Loading...
nl

Waarom komen en gaan bepaalde mensen in je leven?

seppe
seppe nov 23 '08
Voor mij bevinden het verleden en de toekomst zich ook in het 'nu'.
We kijken tenslotte toch vanuit het nu naar verleden en toekomst he.
Als er nu iets veranderd kan het zijn dat je ineens anders gaat kijken naar de toekomst of het verleden en dan is voor jou de toekomst of het verleden veranderd.
Dus zelfs de toekomst en het verleden zijn (voor een deel) afhankelijk van het nu.
Lena
Lena nov 23 '08
smileik weet nog niet of het is veranderd dan,maar je ervaart het wel anders
Maris1976
Maris1976 nov 23 '08
Jamaar wat is dan het verleden? Iets wat je hebt afgesloten of iets wat 5 minuten geleden is gebeurd?
Bepaal je dan zelf je verleden of wordt je verleden bepaald door tijd?? Net zoals nu bepaald wordt door tijd en de toekomst bepaald wordt door tijd.
Voor mij is nu alweer verleden tijd.
seppe
seppe nov 23 '08
Het nu is. Het is energie in beweging.
Het verleden kan dan meer vaste energie zijn. Energie die zo zwaar is/traag dat wij deze kunnen vatten (gematerialiseerd).

wo2 is nog kort geleden. Men blijft deze herinneren, men blijft er aan denken. En de oorlogen van 1000'en jaren geleden. Al wat hen nog laat herinneren zijn een paar kastelen en teksten of vertellingen.
Ze zijn verdwenen of aan het verdwijnen. Dit verleden - die gematerialiseerde energie word terug beweegelijk - gaat terug stromen. Het scherm waar ik nu naar kijk is uit het verleden. Het is een idee geweest van iemand in het nu. Energie die vaste vorm gekregen heeft in dit scherm.
Na een tijd zal dit scherm terug een idee worden, de vaste vorm is dan al weer lang vergeten/verdwenen. het idee van dit scherm komt niet uit het verleden of de toekomst. Het is altijd geweest en zal altijd blijven/zijn. Uiteindelijk zal alles wat wij verleden noemen ook terug een idee worden.

- Het leven als spelen met klei en na het spelen gaat de klei terug in de doos voor de volgende keer.

Het is volgens mij de bedoeling om met die klei via bepaalde regels zoveel mogelijk harmonioe te creeren in het fysieke niveau.
En naarmate wij vorderen kunnen wij omdat we meer harmonisch worden de ruwere vormen gaan vervangen door zachtere. - kastelen door huizen; houten stoelen door zetels, ...

Het verleden is enkel verleden omdat wij dit via een rechtlijnig perspectief zien.

Sorry, ik kan mezelf niet echt supergoed uitdrukken smile
En het is natuurlijk enkel mijn mening.
Soulmate
Soulmate nov 23 '08
het klinkt gek misschien, maar ik kan mensen moeilijk loslaten. normaal bind ik me ook niet aan mensen en ik snap het ook niet. van oorsprong is iedereen met elkaar verbonden en hier is net het tegenovergestelde. als je te dicht bij komt, dan bijten ze en als je niets laat horen zijn ze spoorloos verdwenen (en ook vaak beledigd). ik snap dit stuk echt niet voor mijzelf. dat gaat niet over de passage van Nimms (heel mooi natuurlijk), maar dat maakt het nog ingewikkelder.
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420