Loading...
nl

Moderators, wat moet je ermee?

JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 6 '08
Ja Lena die conclusie trek ik ook wel een beetje. Wat ik merk is dat er wel een paar mensen hier zijn die regelmatig over dingen klagen, maar zodra ze de mogelijkheid krijgen om er iets van te vinden / te zeggen, geven ze geen reactie. Ik denk dan ook dat het hen meer om het klagen te doen is, dan dat ze daadwerkelijk willen dat er iets mee gedaan wordt.

Het lijkt mij dan ook eigenlijk gewoon prima zoals het nu is, mits we iets scherper modereren en strakker op off-topic reacties en berichten letten, en deze verplaatsen naar de juiste fora.

Verder lees ik uit de reacties geen wenselijkere veranderingen als die er nu zijn. Tenzij iemand anders nog wat heeft toe te voegen natuurlijk?
inneke
inneke jul 6 '08
Nims, ik heb helemaal niks toe te voegen. Als ik vind dat iets echt niet door de beugel kan, dan stuur ik wel een PM en voor de rest is het voor mij 'go with the flow'. Ik hou me niet zo bezig met de regeltjes.
Claire
Claire jul 6 '08
Heb gelezen wat hier boven geschreven is en ik sluit mij bij de vorige spreeksters aan. Heb ook niet de ambitie , trouwens daar ben ik te kort op het forum sleep, om moderator te worden.
Dus ga zo door.....
Grunie
Grunie jul 9 '08
Hierbij ook mijn reactie:

Zijn moderators nodig op Merudi? (waarom wel, of waarom niet?)
Ja, al is het alleen al om de structuur te bewaren. Ik vind ook dat als je regels opstelt, je ook moet laten zien dat daarop wordt 'gecontroleerd'.
-Moeten moderators alle geplaatste berichten lezen?
Ja, in principe wel. Daarom zou ik op elk onderdeel 1 moderator aanstellen. Ik snap ook wel dat het veel werk is.
-Wil ik meehelpen om de moderators te wijzen op berichten die niet kunnen?
Ja, natuurlijk.
-Moeten er duidelijke regels worden afgesproken zodat vast ligt wanneer er gemodereed wordt of vertrouw je op het gezonde verstand van de moderators?
De regels waarvoor je als gebruiker accoord moet geven, moeten voldoende zijn. Voor de rest: gezond verstand van de moderators. Zij kunnen toch ook altijd onderling overleggen voor ze tot actie overgaan???
-Wil ik moderator worden / zijn / blijven?
Nee
-Wie zouden voor jou de beste moderators zijn? (Mogen ook huidige moderators zijn).
de huidige moderators kunnen het best. Evt. aangevuld met moderators die al wat langer op het forum zijn.
Thomas A
Thomas A jul 10 '08
Ik huppel er ook nog maar even achteraan........

Hoewel het mij niet mogelijk is om alles mee te lezen wat er geschreven wordt op Merudi, is het toch zo dat ik oog houd voor 'geraakte ego's' die zich uiten in beledigende of ander ongewenst kwetsende uitlatingen. Ik kom ze echter zelden tegen op dit forum en als er al iets plaatvind - wat mij soms op het randje lijkt -, dan kijk ik het ook nog wel eens even aan. Waarom? Gewoon om te zien hoe mensen dit zelf oplossen. dit kan immers bijzonder belangrijk zijn voor de zelfrealisatie van de deelnemers.

In de tijd dat ik nu moderator ben heb ik enkel ingegrepen in het geval met "ik ben", waarbij ik wel aan wil geven dat ik zijn eigen 'opgepompte en zelfmystificerende gedrag hoogst verstorend vond voor mensen die op weg zijn gegaan......... Ik vond dit wel erg lastig, gewoon ook omdat ik voelde dat ik mij zonder mate aan deze persoon ergerde en dat zei dus ook iets over mij. Goed, ik ben het - net als NiMS - wel met hemzelf aangegaan binnen de nodige confrontaties.

Ik vind modereren verder een prima werkje al ben ik daarin in hoofdzaak beschouwend........
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 10 '08
Moderators wat doe je ermee?

Gewoon praten tongue

Moderators doen dit hoe leuk ook, naast hun dagelijkse leven erbij.

Liefs,

Pacho
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 10 '08
Origineel bericht van: Thomas A

In de tijd dat ik nu moderator ben heb ik enkel ingegrepen in het geval met "ik ben", waarbij ik wel aan wil geven dat ik zijn eigen 'opgepompte en zelfmystificerende gedrag hoogst verstorend vond voor mensen die op weg zijn gegaan......... Ik vond dit wel erg lastig, gewoon ook omdat ik voelde dat ik mij zonder mate aan deze persoon ergerde en dat zei dus ook iets over mij.

Ik denk dat het veel meer zei over hem dan over ons. Uiteindelijk is het een onbegonnen strijd die niet viel te winnen. Soms moet je accepteren dat er dingen boven je macht liggen, en in dit geval was dat zeker het geval. We waren niet bij machte hier ook iets aan te veranderen, dus dan kies je uiteindelijk toch voor jezelf.
Thomas A
Thomas A jul 10 '08
Ja ach, ik stond wel 4kant achter mijn eigen houding destijds, maar sprak ook mijzelf aan als het b.v. over ver-antwoording gaat. Meer dat bedoel ik eigenlijk ook.
Nee, ik trapte niet in zijn altijd maar vaag blijven bij concrete vragen. En bij heftige confrontaties, zijn altijd maar weer verstoppertje spelen houding. Als hij verder groeid en zijn ego kalft (sterft) af, komt hij er ook achter dat wij er dwars door hem heen keken.....
gast
gast jul 10 '08
Ik denk toch nog steeds heel anders hier over, maar de tijd zal het leren wie in deze wel of geen gelijk heeft gehad.
Ayasha
Ayasha jul 10 '08
gast over wat denk je anders? Over IkBen of over modereren? smile
gast
gast jul 10 '08
Oh ja sorrie Kath, ik bedoelde het hele gedoe rond IKBEN.

