Lieve mensen de meeste dingen tussen mensen gaan alleen maar mis door verschillen in onze innerlijke belevingswereld. De boodschap die tussen zender en ontvanger hangt krijgt onderweg veel kleur mee.
We nemen vaak te gemakkelijk aan dat we het over hetzelfde hebben, maar is dat ook zo?
Als we naar iemand luisteren (lezen) dan koppelen we dat vaak onbewust aan de innerlijke beleving die we hebben. Dat kan een beeld, een gevoel, een ervaring, een herinnering, bewust of zelfs onbewust oproepen.Ook woorden kunnen verschillend geinterpreteerd worden.
Als we nu gaan praten over een bepaald gedrag van een hond dan denken we al snel dat we het over dezelfde hebben,want we hebben het toch over een hond? Maar zeg nu zelf; Had jij ook dit beeld van onderstaande foto? En riep dat hetzelfde gevoel op als dat het bij mij deed? Kán natuurlijk, maar is niet altijd het geval.
Juist als we met ons zintuig willen werken is het belangrijk dat we de ander ´blanco´ kunnen waarnemen. Dat kan alleen als we verschillen laten bestaan en het verschil het verschil kunnen laten zonder dat meteen aan onze eigen wereld te koppelen. Best ingewikkeld want boodschappen uit de lichtwereld komen ook binnen in onze belevingswereld, des te belangrijker om goed waar te nemen, door te vragen en te onderscheiden
Bovenstaande heb ik alleen geschreven omdat het zo even in me opkwam en staat helemaal los van de discussie op zich. Ik heb respect voor de manier waarop Karin en Kath er uiteindelijk mee om zijn gegaan en zo hoort het ook :), kanjers dus!
Liefs,
Pacho