Loading...
nl

verschil

gast
gast jul 4 '08
Ik vind eigenlijk wel dat er persoonlijk gereageerd moet blijven worden. Dat maakt het juist veel echter. Want eigen ervaring is meer "weten" dan de dingen die je van anderen van "horen zeggen" kent. (uit theorie aangenomen stellingen)
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 4 '08
Er staat ook niet dat er niet persoonlijk gereageerd mag worden, maar dat er niet meteen verwijtende woorden NAAR een ander persoon in staan. Het gaat dus ook niet om de eigen ervaringen, maar om het neersabelen van mede-leden.
inneke
inneke jul 4 '08
Ik voelde me persoonlijk aangesproken en ontvangen, vandaar dat ik ben blijven 'hangen' winkEn ik beklaag het me soms, want eigenlijk vind ik babbelen op een forum tijdverspilling laugh
Lena
Lena jul 4 '08
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Lena10
ben benieuwd naar de nieuwe vorm!
hoe kun je mensen met bepaalde gaven(inzichten) het meer weten verenigen met mensen die nog niet zover zijn?(het dus niet zien)
het mooiste zou zijn dat samen te voegen en er gewoon voor elkaar te zijn
tenminste zo heb ik het wel ervaren.
en een botsing tussen verschillende standpunten kun je alleen maar van leren

En hoe zie je dit dan voor je? Op welke manier kan je dit op Merudi dan voor elkaar krijgen?

denk dat je de oplossing al hebt weergegeven,door een nieuw forum er bij te voegen. smile
alleen blijf ik me afvragen aangezien er onderling wel eens over gepraat wordt dat merudi veranderd is of minder spiritueel,en dat een reden kan zijn om af te haken.(voor mensen die verder zijn)wat ik jammer vind.
een ieder die hier komt heeft zijn eigen wijsheid, is op zoek naar.....
begrijp dat mensen die verder zijn soms niet het geduld kunnen opbrengen,voor gewone mensen zonder bepaalde gaven.
maar weet niet goed hoe je dit kunt veranderen
alleen met nog meer begrip denk ik
gast
gast jul 4 '08
Mensen die verder zijn?? Niet meer geduld kunnen opbrengen? Waarin zijn ze dan verder? In het arrogant worden t.o.v. de mensen die in hun ogen nog niet verder zijn? Ik denk dat ze dan beter kunnen blijven en al het aangeleerde proberen los te laten door open te blijven staan voor anderen.
Mensen die denken er te zijn, zijn er zeer zeker nog niet.
Lena
Lena jul 4 '08
Origineel bericht van: gast
Mensen die verder zijn?? Niet meer geduld kunnen opbrengen? Waarin zijn ze dan verder? In het arrogant worden t.o.v. de mensen die in hun ogen nog niet verder zijn? Ik denk dat ze dan beter kunnen blijven en al het aangeleerde proberen los te laten door open te blijven staan voor anderen.
Mensen die denken er te zijn, zijn er zeer zeker nog niet.

als ze daar voor open staan zou het mooi zijn wink
maar onderschat het niet gast levenswijsheid of paranormaal zit toch wel wat verschil in, probeer me wel eens voor te stellen hoe dat moet zijn,maar ik weet het niet,maar bv een geest zien lijkt me wel heel bijzonder en door hier te lezen kun je ook mee lezen hoe anderen dit beleven of wat een droom kan betekenen enz enz
inneke
inneke jul 4 '08
Lena, vanwaar toch jezelf steeds zo klein maken tov mensen die dingen zien, voelen of horen die jij niet waarneemt?

Paranormaal begaafd zijn is, zoals je zegt, absoluut geen garantie voor wijsheid . Als iemand een bril nodig heeft om te kunnen zien, zeg je toch ook niet dat die 'minder ver' is? Zolang we onszelf meten aan anderen en zullen we nooit contact maken met de wijsheid in onszelf omdat ze steeds in de toekomst wordt geprojecteerd.
Lena
Lena jul 4 '08
inneke ik maak me niet klein,maar onderken wel het vermogen dat ik bepaalde gaven niet heb,voel me niet minder wijs ,maar er zit wel een verschil in het leven op zich denk ik.
heb wel eens gevraagd aan iemand hoe sluit je je er voor af,omdat ik me kon voorstellen hoe vermoeiend het in mijn ogen moet zijn,om dingen meer te horen of voelen.
nee ik meet me niet met anderen,geloof dat ik niet minder ben,daar helpt het gedicht desisderata mij wel bij wink
admin
admin jul 8 '08
Quote:
In ieder geval success met de verhuizing en de tijd zal blijken of Merudi en Karin met of zonder elkaar kunnen wink .

Nou ik kan jullie dus echt nog niet missen smile
Zelfs jou mis ik een beetje Nims.. wink
Natuurlijk ben ik komende tijd veel afwezig ivm het huis (morgen sleutel halen), maar ik kan niet ontkennen dat het forum blijft trekken en ik wil niet steeds stiekem komen kijken.

So beware..the witch is back! smile

(wel een lieve heks hoor smile)

Aan alle nieuwe mensen van hieruit alsnog een hartelijk welkom!

En aan Kath wil ik nog even zeggen dat ik het fijn vind dat we er samen zijn uitgekomen.
Fijn dat je toch even een bericht stuurde.
gast
gast jul 8 '08
Quote:
(wel een lieve heks hoor )

Echt wel! smile
Lena
Lena jul 8 '08
mooi besluit smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 8 '08
Welkom terug Karin. Wat is Merudi toch zonder jou wink.
Ayasha
Ayasha jul 8 '08
Origineel bericht van: Karin
Quote:
In ieder geval success met de verhuizing en de tijd zal blijken of Merudi en Karin met of zonder elkaar kunnen wink .

Nou ik kan jullie dus echt nog niet missen smile
Zelfs jou mis ik een beetje Nims.. wink
Natuurlijk ben ik komende tijd veel afwezig ivm het huis (morgen sleutel halen), maar ik kan niet ontkennen dat het forum blijft trekken en ik wil niet steeds stiekem komen kijken.

So beware..the witch is back! smile

(wel een lieve heks hoor smile)

Aan alle nieuwe mensen van hieruit alsnog een hartelijk welkom!

En aan Kath wil ik nog even zeggen dat ik het fijn vind dat we er samen zijn uitgekomen.
Fijn dat je toch even een bericht stuurde.

Zeer graag gedaan Karin smilewas geen moeite. smileBen ook blij dat we er uit gekomen zijn. Wacht maar, over een paar weken lachen we met dit stomme misverstandje laugh
Acheliah
Acheliah jul 9 '08
Alsnog welkom Karin niks is zo erg als ruzie zeker om niks

XXX
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 9 '08
Lieve mensen de meeste dingen tussen mensen gaan alleen maar mis door verschillen in onze innerlijke belevingswereld. De boodschap die tussen zender en ontvanger hangt krijgt onderweg veel kleur mee.

We nemen vaak te gemakkelijk aan dat we het over hetzelfde hebben, maar is dat ook zo?

Als we naar iemand luisteren (lezen) dan koppelen we dat vaak onbewust aan de innerlijke beleving die we hebben. Dat kan een beeld, een gevoel, een ervaring, een herinnering, bewust of zelfs onbewust oproepen.Ook woorden kunnen verschillend geinterpreteerd worden.

Als we nu gaan praten over een bepaald gedrag van een hond dan denken we al snel dat we het over dezelfde hebben,want we hebben het toch over een hond? Maar zeg nu zelf; Had jij ook dit beeld van onderstaande foto? En riep dat hetzelfde gevoel op als dat het bij mij deed? Kán natuurlijk, maar is niet altijd het geval.

Juist als we met ons zintuig willen werken is het belangrijk dat we de ander ´blanco´ kunnen waarnemen. Dat kan alleen als we verschillen laten bestaan en het verschil het verschil kunnen laten zonder dat meteen aan onze eigen wereld te koppelen. Best ingewikkeld want boodschappen uit de lichtwereld komen ook binnen in onze belevingswereld, des te belangrijker om goed waar te nemen, door te vragen en te onderscheiden

Bovenstaande heb ik alleen geschreven omdat het zo even in me opkwam en staat helemaal los van de discussie op zich. Ik heb respect voor de manier waarop Karin en Kath er uiteindelijk mee om zijn gegaan en zo hoort het ook :), kanjers dus!

Liefs,

Pacho

Grunie
Grunie jul 9 '08
Mooi Pacho!
gast
gast jul 9 '08
En zo is het, Pacho. Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden wink
admin
admin jul 10 '08
Mooi geschreven Pacho!
Voor mij blijft Kath de grootste kanjer van ons tweeen, zij nam het initiatief om mij te schrijven terwijl ik nog in mijn boosheid vast zat te roesten smile
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 10 '08
Hahahaha, gelukkig heeft ze dat gedaan en heb jij dat ontvangen, volgens mij zijn jullie wel aan elkaar gewaagd hoor smile
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420