Loading...
nl

Accepteer je fouten..

admin
admin jun 26 '08
Accepteer je Fouten

door Jennifer Hoffman

Hoe zou je leven eruit zien als je niet zoveel fouten had gemaakt? Zou je nu gescheiden zijn als je met iemand anders was getrouwd? Zou je meer verdienen als je een andere carrière had gekozen? Zou je gelukkiger zijn als je ervoor gekozen had om ergens anders te wonen? Beschouw je vele van je vroegere beslissingen als fouten omdat je jezelf op dit ogenblik op een heel andere plaats in je leven bevindt dan je gedacht had? Onze fouten accepteren is een deel van de reis om aanvaarding te leren en door dit te doen gaan we beseffen dat we nooit fouten maken.

We doen nooit iets verkeerd, we maken op bepaalde tijdstippen gewoon beslissingen die bepaalde resultaten hebben. Soms brengen deze resultaten ons vreugde, soms pijn. Elke beslissing die we op een of ander punt in ons leven maken is de beste beslissing die we op dat tijdstip kunnen maken, en weerspiegelt een les die we moeten leren. Het veroordelen van de wijsheid van onze keuzes, eens wij hun resultaten kennen en dus spijt hebben van het verleden, is zoals de lottonummers trekken nadat we weten welke het zullen zijn. Als we dit konden zou iedereen miljonair zijn. Zeker, er zijn momenten dat we weten dat we waarschijnlijk niet de beste keuze in de situatie maken, maar dikwijls voelen we ons machteloos om iets anders te doen. Dat is geen fout, enkel een beslissing of keuze gemaakt wordt door de lens van onze angsten. Maar het is geen fout.

Het verleden veroordelen vanuit het standpunt van de kennis en de ervaring die we vandaag hebben zal ons enkel pijn brengen. Een ieder van ons zou andere keuzes gemaakt hebben als we geweten hadden wat de uitkomst zou zijn. Maar dan zouden we er niets uit leren. Elke fout heeft een les voor ons die we erkennen wanneer we de volgende keer met een gelijkaardige situatie geconfronteerd worden iets anders doen. Wanneer we fouten herhalen krijgen we bijkomstige gelegenheden om spiritueel te leren en te groeien. Maar als we onszelf opjagen over de fouten die we gemaakte hebben en ons ellendig voelen omdat we ze gemaakt hebben, doen we enkel onszelf pijn en blokkeren we de lering en de vreugde die we zouden kunnen genieten.

Overweeg deze week de dingen die je in je leven gedaan hebt waarvan je gelooft dat het fouten zijn. Wat heb je ervan geleerd en hoeveel wijzer, sterker en bewuster ben je door deze keuzes geworden? Hebben ze je enige zegening gebracht ook al was de ervaring pijnlijk? Wat kun je vandaag anders doen? Vergeef jezelf voor deze keuzes die je fouten noemt en denk eraan dat het gewoon keuzes zijn die je op een bepaald tijdstip maakte toen je dacht dat je het beste alternatief nam. Aanvaard en laat je fouten los en zie ze voor wat ze zijn, beslissingen die gemaakt werden vanuit een bepaalde denkwijze. Vind troost in het feit dat je elke dag een kans hebt om de dingen anders te doen, om andere keuzes te maken en vreugde en overvloed in je leven te creëren. En herinner je eraan dat niets ooit fout is.

Copyright(c) 2004-5 by Jennifer Hoffman. All Rights Reserved.
- Vertaling: Ulla Mertens -

Delen:
Lena
Lena jul 30 '08
heel mooi stuk karin smile
dragon
dragon jul 30 '08
Bedankt Karin, een goede reminder!

Voor mij is hierin het kijken naar mijn motieven belangrijk. Soms voel ik me echt een ezeltje dat ik dezelfde "fout" blijf maken....
Caius
Caius jul 30 '08
Heel mooi stuk Karin.
Dank je wel smile
**Angela**
**Angela** jul 30 '08
Heel mooi, zéker om er even bij stil te staan en bij mezelf te onderzoeken............ wink

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki