kath; ik ben blij dat ik in een tijd geboren ben dat niet ieder kind met een "probleem" geholpen werd om in het hokje van de maatschappij te kunnen passen.
*Kijk naar mij ik kreeg te horen dat mijn kinderen weg gehaald zouden worden net toen ik een IQ test kreeg, met als gevolg ik zou een verstandelijke beperking hebben omdat ik niet snel genoeg alle antwoorden wist. Dus ik werd in een hokje geplaatst en dat haat ik dus. Omdat ik slecht in mijn vel zat en ik er niet bij was met mijn gedachte of gewoon niet snel genoeg de antwoorden wist omdat ik iets meer tijd nodig had (gewoon omdat ik zo ben) moet ik me maar in een hokje laten plaatsen no way. Ik ben zoals ik ben en zeker niet iemand met een verstandelijke beperking. Mijn zoon heeft adhd maar ik denk zelf dat ie lichtelijk autistisch is mss in combinatie van adhd dat zou kunnen. Ach mijn zoon kan nu eenmaal langzamer leren als een ander kind maar hij is zeker niet minder. Mensen moeten idd Qonsequent zijn ik was dat niet en daar heb ik bij mijn oudste wel heel erg veel spijt van maar ik ben zelf ook voorstander van veel praten waarom iets niet mag enzo. Ik ben beslist geen strenge moeder maar er zijn wel grenzen. En nee ik ga mijn kinderen idd niet in hokjes stoppen ik geef mijn kinderen ieder op zijn niveau de aandacht die hij nodig heeft. En dat is per kind verschillend. Gisteren vroeg mijn dochter aan mij mama als ik zou blowen wat zou je dan doen tja moeilijke vraag want ik blow ook weleens, ik zei ik zou het niet verbieden maar je kunt er beter niet aan beginnen omdat je er na lange tijd depresief van kan worden maar als ik merk dat je hard-drugs gebruikt schop ik je poten onder je reet vandaan. Ze zei mama ik begrijp het. Ik zal het natuurlijk wel in de gaten houden mocht ze ooit willen blowen. En daar ligt dus mijn grens jointje mag hard-drugs niet (nooit meer). Zo heeft ze ook weer contact gezocht met Rat ik heb gezegd praat het uit maar neem nooit geen relatie meer met hem en dat wil ze niet meer. (gelukkig want daarvoor is teveel gebeurd) ik ben zo aan ruzie heb je niks praat het uit en doe normaal tegen elkaar of ga ieder je eigen weg. Tja mijn dochter wordt groot ik moet haar langzaam gaan loslaten pfff moet er niet aan denken straks komt ze met een vriendje thuis en gaat ze op haar eigen wonen. Gelukkig heb ik nog één van 3 jaar pfff dat scheeld weer.
XXX