Loading...
nl

Moderators, wat moet je ermee?

JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 10 '08
Het grootste voorbeeld is de berichten die Ikben heeft geplaatst met daarin de letterlijke zin tegen dinie:
"Ik heb jou je kinderen afgenomen en je zal ze nooit meer terugzien. Ook zal ik je laten opnemen in een gesticht want je bent te dom om ze op te voeden".

Dat was voor mij echt de druppel, en resulteerde in het verwijderen van het bericht, plus de Ban voor Ikben.

Ik ben erg benieuwd hoe ik dit anders had kunnen ervaren, en hoe jij hierop had gereageerd.
JulienMoorrees
Origineel bericht van: gast

Er zijn hier wel meer mensen die de zwakte van mensen gebruiken om ze aan hun te binden. Of niet soms, Nims wink

Nee die zijn hier niet Gast. Ik ben benieuwd hoe je hierbij komt.
gast
gast jul 10 '08
Zelf een zinnetje als; "je bent een stomme koe" is maar net hoe je die interpreteerd. In onze cultuur is dit misschien niet zo aardig om te zeggen maar misschien zijn ze er in India wel heel blij mee als dit tegen ze gezegt wordt. Een koe is daar heilig en als je dan ook maar zelfs met een stomme (niet pratende) koe wordt vergeleken is dit toch een teken dat mensen je als heilig zien of niet soms.

Daarom bedoel ik; het is je eigen interpretatie. Het is maar net waar je mee groot gebracht bent. Cultuur is een heel groot filter die van generatie op generatie door gegeven wordt.
JulienMoorrees
Nee dat ben ik niet met je eens gast, omdat het wel degelijk gaat om tegen wie het gezegd wordt. Het is een gesprek tussen twee mensen uit onze cultuur, en dat rechtvaardigd dus helemaal niet dat iemand zegt dat je een domme koe bent. Dat is gewoon beledigend voor de persoon tegen wie dit is gezegd.

Iemand die goed in staat is te communiceren past zijn bewoording aan, aan het filter van een ander. Dat rechtvaardigt niet, dat je anderen bewust mag kwetsen.
gast
gast jul 10 '08
Origineel bericht van: NiMS
Het grootste voorbeeld is de berichten die Ikben heeft geplaatst met daarin de letterlijke zin tegen dinie:
"Ik heb jou je kinderen afgenomen en je zal ze nooit meer terugzien. Ook zal ik je laten opnemen in een gesticht want je bent te dom om ze op te voeden".

Dat was voor mij echt de druppel, en resulteerde in het verwijderen van het bericht, plus de Ban voor Ikben.

Ik ben erg benieuwd hoe ik dit anders had kunnen ervaren, en hoe jij hierop had gereageerd.

Tsja, wat is waarheid. Geloofde je echt dat hij dat kon? Dat hij daar invloed op heeft?
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 10 '08
Ik geloof eigenlijk nooit zo dat mensen zich laten binden, tenzij iemand zich gebonden wil laten worden. Afhankelijk willen zijn is ook een keuze, net als mensen afhankelijk van je maken. Tussen deze twee polen liggen dan ook lessen om uit te werken en is iets om beide wijzer van te woorden als dat gebeurd.

Liefs,

Pacho
Volgens sommigen
Bestaat het bewuste topic nog?
gast
gast jul 10 '08
Origineel bericht van: NiMS
Nee dat ben ik niet met je eens gast, omdat het wel degelijk gaat om tegen wie het gezegd wordt. Het is een gesprek tussen twee mensen uit onze cultuur, en dat rechtvaardigd dus helemaal niet dat iemand zegt dat je een domme koe bent. Dat is gewoon beledigend voor de persoon tegen wie dit is gezegd.

Iemand die goed in staat is te communiceren past zijn bewoording aan, aan het filter van een ander. Dat rechtvaardigt niet, dat je anderen bewust mag kwetsen.

Je kan het ook als eerlijkheid zien als iemand uit komt hoe hij over je denkt. Als ik iets heel doms doe en iemand zegt "wat ben jij een stomme koe" dan kan ik hem alleen maar gelijk geven. Maar ik vat het niet op als dat ik alleen maar een stomme koe zou zijn maar dat het alleen maar slaat op wat ik dom deed.
Het heeft denk ik te maken met in hoevere je zelfzeker bent of je het jezlef aantrekt of niet en wat je er mee doet verder.
Het is niet echt eerlijk om iemand bewust te kwetsen maar als je er een andere bedoeling mee hebt kan het wel nuttig zijn als je mensen wijst op dingen die jou opvallen. Of dat nu wel of niet aardig is daar gaat het niet om m.i.
Onvoorwaardelijke liefde is ook niet zelf aardig gevonden willen worden, het is mensen geven wat ze op dat moment nodig hebben.
En daar kan een ander dan de ontvanger niet over oordelen.
gast
gast jul 10 '08
Origineel bericht van: pacho
Ik geloof eigenlijk nooit zo dat mensen zich laten binden, tenzij iemand zich gebonden wil laten worden. Afhankelijk willen zijn is ook een keuze, net als mensen afhankelijk van je maken. Tussen deze twee polen liggen dan ook lessen om uit te werken en is iets om beide wijzer van te woorden als dat gebeurd.

Liefs,

Pacho

Ik kan het alleen maar eens zijn met je, Pacho.
Lena
Lena jul 10 '08
gast wat ik even mis is het respect en iemand in zijn waarde laten hier.
dat moderators dan ingrijpen omdat iemand gekwetst wordt en ik voelde dat dit echt opzettelijk was ,ik niet kan spreken van enige vorm van integriteit van ik ben.
is dat iemand positief helpen dan om iemand zo tegen de muur te drukken?
vindt het gewoon onrechtvaardig op de manier waarhij dit heeft gedaan.
Volgens sommigen
Origineel bericht van: pacho

Liefs,

Pacho

Ik kan het alleen maar eens zijn met je, Pacho.

Lang leve het leven vol ervaringen wink

Liefs,

Pacho
gast
gast jul 10 '08
Lena, wat is respect? Zoals ik dat vertaal is het "terug zien". Je ziet in de ander terug wat je zelf uitgezonden hebt. En dat uitzenden gaat d.m.v. je gedachten en niet zo zeer in wat jouw woorden zijn want die zijn niet altijd gelijk aan de gedachte. Pas als het "zo boven zo beneden, zo binnen zo buiten" is dan komen je woorden overeen met je gedachten. Tot die tijd reflecteren jou gedachten in de woorden en daden van anderen.
Je ervaart wat je denkt in de wereld om je heen.
Maar dit is wederom mijn gedachte hierover.
Lena
Lena jul 10 '08
ja hulpverlener en de hulpvrager

integriteit toch???
Lena
Lena jul 10 '08
Lena, wat is respect?

gast als iemand zijn ziel en zaligheid blootgeeft of dit positief is of negatief dan toch.........

waarom dan deze taal gebruiken met welk doel???
admin
admin jul 10 '08
Wellicht ook een stukje in de opvoeding?cq omgeving waar je bent opgegroeid?
Ik ben in Spijkenisse geboren en ben opgegroeid met vele "mindere"uitdrukkingen.
Helaas wil dat er nog wel eens uitfloepen zonder daar daadwerkelijk een ander mee te willen kwetsen, misschien heeft het soms meer te maken met even nadenken voordat je iets zegt, als dat het echt altijd om te kwetsen is.

Ik ga geen uitspraken doen over Ikben, puur omdat hij zich niet kan verdedigen nu, maar zou iemand mij zo benaderd hebben zou ik wel enorm gekwetst zijn.
Hier werd erg ver in gegaan, maar wellicht heeft dat ook een reden die we nu even niet kunnen zien.
Lena
Lena jul 10 '08
Origineel bericht van: Karin
Ik ga geen uitspraken doen over Ikben, puur omdat hij zich niet kan verdedigen nu, maar zou iemand mij zo benaderd hebben zou ik wel enorm gekwetst zijn.
Hier werd erg ver in gegaan, maar wellicht heeft dat ook een reden die we nu even niet kunnen zien.

gelijk heb je karin ,ik ben is hier niet.
Ayasha
Ayasha jul 10 '08
Als IkBen het lef had gehad om de dingen die hij me in mijn PB box gestuurd heeft op het forum te zetten zou je er heel anders over denken gast, dat had niets meer te maken met interpretatie. :-) En ik durf er mijn hoofd op te zetten dat ik niet de enige ben naar wie IKben zulke berichten gepb't heeft. Het spijt me zeer, ik ben de eerste om zulke dingen aan de kant te zetten en desnoods de persoon waar ik niet mee om kan te negeren als ik merk dat mijn argumenten toch niet gehoord worden. Maar IkBen viel iedereen aan die iets zei wat niet in zijn straatje pastte. En dat hoort niet op een forum...Een discussie is voor mij een gesprek van twee mensen die het niet met elkaar eens zijn maar waar wel respect getoond word naar elkaar toe. En dat was met IkBen ver zoek. smileIk ben blij en tevreden dat we het op die manier hebben kunnen oplossen en dat we daardoor heel wat onrustig hebben kunnen voorkomen. IkBen gaf niet enkel op dit forum problemen.
gast
gast jul 10 '08
Origineel bericht van: Lena10
Lena, wat is respect?

gast als iemand zijn ziel en zaligheid blootgeeft of dit positief is of negatief dan toch.........

Je gaat er dan al wel vanuit dat het ook waar is wat die ander bloot geeft. En wat is waar? Ik bedoel ermee te zeggen dat het voor "buitenstaanders" moeilijk is in te schatten waarom iemand zo reageerd en dit soort dingen zegt.
Als ik een verhaal ophang die helemaal niet waar is maar dit doe om iets anders te bereiken dan weet jij toch niet wat ik er in die ander mee los wil maken en wat mijn echte beweegreden is? Tenzij je helderziend bent natuurlijk maar dan weet je ook waarom het gedaan wordt en hoef je er ws. niet op te reageren.
gast
gast jul 10 '08
Kath, van mij zou ie zo weer terug mogen komen want ik ben van mening dat hij meer wist los te maken dan wie ook hier op het forum.
Onder de mantel der "liefde" stinkt het. Lekker luchten dus wink

En hoe je dit opvat is jou interpretatie wink
Lena
Lena jul 10 '08
Origineel bericht van: Lena10
Lena, wat is respect?

Je gaat er dan al wel vanuit dat het ook waar is wat die ander bloot geeft. En wat is waar? Ik bedoel ermee te zeggen dat het voor "buitenstaanders" moeilijk is in te schatten waarom iemand zo reageerd en dit soort dingen zegt.
Als ik een verhaal ophang die helemaal niet waar is maar dit doe om iets anders te bereiken dan weet jij toch niet wat ik er in die ander mee los wil maken en wat mijn echte beweegreden is? Tenzij je helderziend bent natuurlijk maar dan weet je ook waarom het gedaan wordt en hoef je er ws. niet op te reageren.

ik ben niet helderziend,maar reken wel iemand af op wat die hier neerzet, en heb ik niet de intelligentie misschien om gelijk te snappen waar het overgaat of wat de bedoeling is van iemands woorden,zal ik vragen waarom.en al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt het wel.
mocht iemand liegen,zal ik dat jammer vinden dan.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420