Loading...
nl

verschil

Thomas A
Thomas A jul 3 '08
Ik heb de afgelopen jaren op fora de boel een paar keer flink op de spits gedreven zien worden. Niks mis mee opzich. Een beetje openheid maakt de frictie al gauw zichtbaar en bespreekbaar en de wijste lost het 't eerst op. De gekwetste uithangen brengt je niet verder.
We zijn allemaal 'waarheid' zoekers en de een mag/moet daarbij dieper gaan dan een ander. een beetje respect naar elkaar mag best, al gaat een polemieke reactie doorgaans over de persoon die zich op dat momnet nu eenmaal even niet anders meer weet te verhouden.

En zo verteld ieder zijn/haar eigen verhaal, dat we het maar blijven beseffen. Zo ook op dit doorgaans plezierige Merudi, al is ook dit forum een afspiegeling van de 'gewone' wereld.
inneke
inneke jul 3 '08
Goh Nims, ik vind het ook wel mooi dat mensen hier kunnen vertellen wat hen bezighoudt zonder zich er het hoofd over te breken of het wel 'spiritueel' genoeg is. Vanaf het moment dat we schrijven en babbelen over zitten we mijns inziens toch steeds weer lekker in de 'gewone' wereld omdat spiritualiteit nu eenmaal een heel persoonlijke beleving is en we met de inzet van onze persoon/ego toch weer vertalen en selecteren. Wie bepaalt wanneer het er spiritueel genoeg aan toe gaat?
admin
admin jul 3 '08
Quote:
Wat ik wel erg tekend vindt is dat een aantal mensen geen reactie hebben gegeven op dit onderwerp terwijl ze het wel gelezen hebben.

Wellicht bedoel je mij daar mee Nims, ik heb tijd nodig om een en ander voor mezelf op een rij te krijgen.
Jouw woorden en soms ook van anderen werken op mij regelmatig als een rode lap op een stier.
Dat is iets van mij weet ik, precies zoals Sylvia dat ook al aangaf.
Dus nu is het aan mij om te ontdekken of ik dit naast me neer kan leggen of dat ik blijf steigeren op zijn tijd.
Daarbij ben ik nog steeds van mening dat mijn tekst ten onrechte is verwijderd, ik heb veel reacties gezien op andere topics waar de honden geen brood van lusten en die bleven wel staan, mijn reactie vond ik niet akelig.
Ik had het prettig gevonden als je dat op een andere manier had opgelost.
Daarbij vind ik ook dat ik in de eerste tekst je niet heb beledigd, mocht dat zo ver zijn gekomen dan spijt me dat oprecht, dat is en was niet mijn bedoeling, dat ik het niet met de gang van zaken eens ben lijkt me duidelijk.
Als de regels dan inderdaad strakker worden zul je net als met kinderen een stuk consequenter moeten worden, op deze manier zijn de regels namelijk niet duidelijk, hoe vaak je er ook mee zwaait.
Ik ben ook van mening dat als er word geschreven dat "foute"reacties door de starter van een topic worden verwijderd jij als beheerder daar best wat van mag zeggen, op deze manier durf je zowat geen antwoord meer te geven want wat is er fout in de ogen van de starter?

Maar goed, ik heb weer genoeg ge-emmerd, ik laat dit alles even bezinken, volgende week begin ik met overhuizen dus daar gaat nu even mijn energie naar toe en heb ik tijd om eens te gaan bedenken wat ik met die rode lap ga doen.

Groetjes aan allen,

Karin
Lena
Lena jul 3 '08
Origineel bericht van: inneke
Goh Nims, ik vind het ook wel mooi dat mensen hier kunnen vertellen wat hen bezighoudt zonder zich er het hoofd over te breken of het wel 'spiritueel' genoeg is. Vanaf het moment dat we schrijven en babbelen over zitten we mijns inziens toch steeds weer lekker in de 'gewone' wereld omdat spiritualiteit nu eenmaal een heel persoonlijke beleving is en we met de inzet van onze persoon/ego toch weer vertalen en selecteren. Wie bepaalt wanneer het er spiritueel genoeg aan toe gaat?

heb het nog maar eens opgezocht :)http://nl.wikipedia.org/wiki/Spiritualiteit

ja inneke ben het helemaal met je eens wie oh wie?????
Lena
Lena jul 3 '08
Heb ik toch een vraag aan de toezicht houders: hoe moet iemand zich dan verhouden tot een stelling waar hij of zij het niet mee eens is?
neem aan dat als je hier iets neerzet,dat een reactie er op kan volgen. smirk
Ayasha
Ayasha jul 3 '08
Dan moet die persoon enkel op de stelling reageren en met argumenten die die stelling onderbouwen. Niet met "ja maar jij...." Zo moeilijk is het niet om je mening weer te geven zonder iemand te schelden of iemand persoonlijk aan te spreken. smile
Lena
Lena jul 3 '08
op het moment dat je reageert reageer je toch persoonlijk naar die ander?? smirk
Claire
Claire jul 3 '08
En dat is denk ik wat er gebeurt.......
Ik denk dat sommige uitspraken te persoonlijk opgevat worden, en daardoor een beetje vertroebelen.

Maar aan de andere kant is het moeilijk om het zo neutraal mogelijk iets te verwoorden, zonder iemand zich aangevallen voelt en zich daardoor gekwetst voelt.

Maar dat is mijn interpretatie hoor!
Ayasha
Ayasha jul 3 '08
Neen hoor. smile

Stom voorbeeld. Maar stel ik start een topic dat ik vind dat Appels een lelijke kleur hebben, want eh... Rood past niet bij mijn huidtint.

Dan kan iemand anders reageren; "Ik vind dat die kleur niet uit maakt. Want ik eet appels op en ik gebruik ze niet om bij mijn gardarobe te passen."

Enorm stom voorbeeld. Maar je hebt dus je stelling onderbouwd zonder persoonlijk aan te vallen. Een persoonlijke aanval zou zijn:
"Wat is dat nu voor een stomme reden. Je moet je toch niet druk maken dat die appel niet bij je huidtint past als je hem alleen maar moet op eten?"

Zelfde argumenten maar geformuleerd als een persoonlijke aanval wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 3 '08
Goh Nims, ik vind het ook wel mooi dat mensen hier kunnen vertellen wat hen bezighoudt zonder zich er het hoofd over te breken of het wel 'spiritueel' genoeg is.

Dat is ook heel mooi en dat wil ik ook niet gaan verbieden. Alleen misschien moeten we "dat bespreken wat mensen bezighoudt" wat meer afzonderen van het forum door bijvoorbeeld een kletsforum / koffiehoekje forum te introduceren. Anders krijg je een enorme wildgroei van babbeltopics, tussen de serieuzere onderwerpen.

Het gaat mij ook niet zozeer over de inhoud, alswel om de uitstraling die Merudi er door krijgt. En die uitstraling is wel wat ik belangrijk vindt.

Vanaf het moment dat we schrijven en babbelen over zitten we mijns inziens toch steeds weer lekker in de 'gewone' wereld omdat spiritualiteit nu eenmaal een heel persoonlijke beleving is en we met de inzet van onze persoon/ego toch weer vertalen en selecteren.

Helemaal mee eens, en lijkt me daarom ook dat dit ook een plek op merudi moet krijgen. De huidige vorm vind ik gewoon wat minder.

Wie bepaalt wanneer het er spiritueel genoeg aan toe gaat?

Ik denk niet dat er een maatstaf voor nodig is. Ook denk ik dat het in sommige gevallen overduidelijk is, dat het weinig meer met spiritualiteit te maken heeft. Zoals bijvoorbeeld het topic over het EK 2008. Dat zou prima in een speciaal "Effe bijkletsen" forum kunnen, wat mij betreft.
Lena
Lena jul 3 '08
ha dan hebben we dat ook weer gehad smile
vind je het niet vervelend om de boel om te gooien?
Lena
Lena jul 3 '08
Kath een reactie is nu eenmaal vaak persoonlijk op wat er geschreven staat
het enige waar je je druk om moet maken is of mensen in hun waarde worden gelaten en dat er geen beledigende opmerkingen naar iemands hoofd worden geslingerd.
maar goed wie ben ik ,jullie kunnen er toch anders over denken
respect is het grootste goed zeker op een forum
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 3 '08
Origineel bericht van: Karin

Daarbij ben ik nog steeds van mening dat mijn tekst ten onrechte is verwijderd, ik heb veel reacties gezien op andere topics waar de honden geen brood van lusten en die bleven wel staan, mijn reactie vond ik niet akelig.

Wat ik eerder al probeerde aan te geven is het eigenlijk ten onrechte dat al die andere reacties zijn blijven staan. Jouw reactie was de spreekwoordelijke druppel.

We zijn met zijn allen er niet meer zo scherp op geweest dat bepaalde reacties eigenlijk gewoon te ver gingen. Ik reken dat mezelf aan, maar ook de mensen die hebben nagelaten om op de "meldt moderator"-knop te drukken. Zoals je zelf al zegt, je vind dat er berichten waren waar de honden geen brood van lusten, maar ik heb geen berichtje, klacht of een meld-moderator bericht ontvangen. Ik denk dat we hier toch een gedeelde verantwoordelijkheid moeten nemen of anders accepteren dat we niet alles in de gaten kunnen houden.

Ik had het prettig gevonden als je dat op een andere manier had opgelost.

Dat begrijp ik heel goed, en het is ook niet mijn bedoeling om jou persoonlijk hierop aan te vallen of dat jij de zwarte piet toegespeeld krijgt. Toch weet ik niet op welke andere manier het had gekund dan direct de hete kolen uit het vuur te halen.

Daarbij vind ik ook dat ik in de eerste tekst je niet heb beledigd, mocht dat zo ver zijn gekomen dan spijt me dat oprecht, dat is en was niet mijn bedoeling, dat ik het niet met de gang van zaken eens ben lijkt me duidelijk.

Je hebt me zeker niet beledigt dus dat is nergens voor nodig hoor. Ik ben je juist dankbaar voor het bespreekbaar maken van de gang van zaken.

Als de regels dan inderdaad strakker worden zul je net als met kinderen een stuk consequenter moeten worden, op deze manier zijn de regels namelijk niet duidelijk, hoe vaak je er ook mee zwaait.

Helemaal mee eens, en vandaar ook dit onderwerp, de reacties en het bespreekbaar maken van de regels / consequenties en het beleid.

Ik ben ook van mening dat als er word geschreven dat "foute"reacties door de starter van een topic worden verwijderd jij als beheerder daar best wat van mag zeggen, op deze manier durf je zowat geen antwoord meer te geven want wat is er fout in de ogen van de starter?

Dat de formulering wat minder bot had gekund ben ik met je eens, toch is het wel zo dat de persoon in kwestie niet zonder reden moderator is. Ik ga er dan ook van uit dat de door mij uitgekozen moderators prima weten wat ze doen en geen misbruik van hun rechten maken. Dat is in het verleden nog nooit gebeurd. Als ik dit wel merk zal ik de moderators er ook op aanspreken.

Maar goed, ik heb weer genoeg ge-emmerd, ik laat dit alles even bezinken, volgende week begin ik met overhuizen dus daar gaat nu even mijn energie naar toe en heb ik tijd om eens te gaan bedenken wat ik met die rode lap ga doen.

Groetjes aan allen,

Karin

In ieder geval success met de verhuizing en de tijd zal blijken of Merudi en Karin met of zonder elkaar kunnen wink.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 3 '08
Origineel bericht van: Lena10
ha dan hebben we dat ook weer gehad smile
vind je het niet vervelend om de boel om te gooien?

Vervelend lijkt me niet zo relevant. Ik denk eerder dat het gewoon nodig is om te doen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 3 '08
op het moment dat je reageert reageer je toch persoonlijk naar die ander?? smirk

Zoals kath ook al aangaf. Het gaat vaak om de bewoording en niet zozeer om de boodschap.
Je merkt direct dat de sfeer enorm wordt beinvloed door persoonlijke vetes die worden uitgevochten op het openbare forum. Het lijkt mij dat de PM's hier beter voor geschikt zijn. En om er iets aan te kunnen veranderen moeten wij als beheerders er dan ook scherp op zijn.

Maar je zult zien, als we consequent persoonlijke ruzies en "op de man" opmerkingen modereren, dat de sfeer op Merudi direct veel minder grimmig zal zijn. En dat is wel waar het me om te doen is.
Lena
Lena jul 3 '08
ben benieuwd naar de nieuwe vorm!
hoe kun je mensen met bepaalde gaven(inzichten) het meer weten verenigen met mensen die nog niet zover zijn?(het dus niet zien)
het mooiste zou zijn dat samen te voegen en er gewoon voor elkaar te zijn
tenminste zo heb ik het wel ervaren.
en een botsing tussen verschillende standpunten kun je alleen maar van leren
inneke
inneke jul 3 '08
Dat heeft niks met spiritualiteit te maken Lena, mar met paranormaliteit. Als we allemaal integer vanuit onszelf deelnemen aan dit forum heeft ieder op zich een waardevolle inbreng.

Nims, dat idee van een koffiehoekje vind ik geen slecht idee. Het is waar dat het nogal een hutsekluts van zeer uiteenlopende onderwerpen is geworden. Voor mensen die specifiek op zoek zijn naar info over iets wat met spiritualiteit, het paranormale of persoonlijke ontwikkeling te maken heeft is het waarschijnlijk niet geweldig interessant om zich door het bos te moeten wagen van EK, vakantieplannen, huisdieren, examens etc... smile

ps: ik kwam hier ook alleen maar voor een fotolezing wink
Lena
Lena jul 3 '08
Dat heeft niks met spiritualiteit te maken Lena, mar met paranormaliteit. Als we allemaal integer vanuit onszelf deelnemen aan dit forum heeft ieder op zich een waardevolle inbreng.

[quote=Lena10het mooiste zou zijn dat samen te voegen en er gewoon voor elkaar te zijn
[/quote]
wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 4 '08
ben benieuwd naar de nieuwe vorm!
hoe kun je mensen met bepaalde gaven(inzichten) het meer weten verenigen met mensen die nog niet zover zijn?(het dus niet zien)
het mooiste zou zijn dat samen te voegen en er gewoon voor elkaar te zijn
tenminste zo heb ik het wel ervaren.
en een botsing tussen verschillende standpunten kun je alleen maar van leren

En hoe zie je dit dan voor je? Op welke manier kan je dit op Merudi dan voor elkaar krijgen?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 4 '08

ps: ik kwam hier ook alleen maar voor een fotolezing wink

Van een fotolezing tot een frequente bezoeker! Zo zie je maar wat een lezing met iemand kan doen.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420