Loading...
nl

Moderators, wat moet je ermee?

Lena
Lena jul 10 '08
hou gewoon niet van psychologische spelletjes met iemand smirk
Ayasha
Ayasha jul 10 '08
Origineel bericht van: gast
Kath, van mij zou ie zo weer terug mogen komen want ik ben van mening dat hij meer wist los te maken dan wie ook hier op het forum.
Onder de mantel der "liefde" stinkt het. Lekker luchten dus wink

En hoe je dit opvat is jou interpretatie wink

Ik ben was het forum uit elkaar aant drijven, in twee groepen aan het splitsen. Dat is hem op andere forums gelukt doordat men dacht dat hij een 'frisse wind' liet waaien. Hier niet. IkBen was aan het pogen om twee groepen te creëren en uiteindelijk de sterkte de hemel in te prijzen zodat hij sterk stond. Dat is niet mijn gevoel, maar dat is ook wat ik gezien heb op andere forums.

Zeker een god als IkBen zou moeten weten welke woorden gaan kwetsen en welke niet. Wanneer je weet dat je iemand zal kwetsen hoor je je zinnen anders te formuleren...Anders ben je fout bezig. Met een verkeerde instelling.
admin
admin jul 10 '08
Dat heeft toch niets met intelligentie te maken Lena?
Jij weet net zo goed als iedereen hier (neem ik maar even aan) hoe verwarrend woorden kunnen overkomen via internet, smileys die verkeerd worden geplaatst, ga zo maar door.
In mijn ogen ben jij een heel slim mens, juist doordat je vraagt naar de dingen die je niet begrijpt!
Je gave van helderziendheid (die iedereen heeft) is nu niet aanspreekbaar voor jou, maar je hebt nog altijd je intuitie.
Wat goed en wat niet goed voelt bedoel ik dan, je innerlijk weten, luister daar maar naar, leer er maar naar te luisteren.
Leugens zijn moeilijk te doorzien op het internet denk ik.
Zeker als de persoon die ze schrijft er zelf heilig in geloofd.
gast
gast jul 10 '08
Quote:
al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt het wel.

vroeg of laat......het heeft vaak wel even tijd nodig.
Ik denk ook niet dat je ervan uit moet gaan dat iemand niet de waarheid verteld. Het gaat niet om de ander, het gaat om je eigen authenticiteit en integriteit en dat is de enige die je kunt bewaken.

Je handtekening is een mooi voorbeeld; De glimlach die je uitstuurt komt weer bij je terug

Je kunt ook zeggen;
Het respect dat je uitstuurt komt bij je terug

Wat zegt dat over mensen die geen respect hebben voor anderen (maar het misschien wel zeggen).......
gast
gast jul 10 '08
Origineel bericht van: Lena10

Ik ook niet. Maar dat weerhoud anderen er niet van.
Lena
Lena jul 10 '08
ik snap het gast
wie vertelt de waarheid en wie niet?
Ayasha
Ayasha jul 10 '08

waarom keur je het dan toch goed van IkBen gast?
gast
gast jul 10 '08
Origineel bericht van: Kath
Kath, van mij zou ie zo weer terug mogen komen want ik ben van mening dat hij meer wist los te maken dan wie ook hier op het forum.
Onder de mantel der "liefde" stinkt het. Lekker luchten dus wink

En hoe je dit opvat is jou interpretatie wink

Ik ben was het forum uit elkaar aant drijven, in twee groepen aan het splitsen. Dat is hem op andere forums gelukt doordat men dacht dat hij een 'frisse wind' liet waaien. Hier niet. IkBen was aan het pogen om twee groepen te creëren en uiteindelijk de sterkte de hemel in te prijzen zodat hij sterk stond. Dat is niet mijn gevoel, maar dat is ook wat ik gezien heb op andere forums.

Zeker een god als IkBen zou moeten weten welke woorden gaan kwetsen en welke niet. Wanneer je weet dat je iemand zal kwetsen hoor je je zinnen anders te formuleren...Anders ben je fout bezig. Met een verkeerde instelling.

Kath, je was dus bevooroordeeld t.a.v. IKBEN.
Die tweedeling is niets meer dan een afspiegeling van de werkelijkheid. Is het niet zo dat wij zelf alles verdelen in goed en kwaad, in zwart en wit, in vrouwelijk en mannelijk, positief en negatief noem maar op.
Misschien wilde hij ons daar wel van bewust maken. Ook dit kun je het wel of niet verkeerd opvatten. Maar het is nog altijd zo dat de mens door schade en schande wijs wordt.
gast
gast jul 10 '08
Origineel bericht van: Kath

waarom keur je het dan toch goed van IkBen gast?

Omdat ik IKBEN niet ben. IKBEN heeft zijn eigen doel in dit leven en als dat inhoud dat hij psychologische spelletjes speelt met anderen dat is dat zijn doel.
Ayasha
Ayasha jul 10 '08
neen hoor Gast, Ik ben gaan zoeken of hij nog elders zulke kuren uit stak toen hij hier al nagenoeg gebant was winkIk was niet bevooroordeeld. Maar als jij dat graag wilt geloven ga ik je zeker niet tegen houden.

Wanneer je iets niet goed keurt vind ik het vreemd dat je dat een ander wel laat doen. Een heel extreem voorbeeld: Jij vind niet dat je iemand mag dood steken. Dus dat doe je niet. Maar je vind het ook niet erg als iemand anders dat doet, want als dat die persoon zijn doel in het leven is. Dan moet hij dat doen.
gast
gast jul 10 '08
Het is het accepteren dat de natuur goed is zoals hij is Kath. En als het in de natuur van iemand zit om een ander van het leven te beroven dan ben ik de laatste die dat veroordeeld. Betekend dus niet dat ik het gelijk zelf ga doen tenzij het in mijn natuur zit maar dat punt heb ik nog niet bereikt.

Een witte bloedcel vernietigd ook andere cellen als die zich niet in harmonie met het lichaam verhouden. Daarmee is die witte bloedcel geen "slechte" cel die veroordeeld moet worden. Die doet gewoon dat wat hij van nature in zich heeft.

Aangezien de harmonie in de wereld een beetje zoek is kan het niet anders dan dat er dingen gebeuren om die balans te herstellen. Natuurrampen, oorlogen, ziektes, depressies hebben allemaal hun eigen doel en dat doel is om de balans te herstellen.
Dus wie ben ik om dat tegen te houden.
Ayasha
Ayasha jul 10 '08
gast dat snap ik niet. Ik vraag me af of je al ooit iemand hebt zien neer gestoken worden... In hoeverre je de dood al ooit van dichtbij hebt gezíen. En dan heb ik het niet over natuurlijke dood. Maar over dood die niet hoorde. smileIk ga me verder ook terug trekken uit deze discussie.
gast
gast jul 10 '08
Nee Kath, dat heb ik niet mee gemaakt. Het is ws een les voor jou geweest om het wel mee te maken.

Is het moeilijk voor jou te accepteren dat iemand anders anders over dingen denkt dan jij doet? (mag ook via pm)
Ayasha
Ayasha jul 10 '08
Het is moeilijk voor mij om te accepteren hoe iemand het kan accepteren dat iemand andermans leven neemt. Ik had gehoopt dat de mens in zoverre al beschaafd geworden was. Als je het ooit zelf ziet, verander je wel van gedachte.
gast
gast jul 10 '08
Ik keur het vanuit menselijk oogpunt ook niet goed dat dit soort dingen gebeuren. Maar "ik" kan daar niets aan veranderen.
gast
gast jul 10 '08
Wat heb je er aan gedaan op dat moment dat je het zag gebeuren?
Ayasha
Ayasha jul 10 '08
Daar ga ik niet op in.

Des te beter dat je het vanuit menselijk standpunt niet goed keurd. Echter is dat wel wat IkBen deed en ik hoop dat je van daaruit onze actie snapt. smile
gast
gast jul 10 '08
Maar het blijft jullie actie, niet de mijne. Kan je dat ook begrijpen Kath?
Ik veroordeel jullie ook niet om wat er gebeurd is maar ik kijk er gewoon anders tegen aan. En vanuit mijn standpunt vind ik het jammer dat hij weg is.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 10 '08

Als ik een verhaal ophang die helemaal niet waar is maar dit doe om iets anders te bereiken dan weet jij toch niet wat ik er in die ander mee los wil maken en wat mijn echte beweegreden is? Tenzij je helderziend bent natuurlijk maar dan weet je ook waarom het gedaan wordt en hoef je er ws. niet op te reageren.
Hey Syl, volgens mij vergeet je dat er hier een aantal helderzienden rondlopen wink. Maar ook zonder dat heeft ikben zijn intenties nooit openlijk willen prijsgeven terwijl in verschillende PM's en ook mailwisselingen erg duidelijk werd dat hier geen enkele sprake meer was van respect naar de medemens.

Als ik jouw vergelijking door zou trekken, zou je ook een fan van Hitler kunnen zijn omdat hij op zoek was naar de ultieme mens van het zuiverste ras. Ach dat hij daar een paar mensen voor moest vermoorden dat geeft niet zoveel, want zijn intenties waren heel erg goed hoor.

En ik weet dat ik deze woorden niet in jouw mond wil leggen, maar ik wil hier alleen maar mee aangeven hoe jouw woorden op mij overkomen en hoe respectloos ik hem vindt naar anderen toe.

Het is dat het niet fysiek was, maar anders had je toch echt oorlog op Merudi gehad. En simpel gezegd, dat sta ik gewoon niet toe.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 10 '08
Origineel bericht van: NiMS
Het grootste voorbeeld is de berichten die Ikben heeft geplaatst met daarin de letterlijke zin tegen dinie:
"Ik heb jou je kinderen afgenomen en je zal ze nooit meer terugzien. Ook zal ik je laten opnemen in een gesticht want je bent te dom om ze op te voeden".

Dat was voor mij echt de druppel, en resulteerde in het verwijderen van het bericht, plus de Ban voor Ikben.

Ik ben erg benieuwd hoe ik dit anders had kunnen ervaren, en hoe jij hierop had gereageerd.

Tsja, wat is waarheid. Geloofde je echt dat hij dat kon? Dat hij daar invloed op heeft?

Nee ik weet zeker dat hij dat niet kon, maar je gaat voorbij aan mijn opmerking dat het respectloos is naar Dinie toe. Of ben je van mening dat achter deze opmerking zuivere intenties zaten?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420