Door het onderwerp aanwezigheid te lezen moest ik denken aan een droom die ik 2 jaar geleden kreeg en nog vers in het geheugen ligt.
Ik droomde dat ik door een straat liep en dat ik voelde dat iemand mij volgde. Ik checkte of mijn gevoel juist was door even te stoppen met lopen en inderdaad hoorde ik geen voetstappen meer. Liep door en ja hoor daar was het geluid van de voetstappen weer. Kwam bij een park in de buurt en voor mijzelf af wat ik moest doen. Kreeg een beetje een angstig gevoel.... Ik vermande mijzelf en sprak mijzelf toe dat ik beter de confrontatie aankon gaan, dan wist ik tenminste wie mij achtervolgde en of dat inderdaad zo was. Draaide mij om en riep of de achtervolger zich aan mij wilde laten zien. Ik schrok van wat ik zag, want degene die ik zag was mijzelf. Alleen was dat even slikken want vond dat ik er niet uit zag. Ik las de angst in de ogen en had een beugel in (heb nooit een beugel gedragen) en de haren stonden in plukjes overeind. Voelde ook afkeer voor wat ik zag en dacht bij mijzelf wat moet ik hier nou weer mee. Ik realiseerde iets. dat ik hiervoor niet weg kon lopen. Heb aan haar gezegd; dat ik vriendschap met haar wilde sluiten. En haar gevraagd of zei geduld met mij wilde hebben vanwege mijn gedrag naar haar toe. Ze gaf als antwoord; dat ze dat wilde en graag vriendschap met mij wilde sluiten. Toen schudde wij elkaars hand..... en ik werd wakker.
Zoals ik al zei deze droom vergeet ik niet en kan hem ook zo weer voor de geest halen. heb hier geen angstig gevoel bij, eerder dat het goed is zo.
Wie kan mij uit de droom helpen wat de betekenis van deze droom kan zijn???
Groetjes, Claire.