

Heb je er wel eens aan gedacht wat het kapitalisme waar wij in leven teweeg brengt in de wereld? Bijna alle oorlogen zijn ontstaan en heeft dit voeten gekregen door het kapitalisme.
Dus dat maakt jou en mij net zo schuldig aan alle oorlogen, kinderarbeid, slavernij en tweedeling in deze wereld.
Maar niemand heeft ergens schuld aan. Het is zo het is.
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 10 '08
Hij heeft z´n sporen achtergelaten zie ik, ik ben nu wel een beetje benieuwd naar over wie dit eigenlijk gaat.

JulienMoorrees
Origineel bericht van: gast
Kath, van mij zou ie zo weer terug mogen komen want ik ben van mening dat hij meer wist los te maken dan wie ook hier op het forum.
Onder de mantel der "liefde" stinkt het. Lekker luchten dus wink

En hoe je dit opvat is jou interpretatie wink

Maar wat is jouw intentie met deze opmerking gast? Soms heb ik het idee dat je sensatie belust bent, en het daarom doet. Waar ben je naar op zoek op de momenten dat er chaos ontstaat?
JulienMoorrees
Ik keur het vanuit menselijk oogpunt ook niet goed dat dit soort dingen gebeuren. Maar "ik" kan daar niets aan veranderen.

Je ogen sluiten voor dingen die er gebeuren is dat niet gewoon geloven in het sprookje dat je jezelf voorhoudt? Waarom zou je iedereen zijn gang laten gaan?

Zou jij niet boos worden als iemand je man doodsteekt omdat hij 10 euro op zak heeft? Zou jij dan denken, ja die overvaller zat het in zijn natuur om 10 euro te willen hebben. Dus ik ben blij dat mijn man voor hem die 10 euro heeft kunnen geven.
JulienMoorrees
Hitler was net zoveel mens als jij en ik. Maakt dat de één slechter/beter omdat zijn taak in het leven anders is?
En dan, als er niet zoveel mensen achter Hitler gestaan hadden die hem steunde dan had hij weinig uit kunnen richten. Hij was niet een opzichzelfstaand iets.

Heb je er wel eens aan gedacht wat het kapitalisme waar wij in leven teweeg brengt in de wereld? Bijna alle oorlogen zijn ontstaan en heeft dit voeten gekregen door het kapitalisme.
Dus dat maakt jou en mij net zo schuldig aan alle oorlogen, kinderarbeid, slavernij en tweedeling in deze wereld.

Met een belangrijk verschil is dat men ingreep toen hij tever ging. Zo was het ook met Ikben. Hij ging te ver, en wij grepen in. Niets doen is hetzelfde als zeggen, de tweede wereld oorlog is top, en laten we vooral niets doen om het tegen te gaan.
gast
gast jul 10 '08
Nee hoor, ik ben niet sensatie belust.
Maar ik weet wel dat hoe harder je je afsluit voor dit soort confrontaties je alleen maar nog harder moet gaan verdedigen tot je niet meer kan en dat het als nog tot je door moet dringen. En dat is uiteindelijk een stuk heftiger dan wanneer je vanaf het eerste moment het wel binnen laat en onderzoekt wat het in jezelf heeft losgemaakt.
gast
gast jul 10 '08
Origineel bericht van: NiMS

Met een belangrijk verschil is dat men ingreep toen hij tever ging. Zo was het ook met Ikben. Hij ging te ver, en wij grepen in. Niets doen is hetzelfde als zeggen, de tweede wereld oorlog is top, en laten we vooral niets doen om het tegen te gaan.

Je weet zelf ook wel dat dat onzin is, Nims.
Maar misschien heb je wel gelijk en is het onvermijdelijk dat er een derde wereld oorlog nodig is omdat het te leren onderdeel nog niet geleerd is. (dat wij bijvoorbeeld niet degene zijn die de boel moeten beheersen maar dat we dit aan de natuur over moeten laten)
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 10 '08
Soms kunnen we er voor kiezen dingen die niet goed voor ons zijn los te laten. Niet iedere confrontatie is altijd noodzakelijk en kost, tenminste zo ervaar ik dat wel eens, soms alleen maar een hoop energie die nergens toe leid. Visies verschillen ook eenmaal en dat is een mooi gegeven op zich.
gast
gast jul 10 '08
Ik keur het vanuit menselijk oogpunt ook niet goed dat dit soort dingen gebeuren. Maar "ik" kan daar niets aan veranderen.

Je ogen sluiten voor dingen die er gebeuren is dat niet gewoon geloven in het sprookje dat je jezelf voorhoudt? Waarom zou je iedereen zijn gang laten gaan?

Zou jij niet boos worden als iemand je man doodsteekt omdat hij 10 euro op zak heeft? Zou jij dan denken, ja die overvaller zat het in zijn natuur om 10 euro te willen hebben. Dus ik ben blij dat mijn man voor hem die 10 euro heeft kunnen geven.

Misschien gaat het verder dan die 10 euro. Dader en slachtoffer staan nooit apart van elkaar.
admin
admin jul 10 '08
Ik zou hier graag een stukje aanhalen van Pacho, dat heeft hij/zij (gniffel) geschreven en ik vind dat eigenlijk hier ook wel van toepassing..

Lieve mensen de meeste dingen tussen mensen gaan alleen maar mis door verschillen in onze innerlijke belevingswereld. De boodschap die tussen zender en ontvanger hangt krijgt onderweg veel kleur mee.

We nemen vaak te gemakkelijk aan dat we het over hetzelfde hebben, maar is dat ook zo?

Als we naar iemand luisteren (lezen) dan koppelen we dat vaak onbewust aan de innerlijke beleving die we hebben. Dat kan een beeld, een gevoel, een ervaring, een herinnering, bewust of zelfs onbewust oproepen.Ook woorden kunnen verschillend geinterpreteerd worden.

Als we nu gaan praten over een bepaald gedrag van een hond dan denken we al snel dat we het over dezelfde hebben,want we hebben het toch over een hond? Maar zeg nu zelf; Had jij ook dit beeld van onderstaande foto? En riep dat hetzelfde gevoel op als dat het bij mij deed? Kán natuurlijk, maar is niet altijd het geval.

Juist als we met ons zintuig willen werken is het belangrijk dat we de ander ´blanco´ kunnen waarnemen. Dat kan alleen als we verschillen laten bestaan en het verschil het verschil kunnen laten zonder dat meteen aan onze eigen wereld te koppelen. Best ingewikkeld want boodschappen uit de lichtwereld komen ook binnen in onze belevingswereld, des te belangrijker om goed waar te nemen, door te vragen en te onderscheiden

(zonder me in deze discussie te willen mengen mensen)
JulienMoorrees

Misschien gaat het verder dan die 10 euro. Dader en slachtoffer staan nooit apart van elkaar.

En waarom distansieer je van je gevoel met dit antwoord? Mag jij niet boos / kwaad / verdrietig zijn, van jezelf?

Je vergeet namelijk een belangrijk gedeelte en dat is dat dader en slachtoffer niet losstaan van het geheel. En jij bent ook een belangrijk deel van dat geheel. Dat los ervan zien, zou hetzelfde zijn als ontkennen dat niet alles met elkaar verbonden is. En dat is volgens mij niet hoe jij erin zit. Dus er niet over oordelen is iets wat niet kan omdat het jou wel degelijk raakt en beinvloed.
wittewouw
wittewouw jul 10 '08
ff 1 ding ik denk dat jullie hier met ze alle goedwerk verrichten En ieder mens maakt foutjes maar doen altijd hun best wink
En mensen die op ander ding uit zijn val door de mand vroeg of laat
en de site vind ik top en heel raar ding heb ik nog niet gezien en moderators heb je nodig

gr ww
Grunie
Grunie jul 11 '08
Mensen, laat het rusten, laat het gaan, te veel eer voor ikben..........
Acheliah
Acheliah jul 11 '08
Pacho je wilde weten over wie het ging met Ikben het ging over mij. Gelukkig heeft hij mij nooit benaderd met zijn p.m. berichtjes (terwijl het over mij ging)Idd niemand kan weten of ik de waarheid spreek zie alleen het nut niet van liegen ik ben hier gekomen om te leren ook van mijn fouten. Ik zat in de tijd ik me aanmelde geheel niet lekker in mijn vel en dan druk ik me zachtjes uit en zocht toen alleen maar steun om er weer uit te geraken. Ik ben gelukkig nu zover dat het veel beter met mij gaat. Ik wil wel na bedrukken dat Ikben niet ken ook niet persoonlijk dus hij ken mij niet veroordelen. Als hij vindt dat ik een dom wijf ben die mijn kinderen niet waard is moet hij eerst maar eens in de spiegel kijken. Ik geloof zelfs dat hij ooit heeft gezegt dat ik in een psychiatrisch ziekenhuis lag terwijl ik gewoon een tijdje liep te sukkelen met internet. iedereen die foto kan lezen of mijn foto ziet moet weten dat ik geen zielig, leugenachtig mens ben die niet voor haar kinderen kan zorgen. Ik kon toen alleen niet tegen mijn ex op waardoor nu mijn kids weg zijn. Maar ik weet gelukkig dat ze van mij houden en dat ze naar mij terug willen. Ik heb het mij van Ikben niet zo persoonlijk aangetrokken omdat hij mij niet persoonlijk ken als dat wel het geval had geweest zou ik heel erg gekwetst zijn omdat hij mij dan kende en zo over mij dacht. Gelukkig heb ik mensen die daar anders over denken en dat zijn de mensen die de waarheid zien en mijn echte vrienden zijn. En ja ook ik heb fouten maar daarvoor hadden mijn kinderen niet weg gehoeven. Want ik mag dan niet perfect zijn de grootste crimineel mag zijn kinderen wel hebben/houden. Maar affijn dit topic ging toch over moderators, wat moet je ermee laten we het daar maar bij houden.

Veel liefs Dinie
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske