Klopt iemand verandert niet zomaar. Dat moet hij zelf echt wilen. Het is tijd om me los te maken van hem hoe moeilijk dat ook is. Die negativiteit voelde heel raar om hem heen, eng zelfs, onheilspellend. In mij schreeuwt het om gerechtigheid en confrontatie. Maar waarschijnlijk verwond ik mezelf dan alleen maar meer.Ik leg me er maar bij neer en snijdt alle koorden tussen hem en mij door. Ik moet mijn ego weer wat op zien te veizelen ligt nu in 1000 stukjes. Thx Anne.
Die negativiteit is jouw innerlijk dat schreeuwt, foute boel! Je hebt dus wel degelijk veel geleerd van de relaties hiervoor lieve meid. Durf jij kritisch te zijn als het om mensen toelaten in je leven gaat of is iedereen welkom? Heb je een goed voorbeeld van je ouders gehad (hadden zij een liefdevolle relatie) of was dat anders? Ik ben er van overtuigd dat de relatie die onze ouders hadden veel invloed heeft op de partners die we zelf gaan kiezen.
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar in de loop van de jaren begin ik wel te begrijpen dat een belangrijk deel van verliefdheid het gevoel is dat we in onszelf ervaren. Dat kán hetzelfde gevoel zijn dat de ander heeft, maar het kan ook verschillend zijn. Het enige wat we nodig hebben id de moed in onszelf dat onderscheid te maken, door heel goed te luisteren naar onszelf en wat de ander ons werkelijk verteld. Is het wat iemand doet in overeenstemming met diens woorden.
Je hebt er goed aan gedaan je spullen terug te vragen, door zijn reactie op jou, kreeg je beter zicht op hem hoe hij wérkelijk is. Veel mensen gaan die confrontatie uit de weg, petje af!
Ben het helemaal met Nims eens, geef je energie maar liever aan iemand die jou wél verdient.
Liefs,
Pacho