Edit; maar dat hangt ook heel erg samen met het moderaten op dat moment.
Ayasha
Ayasha jul 10 '08
Zeg je mening daar over gast. Als we meerdere inzichten hebben kunnen we het verbeteren. winkMaar wees wel eerlijk in je mening, ook naar ons toe.
JulienMoorrees
Ja ik ben wel benieuwd wat we volgens jou op dat moment anders hadden kunnen doen om te voorkomen dat het hele forum zich ging verdelen in twee kampen.
Ayasha
Ayasha jul 10 '08
Inderdaad NiMS. Bovendien gast, vergeet niet, dat NiMS er op dat moment niet was en we er dus als mods alleen voor stonden. De beslissing die we gemaakt hebben was enkel en alleen om het forum wat "op orde te houden" tot NiMS terug was en de definitieve beslissing kon nemen. Het is op een rot moment geëscaleerd.
gast
gast jul 10 '08
Ik denk dat de angst bij verschillende mensen hier op het forum groter was dan de werkelijke "dreiging" die uitging van IKBEN. Hij (of zij) wist heel goed waar hij (of zij) het over had en wat er onder de mensen hier leefde en dat was nogal bedreigend voor dees en gene.
Het waren ook vooral je eigen vooroordelen die je tegen kwam in de reacties van IKBEN. En daarmee was hij een hele goede spiegel voor onze individuele zielen maar je moest daar wel de waarde van in zien.
Het hele gedoe rond IKBEN is een schoolvoorbeeld van perceptie, interpretatie en gefilterd de wereld ervaren.
En daarbij werd het door er steeds maar op te blijven reageren zoals dat toen gebeurde in stand gehouden en zelfs vergroot/opgeblazen.
Ik heb zelf maar weinig leugens kunnen bespeuren bij hem dus heb ik het geheel anders ervaren dan hoe anderen dat blijkbaar deden.
JulienMoorrees
Leugens misschien niet, maar keur jij de bedreigingen en het vernederen van mensen dat hij deed dan wel goed? Dat is namelijk de enige reden waarom ik hem destijds heb gestopt. Hij kwetste mensen bewust door misbruik te maken van hun zwakke punten, maar deed dit enkel en alleen maar om zichzelf goed te voelen. Ik zou hem omschrijven als een sadist, die ervan genoot om mensen te trappen.
Ayasha
Ayasha jul 10 '08
van Ikben kreeg ik altijd zo'n "taking people down doesn't make you any bigger, it just makes you an ass." gevoel gast. Nergens heeft IkBen voor mij een spiegel gevormd. Enkel een knagende irritatie. smileIk kan er niet tegen dat iemand als IkBen een geloof als God belachelijk maakt...Want dat deed hij, vind ik, door zichzelf God te noemen en vervolgens zo te reageren.
gast
gast jul 10 '08
Wees jezelf er wel bewust van dat dit jou interpretatie is Kath. Kun je mij een voorbeeld geven waar hij mensen naar beneden haalde om zelf hoger te lijken? En niet alleen dat hij zichzelf voordeed als God, er moet meer zijn dan dat, of niet soms!
Die irritatie kan al op een spiegel duiden Kath wink

Off topic: Of jij nu wel of niet in God geloofd betekend nog niet dat God niet bestaat.
gast
gast jul 10 '08
Origineel bericht van: NiMS
Leugens misschien niet, maar keur jij de bedreigingen en het vernederen van mensen dat hij deed dan wel goed? Dat is namelijk de enige reden waarom ik hem destijds heb gestopt. Hij kwetste mensen bewust door misbruik te maken van hun zwakke punten, maar deed dit enkel en alleen maar om zichzelf goed te voelen. Ik zou hem omschrijven als een sadist, die ervan genoot om mensen te trappen.

Vraag me af waarom jij het zo ervoer, Nims.
Er zijn hier wel meer mensen die de zwakte van mensen gebruiken om ze aan hun te binden. Of niet soms, Nims wink
Ayasha
Ayasha jul 10 '08
gast ik zeg ook nergens dat God niet bestaat wink

gast, als je zo denkt, dan is het inderdaad perfect mogelijk om iemand ronduit uit te schelden en als die vervolgens iemand vraagt om hulp te zeggen "dat jij de zin "je bent een stomme koe" als schelden ziet is slechts jouw interpretatie.

Ik heb op dit moment even geen zin om te gaan zoeken naar berichten van hem (ook geen tijd overigens) maar ik herinner me wel dat hij erg hard uitgehaald heeft naar Dinie op een manier waarop het absoluut niet nodig was. Op alles wat ik postte kreeg ik commentaar via PB. Dat durfde hij dan niet eens openbaar op het forum te zetten. En neen, ik zal die pb's niet openbaar maken want dat is simpelweg schending van zijn privacy. smile
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420