Loading...
nl

mijn droom een confrontatie.

Claire
Claire jun 30 '08
Door het onderwerp aanwezigheid te lezen moest ik denken aan een droom die ik 2 jaar geleden kreeg en nog vers in het geheugen ligt.

Ik droomde dat ik door een straat liep en dat ik voelde dat iemand mij volgde. Ik checkte of mijn gevoel juist was door even te stoppen met lopen en inderdaad hoorde ik geen voetstappen meer. Liep door en ja hoor daar was het geluid van de voetstappen weer. Kwam bij een park in de buurt en voor mijzelf af wat ik moest doen. Kreeg een beetje een angstig gevoel.... Ik vermande mijzelf en sprak mijzelf toe dat ik beter de confrontatie aankon gaan, dan wist ik tenminste wie mij achtervolgde en of dat inderdaad zo was. Draaide mij om en riep of de achtervolger zich aan mij wilde laten zien. Ik schrok van wat ik zag, want degene die ik zag was mijzelf. Alleen was dat even slikken want vond dat ik er niet uit zag. Ik las de angst in de ogen en had een beugel in (heb nooit een beugel gedragen) en de haren stonden in plukjes overeind. Voelde ook afkeer voor wat ik zag en dacht bij mijzelf wat moet ik hier nou weer mee. Ik realiseerde iets. dat ik hiervoor niet weg kon lopen. Heb aan haar gezegd; dat ik vriendschap met haar wilde sluiten. En haar gevraagd of zei geduld met mij wilde hebben vanwege mijn gedrag naar haar toe. Ze gaf als antwoord; dat ze dat wilde en graag vriendschap met mij wilde sluiten. Toen schudde wij elkaars hand..... en ik werd wakker.

Zoals ik al zei deze droom vergeet ik niet en kan hem ook zo weer voor de geest halen. heb hier geen angstig gevoel bij, eerder dat het goed is zo.

Wie kan mij uit de droom helpen wat de betekenis van deze droom kan zijn???

Groetjes, Claire.
Delen:
admin
admin jun 30 '08
Ja inderdaad Nanni, zo zou ik het ook omschrijven.
Dat je niet alleen de mooie maar ook de minder mooie kanten van jezelf accepteert.
Mooie droom zeg..
Claire
Claire jul 1 '08
Dank je n@nn,van die kant had ik het nog niet bekeken en terugkijkend denk ik dat zo kan zijn. Daarvoor heb ik idd naar mijn angsten gekeken. Naar wat mijn vlucht en vechtgedrag was. Op een gegeven moment was ik zover dat ik ook in mijn angst ben gaan zitten. Een bijzondere ervaring, ik vergelijk het met een orkaan. In het oog is alles rustig daarom heen is het gedoe.

En ook wat jij zegt Karin, ik accepteer mijn andere kant meer.
Is ook wat wij op de Zijnsoriëntatie beoefenen om inzicht te krijgen in je systeem van afweer.
Harmonie
Harmonie sep 15 '08
Een confrontatie met jezelf dus. Je ego ziet over het algemeen niet wat het emoet zien, allerlei fouten praat het goed en het ego is vooral niet zelf het probleem maar bij voorkeur zijn anderen het probleem, als het maar afgeschoven kan worden.
Hier zie je jezelf dus wel zoals het moet en je schrikt er een beetje van blijkbaar. De plukjes haar duiden wellicht op chaotische gedachtes en de beugel vormt bepaalde gedachtes kunstmatig. Tanden nemen namelijk geestelijk voedsel tot zich (gedachtes dus).
Heel erg goed dat je jezelf ziet zoals je bent, weinig mensen willen dit inzien namelijk en als je bepaalde zaken niet in wilt zien kan je er ook niet aan werken. Zwevers zijn hier bijvoorbeeld heel goed in en zien negatieve zaken over hunzelf dus niet.

Groetjes,
Harmonie
Stardust
Stardust sep 15 '08
Claire

Jungiaans is dit een klassiek voorbeeld van de confrontatie met je schaduw, een meest klunzige, angstige, onzekere figuur die alle verdrongen eigenschappen in zich draagt. Niet altijd negatief, een schaduw bezit vaak heel bijzondere eigenschappen die waardevol kunnen zijn voor het ego. En ik sluit mij aan bij Harmonie met het beeld dat zwevers hun inferieure kanten niet willen inzien en alleen maar licht zoeken. Maar zoals jung zo treffend stelde: Verlichting ontstaat niet door het voorstellen van werelden van licht, maar door het verkennen van de eigen duisternis. Zelfkennis is in de eerste plaats afdalen.
En een nog mooiere (bijbelse) uitspraak:"Want al wat tot het licht gekomen is, is zelf tot licht geworden". Waarmee je kunt denken aan iemand die zijn problemen heeft onderkend, ook anderen de weg kan wijzen.

De bekende broedermoord, een thema in taltijke mythen, is in feite het doden van de inferieur gewaande alter.

Het volgen betekent dat hij bij je hoort en onontkoombaar is.
Het is voor het ego vaak een zegen als het de minder fraaie kantjes onder ogen komt. Daarmee geneest de hoogmoed onmiddelijk.
Wie zijn zwakheden kent, heeft anderen niets te verwijten.

Groetjes
gast
gast sep 15 '08
Mooi Stardust. Ik denk dat je hier wel een kern raakt smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki