Loading...
nl

Verbijsterende berichten

JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 24 '08
Gezien de geschiedenis die Dinie heeft met jeugdzorg kan ik me niet voorstellen dat zij deze verward met de kinderbescherming. Maar ik hoor graag van haar het antwoord voordat iedereen haar beweeg redenen gaat zitten invullen.
**Angela**
**Angela** jul 24 '08
bla, bla, bla..........
JulienMoorrees
En wat draagt dit bij aan een constructief gesprek?
**Angela**
**Angela** jul 24 '08
Nee.........zeggen dat ze dingen verzint......
Acheliah
Acheliah jul 24 '08
IK verzin helemaal niks zou niet eens weten wat voor belang ik hier bij heb. En ik heb met Jeugdzorg te maken ja en ik heb altijd gedacht dat dat één en de zelfde waren. Maar NiMS als jij denkt dat ik lieg dan denk je dat toch lekker zou ik misschien de rest ook niet hebben verzonnen. (Je weet immers maar nooi) Maar ik ben bezig met het verwerken van mijn verbroken relatie en met het terug krijgen van dus om leugens te gaan verzinnen heb ik geen tijd voor.
JulienMoorrees
Ik denk helemaal niet dat je liegt het enige wat me opvalt is dat je bijna iedere mogelijkheid aangrijpt om jeugdzorg in een kwaad daglicht te stellen terwijl je volgens mij beter je energie op jezelf kunt richtin in plaats van tegen de organisaties aan te schoppen waar je niet zoveel aan kunt veranderen.
Acheliah
Acheliah jul 25 '08
vandaag, 08:39, 0 x bekeken
Moeder slaat dochter dood om huiswerk

Een Chileense vrouw heeft haar dochter doodgeslagen omdat ze weigerde een boek te lezen als huiswerk voor school.
Verjaardag
Het meisje stierf de avond voor haar 10de verjaardag. Haar 26-jarige moeder wordt aangeklaagd voor moord. "Ze heeft toegegeven dat ze het meisje heeft geslagen en geschopt", meldt een woordvoerder van de politie in de Chileense hoofdstad Santiago.
Onwel
Toen het meisje onwel werd en begon te braken bracht de moeder haar naar het ziekenhuis, waar ze overleed aan een hart- en ademstilstand.

Bron: © RTLNieuws.nl
laatste wijziging: 23 juli 2008 10:47
admin
admin jul 25 '08
Dit vind ik best moeilijk, toen ik in eerste instantie dit bericht las dacht ik, wat voor voor meerwaarde heeft het om dit te weten?
Meteen sloop de gedachte "natuurlijk steek je kop maar in het zand"naar boven.
Toch weet ik dat deze dingen gebeuren, ik weet het alleen liever niet.
Dit soort dingen lezen doet gruwelijk zeer, veranderen kan ik het niet, het enige wat wij kunnen doen is inzien dat we dit voorbeeld never nooit niet moeten volgen en ons realiseren hoe kwetsbaar we eigenlijk zijn.

Arm kind, ik weet zeker dat ze met open armen is ontvangen in Zomerland!
En wellicht is dit iets waar ze zelf ooit voor gekozen heeft, de reden zal altijd onduidelijk zijn helaas.
gast
gast jul 25 '08
Moeder van 26 jaar dochter van 10! Ze was dus 16 jaar toen ze moeder werd. Heeft ze zelf wel een kans gekregen iets van haar leven te maken? Wilde ze zelf nog graag naar school om een beroep te leren en heeft ze zelf die kans niet gekregen. Haar dochtertje wilde niet lezen en was misschien ook niet zo'n makkelijk kind. Misschien is ze wel verwekt door iemand die de moeder verkracht heeft. Je weet dus niet wat er allemaal aanleiding was voor dit voorval. Ik wil het niet goed praten dat dit gebeurd is maar ik kan me wel voorstellen dat er een geschiedenis aan vooraf gegaan is die heeft kunnen leiden tot zo'n daad. Voor mij sprak er onmacht uit dit verhaal en kan de moeder niet veroordelen omdat ik de achterliggende geschiedenis niet ken. Het is vreselijk als je zo ver gedreven wordt.

Er was laatst hier ook een bericht op de radio dat de 18 jarige vriend van de moeder van een 1 jarige baby die het kind heeft doodgeslagen omdat die stoorde bij het computerspelletje van die vriend. Ook heel erg, maar dan weer 18 jaar! Die zijn zelf net uit de luiers en in welke omstandigheden zijn die opgegroeid dat weet je niet.
Acheliah
Acheliah jul 25 '08
Klopt je weet het nooit ik denk niet eens dat er wat aan vooraf gegaan moet zijn in sommige gevallen soms kunnen kinderen je het bloed onder de nagels vandaan halen maar ja ik zou ze gelukkig niet vermoorden. Zou het niet eens kunnen. We moeten idd niet te snel oordelen.

XXX Dieneke
admin
admin jul 25 '08
Dat is waar Sylvia, we weten de achtergrond inderdaad niet.
Maar is er dan een geldig excuus voor het doodslaan van je kind?
Ik denk het niet, je hebt als mens altijd een keuze met wat voor redenatie dan ook.
Deze vrouw (ik vul dit even in met de info die ik tot nu toe heb) had wellicht ook even naar buiten kunnen gaan en tot honderd tellen. Waarschijnlijk is het zelfs zo dat ze nu wenste dat ze dat had gedaan.
Toch is het een keuze die deze moeder heeft gemaakt zonder dat iemand haar dwong (neem ik even aan).
Een kind krijgen van je verkrachter ( als dat het geval is) lijkt me heftig, maar ook hier kiest de persoon zelf voor min of meer. Een verkrachting kies je niet voor, maar voor het kind krijgen en zelf opvoeden kies je wel voor.

Moeilijk onderwerp hoor.
gast
gast jul 25 '08
Karin niet iedereen is zich bewust van die keuze. Je kent toch het gezegde wel "het was de laatste druppel" Als die laatste druppel in de emmer valt en het doet overstromen weet je maar nooit wat er allemaal uit komt. In ieder mens schuilt een moordenaar, bewust of onbewust komt die er een keer uit. Hoe verder je die wegstopt en ontkent hoe groter die kan groeien en hoe meer schade die aan kan richten.
Het maakt gek genoeg deel uit van ons overlevingsinstinct. Instinct dus dat ten koste gaat van andere energie vormen.
Vergeet niet dat dit verhaal ook uit een heel ander land dan Nederland afkomstig is. Zuid-Amerika is heel erg katholiek en daar is abortus dus uit den boze. Dus als je verkracht wordt ben je verplicht je kind te houden.
Acheliah
Acheliah jul 25 '08
Origineel bericht van: NiMS
Ik denk helemaal niet dat je liegt het enige wat me opvalt is dat je bijna iedere mogelijkheid aangrijpt om jeugdzorg in een kwaad daglicht te stellen terwijl je volgens mij beter je energie op jezelf kunt richtin in plaats van tegen de organisaties aan te schoppen waar je niet zoveel aan kunt veranderen.

Idd ik lieg niet en daarbij grijp ik niet elke aangelegenheid aan om Jeugdzorg in een kwaad daglicht te zetten. Maar waar ik een behoorlijke schijthekel aan heb is dat deze mensen kinderen moeten beschermen. Klopt daar ben ik het helemaal mee eens. Maar als ik een melding doe van kinder mishandeling en nog een heleboel andere mensen in de hele wereld en er wordt niet gereageerd en het kind overlijd daardoor dan vindt ik dat een zeer kwalijke zaak. Als ik aangifte doe van iets en ze zetten het onder een mutatie nummer om het vervolgens onderin de la te stoppen dan rijzen mijn haren omhoog. Ik ben een burger en ik hoor beschermt te worden net als ieder ander. En kinderen horen beschermt te worden klaar ze moeten hun werk eens goed doen en niet onschuldige kinderen en ouders pakken. Kinderen die het slachtoffer geworden zijn van lover-boy's zitten in Jeugd gevangenissen terwijl daders vrij rondlopen. Levenslang moeten ze zulke geven. Ze moeten veel harder optreden tegen pedofielen, aanranders, verkrachters en moordenaars. Dan zal het met de kinderen in deze wereld ook wel beter gaan en met de ouders op mijn site http://jzorg.hyves.nl/ staan wel waarheden lees die maar eens en oordeel dan maar. De organisatie moet veel beter bij Jeugdzorg. En geloof mij echte daders van kindermishandeling pakken ze echt niet hoor. Onschuldige zijn veel makkelijker (is minder werk)

Dien
admin
admin jul 25 '08
Ik bedoelde eigenlijk geen abortus Sylvia..
Maar adoptie, zover ik weet (en das niet zo veel) zijn er daar kloosters met een speciaal deurtje voor wanhopige moeders toch?
Waar je je kindje kunt achterlaten als je er niet meer voor kan zorgen?

Ik begrijp je verhaal over overlevingsinstinct, maar in dit geval zal dat niet aan de orde zijn denk ik.

De bewuste druppel, oh ja heel herkenbaar, maar toch...het zal wel zijn omdat ik het niet begrijp, ik heb het echt geprobeerd maar ik kan me voorstellen dat je iemand zou willen doden, maar willen en doen is toch een groot verschil.
ik begrijp het gewoon niet, jouw redenatie wel, maar niet het waarom. Normaal gesproken kan ik me enorm goed invoelen in anderen maar in deze gevallen lukt het me gewoonweg niet.

Begrijp me goed, ik kan zo iemand niet veroordelen, juist vanwege jouw redenatie, we weten immers de achtergrond niet, maar zou ik die weten dan begrijp ik het nog niet.
Wat ik wel begrijp is dat deze vrouw het heel zwaar krijgt en dan bedoel ik niet de rechterlijke macht maar haar eigen "schuldgevoel".
Acheliah
Acheliah jul 25 '08
Karin ben het wel met je eens maar met Gast ook in iedereen schuild een moordenaar bewust of onbewust want af en toe ben ik ook in staat om te killen zeker als het om mijn kids gaat. En ja ondanks dat ik de reden niet weet en het bizar vindt omdat het over huiswerk ging mag ik hopen dat ze een heel erg schuldgevoel krijgt want dit doe je niet ongeacht de druppel. Ik heb ook eens mijn dochtyer bij haar keel gepakt omdat ze steeds tegen mij zei kuthoer maar ik dacht niet doen dien anders gaat het fout en dat wil je niet nooit.
gast
gast jul 25 '08
Karin, helaas is niet iedereen zo sterk als dat jij bent.
admin
admin jul 25 '08
Wat lief dat je dat zegt Sylvia, maar dat bedoelde ik niet te zeggen.
Enne sterk ja misschien wel, maar ook ik ging deze week vet in de fout.
Mijn zoon Tony is erg bang voor de tandarts, zijn vertrouwen is daarin erg beschadigd door een tandarts die hem ooit enorm veel pijn heeft gedaan.
Ik weet dat ik met hem moet blijven oefenen en dat boos zijn totaal geen zin heeft.
Deze week ging ik voor de zoveelste keer voor niets met hem naar de tandarts, ik had me zo voorgenomen om rustig te blijven en erop te vertrouwen dat het echt ooit goed komt.
Helaas, (de druppel) ben ik op weg naar huis behoorlijk tegen hem uitgevallen, steeds was er achterin mijn hoofd dat stemmetje, "Kaat dit doe je helemaal verkeerd!"maar hoe harder dat stemmetje riep, hoe groter mijn frustratie en ook onmacht.

(wel frappant dat dit gebeurde op dezelfde dag dat Nanni schreef over haar perikelen met haar zoontje en ik dan nog zo'n keurige uitleg geef over hoe het wel moet....)

Later heb ik het wel met Tony uitgesproken en hebben we weer vriendjes gemaakt, maar het zet mij dan wel weer met beide pootjes op de grond.
Soms denk ik dat ik de hele wereld aankan, maar verslik me toch steeds weer.
gast
gast jul 25 '08
Tsja Karin, we willen het allemaal zo goed doen volgens de gestelde regeltjes en zoals we vinden dat het hoort maar juist door dit soort dingen te doen krijg je te maken met het tegendeel dat zich ook altijd wil bewijzen.
admin
admin jul 25 '08
Ja zoals licht hoort bij donker.
gast
gast jul 25 '08
It's all about balans.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda