Loading...
nl

een stampvol leven

Helma
Helma jun 29 '08
Lieve mensen,

Het valt mij op in deze tijd dat alles zo vol zit. De tijd is volgepropt. We komen niet langer tot stilstand, en er wordt door sommige mensen geklaagd dat de tijd zo snel gaat. Maar doen we dat niet zelf?

Laat ik voor mezelf spreken. Een dikke honderd jaar geleden was er geen tv, alles gebeurde stapvoets of met paard en wagen; we hadden niet veel keuzes te maken. We hoefden niet zo veel, behalve dan hard werken voor onze boterham. Nu, tegenwoordig, moeten we hard werken vanwege de 2e auto, de pianoles, hockey en schaakclub van de kids; huisvrouwen racen zich een slag in de rondte om de boel aan kant te krijgen. De maatschappij draait door. Keuze uit tientallen tv-zenders, kledingwinkels, etenswaren, mobieltjes, enz. De xenos en de action maken me altijd dodelijk vermoeid. Er liggen allerlei spullen die we eigenlijk helemaal niet nodig hebben, en toch stappen we naar buiten met tassen vol.

Hoe doen we dat toch? Waarom is de maatschappij zo keihard gegroeid? De intelligentie van de mens heeft een vlucht genomen, vooral vanuit Amerika en China; we worden overspoeld met vooruitstrevende techniek.

De brandstoffen van moeder aarde worden in 100 jaar tijd opgeslurpt. Er zal niet genoeg over zijn voor de volgende generatie; ook al slibben de wegen dicht, nóg rijden we niet samen met onze buurman. Ik begrijp het niet. Is er dan echt 2012 voor nodig, om ons tot inzicht te doen komen? Wie heeft er nu volmondig ja gezegd tegen internet, wie juichte nou werkelijk de sterren van de hemel toen het eerste mobieltje getoond werd? Hebben we werkelijk de tranen in de ogen staan bij die grote LCD-tv's? Hyprociet dat ik ben, kijk ik óók naar een voetbalwedstrijd, of naar Derick Ogilvie, want ik vind het leuk! Waarom doe ik mee aan de mallemolen?

Ik zit in de zorg: de noodklok wordt geluid op dit moment. Zorg kan niet meer geboden worden, want de zorg aan bed wordt stukgeredeneerd door de bureacratische en ambtelijke molen. Pijnlijk om te zien, hoe het geld wegstroomt via allerlei vage kanalen van reorganisaties en herindelingen van personeel. Tóch maar een functieschaal hoger, want tja, iedereen gaat toch voor zijn of haar eigen hachje?

Wat is er aan de hand? het gaat me vooral over die afgelopen 100 jaar. Miljoenen jaren lang nam de aarde zijn loop: en nu zijn we met zijn allen in paniek omdat het misschien wel eens helemaal fout kan gaan! Er zit niets anders op, mensen. Willen we overleven, dan moeten we gaan nadenken over een stapje terug. Heeft iemand nog tips?

Ach, anders verkopen we toch gewoon de boot???
Delen:
gast
gast jun 29 '08
De ark bedoel je wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 30 '08
Aan dit soort berichten heb ik nooit zo'n boodschap. Het is de aarde die ons toestaat haar zo te gebruiken en het zal ook de aarde zijn die dat weer tot een halt zal brengen.

Zonder alle vooruitgang was er ook geen nieuwetijdse mens. Zonder het Internet, was een verbonden mensheid geen feit. Zoals een bekende voetballer ooit zei, ieder voordeel heb zijn nadeel. En ja, de nadelen zijn overbekend. Toch ga ik me niet druk maken over zaken waar ik niets aan kan doen. En dat klinkt misschien ego, maar de enige reden dat je incarneert is voor jezelf. Daarom voel ik me niet verantwoordelijk voor wat een ander doet, maar voel ik me verantwoordelijk voor mezelf. Ik draag daarom mijn steentje bij aan een betere wereld (vooral voor mezelf). Iedere ander die daarvan de vruchten meepikt heeft daar voordeel mee, maar anders is het niet anders.

Tijd is nooit het probleem geweest volgens mij. Wat is er mis met keuze? En wat is er mis met alles kunnen doen? Ik vind het heerlijk om vrij te zijn in de keuzes die ik maak en mijn eigen agenda plan ik zelf.

Ik heb het nooit druk en ook nooit rustig. Je bent het zelf die zich druk maakt. En dat is toch wat anders.
gast
gast jun 30 '08
Ieder nadeel heeft z'n voordeel zei hij toch! En dat is een waarheid als een koe.
admin
admin jun 30 '08
Oh en waar staat dan dat de Aarde haar toestemming heeft gegeven voor dit misbruik?
Dat de Aarde dit zal stopzetten lijkt me duidelijk, eigen schuld dikke bult, simple as that.
En ik denk ook dat je niet alleen voor jezelf incarneert, we zijn allemaal onderdeel van het geheel, het totaalplaatje.
Radertjes die vastlopen of de boel tegenwerken of niet meewerken passen ook niet in de machine. De machine heeft door middel van de Nieuwetijdsmens een soort van grote beurt gekregen, maar het onderhoud blijft toch van ons.
Het klinkt inderdaad erg ego Nims, maar iedereen heeft dit wel in meer of mindere mate in zich denk ik.
Weinig Engel te zien hier, maar wel oprecht.

De tijd gaat inderdaad steeds sneller lijkt het wel, iemand zei ooit tegen mij, "wie nooit tijd heeft kan er niet mee omgaan", ik denk dat het ook een kwestie van prioriteiten stellen is. Maar dat de Aarde op volle toeren draait zeker lijkt me voor iedereen duidelijk.
Toch lukt het mij wel om naast mijn baan (32 uur) 4 kinderen waarvan drie autistisch, toch nog voldoende tijd over te houden voor mezelf.
Helma
Helma jun 30 '08
Tja Nims, en zo kun je ieder gesprek direct om zeep helpen. Lekker individualistisch bezig zijn, oftewel, je kop in het zand. Waar is in Godsnaam een forum dan nog voor nodig? Laat dan maar hoor, als we toch allemaal lekker doen waar we zin in hebben. Maar het geeft niet, ik snap het wel. NIEMAND kan er iets aan doen, toch?
Lena
Lena jun 30 '08
de kunst van het leven is om je er misschien proberen er aan te onttrekken. hoe ver ga je in alles mee, wat vind je nodig en wat niet. keuzes maken, ja niet makkelijk.
maar de ontwikkeling is niet te stuiten, kennis en vooruitgang het hoort bij deze wereld nu eenmaal
wat wij in ons leven meemaken is al weer heel anders dan dat van onze ouders.en onze kinderen??
de wereld draait gewoon door tot..........
tips: jezelf zijn, en zo goed mogelijk er te zijn.
wel heb ik oprechte bewondering voor mensen die zich verenigen en zich inzetten voor wat dan ook.
ja en de politiek??? nemen die altijd goede beslissingen??
kortom niet makkelijk, maar stampvol(mijn werk) ja dat gevoel ken ik!
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 1 '08
Origineel bericht van: Karin
Oh en waar staat dan dat de Aarde haar toestemming heeft gegeven voor dit misbruik?

Dat staat niet direct ergens, maar er staat ook nergens dat de aarde geen toestemming heeft gegeven. De enige conclusie die ik kan trekken is dat de aarde het op dit moment toestaat omdat het simpelweg gebeurd. Dat wil niet zeggen dat er in de toekomst geen halt aan wordt toegeroepen, en dat de aarde het dan niet meer toestaat, maar op dit moment gaan wij nog lekker onze gang.

En waarom ik denk dat het wel de bedoeling is, is de law of attraction. Ook onze aarde krijgt wat het nodig heeft. En om naar de nieuwe dimensie te kunnen gaan, is er een t***ring zooi nodig om te kunnen groeien naar de nieuwe wereld.

En ik denk ook dat je niet alleen voor jezelf incarneert, we zijn allemaal onderdeel van het geheel, het totaalplaatje.
Radertjes die vastlopen of de boel tegenwerken of niet meewerken passen ook niet in de machine.

Waarom incarneer je dan wel? Is het niet veel logischer dat als het zou draaien om de machine en radartjes, dat je dan gewoon simpelweg niet incarneert, zodat de machine eeuwig en altijd soepel blijft lopen?

Waar draait het volgens jou dan allemaal om?

Het klinkt inderdaad erg ego Nims, maar iedereen heeft dit wel in meer of mindere mate in zich denk ik.
Weinig Engel te zien hier, maar wel oprecht.

Komen ze weer met dat Cliché beeld over engels haha wink. Alsof die alleen maar leuk lief en aardig mogen zijn.

.......Satan is ook een engel.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 1 '08
Origineel bericht van: HiddenWings
Tja Nims, en zo kun je ieder gesprek direct om zeep helpen.

Waarom mag ik mijn mening niet geven en waarom zou het gesprek dan meteen om zeep zijn geholpen? Ben het echt niet met je eens dat ik het direct om zeep geholpen heb. Vind het echt jammer dat je dat zegt.

Lekker individualistisch bezig zijn, oftewel, je kop in het zand.

Mijn kop zit niet in het zand want ik zie alles wat er gebeurd. Alleen de dingen waar ik iets aan kan doen, daar steek ik mijn energie in. Waarom zou daar iets mis mee zijn?

Waar is in Godsnaam een forum dan nog voor nodig?

Omdat er nog veel mensen hier veel kunnen leren. En dat is nou juist wel iets waar ik iets aan kan doen, dus daar steek ik met plezier mijn energie in. Ik help liever mensen die geholpen willen en kunnen worden, en steek daar mijn tijd en energie in.

Laat dan maar hoor, als we toch allemaal lekker doen waar we zin in hebben.

Als jij niet kunt doen waar je zin in hebt, dan vind ik dat echt jammer voor je. Waarom zou je niet mogen doen waar je zin in hebt?

Maar het geeft niet, ik snap het wel. NIEMAND kan er iets aan doen, toch?

Als je dat denkt dan snap je niet precies wat ik bedoel. Je kan niet aan ALLES iets doen. Doe alleen iets aan de dingen waar je iets aan kunt doen.
admin
admin jul 1 '08

Dat staat niet direct ergens, maar er staat ook nergens dat de aarde geen toestemming heeft gegeven. De enige conclusie die ik kan trekken is dat de aarde het op dit moment toestaat omdat het simpelweg gebeurd. Dat wil niet zeggen dat er in de toekomst geen halt aan wordt toegeroepen, en dat de aarde het dan niet meer toestaat, maar op dit moment gaan wij nog lekker onze gang.
Ah, dus als het nergens beschreven staat mag het? Grappig..

En waarom ik denk dat het wel de bedoeling is, is de law of attraction. Ook onze aarde krijgt wat het nodig heeft. En om naar de nieuwe dimensie te kunnen gaan, is er een t***ring zooi nodig om te kunnen groeien naar de nieuwe wereld.
meewerken passen ook niet in de machine.

Waarom zou het eerst een rotzooi moeten zijn?

Waarom incarneer je dan wel? Is het niet veel logischer dat als het zou draaien om de machine en radartjes, dat je dan gewoon simpelweg niet incarneert, zodat de machine eeuwig en altijd soepel blijft lopen?

Ook radertjes gaan kapot en zullen vervangen moeten worden.

Komen ze weer met dat Cliché beeld over engels haha wink. Alsof die alleen maar leuk lief en aardig mogen zijn.

.......Satan is ook een engel.

Niet alleen maar lief en aardig Nims, maar zeker geen egotrippers, enne Satan bestaat niet wink

Maar je richten op licht en lief-zijn, als tegen'gif' voor deze wereld (waar gaan we toch naartoe?) is mijns inziens ook niet de remedie. We kunnen vluchten in eender welke richting: materialisme of 'spiritualiteit'. Het blijft een vlucht.

Doen wat je graag doet, veranderen waar je werkelijk iets aan kunt veranderen, vanuit je kracht- niet vanuit een reageren tegen...dat klinkt zinnig voor mij.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 1 '08

Ah, dus als het nergens beschreven staat mag het? Grappig..

Grappig dat je helemaal niet leest wat ik heb opgeschreven maar deze reactie geef. Ik kan dus ook alleen maar zeggen dat ik dat niet heb gezegd.

color:#3333FF]Waarom zou het eerst een rotzooi moeten zijn?[/color]

Omdat dan heel snel duidelijk wordt waar je het van de grond weer kan opbouwen. Denk maar aan een aardbeving, die je de gelegenheid geeft om met een schone lei weer opnieuw iets op te bouwen.

Ook radertjes gaan kapot en zullen vervangen moeten worden.

Dat is niet het antwoord op de vraag. Waarom incarneer je? Zodat je vervangen kan worden omdat je kapot bent?

enne Satan bestaat niet wink

Is dat niet hetzelfde als ontkennen dat er zwaartekracht is?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 1 '08
Origineel bericht van: inneke
ik denk niet dat de aarde krijgt wat ze nodig heeft Nims, wel de mensheid. wink

En waarom zou the law of attraction niet op de aarde van toepassing zijn?

Maar je richten op licht en lief-zijn, als tegen'gif' voor deze wereld (waar gaan we toch naartoe?) is mijns inziens ook niet de remedie. We kunnen vluchten in eender welke richting: materialisme of 'spiritualiteit'. Het blijft een vlucht.

Dat denk ik ook. Maar zou je erbij neerleggen dan wel de oplossing zijn? Dat denk ik ook niet. Daarom zei ik al dat ik liever werk aan de dingen die ik kan beinvloeden.

Doen wat je graag doet, veranderen waar je werkelijk iets aan kunt veranderen, vanuit je kracht- niet vanuit een reageren tegen...dat klinkt zinnig voor mij.

Dat is precies wat ik ook denk, vandaar ook mij volgens sommigen "egoistische" houding.
inneke
inneke jul 1 '08
Heb ik beweerd dat je ergens bij neerleggen de oplossing is? smileEr is een reuzegroot verschil tussen accepteren wat is en je ergens bij neerleggen. Vanuit acceptatie kun je veranderen, vanuit je erbij neerleggen niet. Verzuchtingen over "hoe slecht het wel niet gesteld is met..." brengen mensen zelden tot actie omdat het geen acceptatie inhoudt. Het is vanop een afstand kijken naar en jezelf er buiten zetten. En hiermee wil ik niet zeggen dat ik dat zelf nooit doe! Maar het is zo'n dooddoener.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki