Loading...
nl

Verbijsterende berichten

Acheliah
Acheliah jul 9 '08
Het schijnt dat sommige flesjes water die je in de winkel koopt gewoon kraanwater zijn het moet niet gekker worden hoe hou je mensen voor de gek

XXX
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 9 '08
Zo erg is het volgens mij niet hoor, maar een bekend merk komt bij ons gewoon uit de kraan. Het heet sourcy. Komt vooral omdat het kraanwater bij ons echt van uitstekende kwaliteit is, waardoor het niet per definitie slechter is dan flessen water.

Ze doen er zelf ook niet geheimzinnig over, zie de website
http://www.vrumona.nl/domains/vrumona/pa..._14370000000023

Historie
In 1988 stuitte Vrumona onder haar eigen terrein in Bunnik op een mineraalwaterbron, die sindsdien vanwege de gedegen kwaliteit mineraalwater, door het ministerie van VWS als erkende mineraalwaterbron geëxploiteerd mag worden.

De geschiedenis van deze bron gaat zo'n 1250 jaar terug. Het moment waarop het regenwater uit de (toen nog) pure en frisse lucht viel op de Utrechtse Heuvelrug. Het sijpelde eeuwenlang druppel voor druppel verder de bodem in en werd door talloze aardlagen gefilterd, gezuiverd en verrijkt met mineralen. Uiteindelijk kwam het diep onder de grond tussen ondoordringbare kleilagen tot rust. Sourcy mineraalwater wordt nu gewonnen vanuit de bron op 130 meter onder de aardbodem.
gast
gast jul 9 '08
Maar dan is het toch geen kraanwater Nims maar bronwater!
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 9 '08
Dat klopt, maar ik bedoelde het andersom, uit onze kranen komt eigenlijk bronwater, want ons kraanwater komt uit diezelfde bronnen van de utrechtse heuvelrug.
gast
gast jul 9 '08
Bij jou misschien wel ja. Op andere plaatsen komt het uit de duinen (maar eerst wordt het vanuit de rivieren daar naar toe gepompt) En hier komt het uit zee. Dus het hangt er maar net vanaf waar je woont.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 22 '08
Vader krijgt dochtertjes niet mee

De Nederlander Gerard Rotteveel (40) zit al ruim een maand klem op Cyprus, vanwaar hij zijn twee dochtertjes Sanne en Amber wil terughalen. Die zouden door zijn Nederlandse ex-vrouw ernstig zijn verwaarloosd, mishandeld en in de steek gelaten. De Cypriotische autoriteiten weigeren de meisjes mee te geven, zolang moeder Sabine (32) haar handtekening niet heeft gezet. Probleem is echter dat de vrouw spoorloos is.

De zaak rond Sanne (11) en Amber (9) is groot nieuws op het eiland in de Middellandse Zee. Politie, rechtbank, kinderbescherming, parlement en de media zitten erbovenop. Tegen moeder Sabine loopt een arrestatiebevel. De politie in Limassol wil haar horen over de verwaarlozing en mishandeling van haar kinderen, waarvan ze wordt beschuldigd. Sabine en haar twee blonde meisjes streken 4,5 jaar geleden neer op Cyprus. De vrouw zou na haar scheiding van Gerard Rotteveel een nieuw leven beginnen. Beide ouders hebben het ouderlijk gezag, "Maar", zegt Rotteveel, "met veel pijn en moeite heb ik mijn dochters nog twee keer in Nederland mogen hebben. Na 2005 heeft mijn ex alle contact verbroken."

Via internet vroeg hij zijn kinderen contact op te nemen. "In plaats van mijn kinderen begonnen er allemaal mensen uit Cyprus te bellen en te mailen. Ze kwamen met allerlei verbijsterende verhalen over de leefomstandigheden: een enorm smerig huis, met overal katten- en hondenstront en kapotgekauwd speelgoed. Sanne en Amber stonken zo erg, dat ze al van drie scholen waren afgepest. De balletschool had hen weggestuurd omdat ze te smerig waren. Ik heb meteen het vliegtuig gepakt." Eenmaal op Cyprus bleek de moeder Sabine gevlogen. "Ik hoorde dat ze in de kroeg een jonge Amerikaanse oppas had geregeld en zelf voor familiebezoek naar Nederland was gevlogen. Ze heeft niets meer van zich laten horen."

Intussen viel Rotteveel op Cyprus naar eigen zeggen van de ene verbijstering in de andere. "De kinderbescherming blijkt al maanden op de hoogte van de wantoestanden. Tegenover de kinderbescherming heeft een van mijn dochters zelfs verklaard dat haar moeder heeft geprobeerd haar te wurgen. Ik zat er in een hoekje bij toen ze dat vertelde. Uiteindelijk hebben Sanne en Amber me zelf alles verteld. Als het laat werd in de kroeg, moesten ze in de auto slapen, soms met straalbezopen mannen erbij. Ze zeiden dat hun moeder gewoon met vreemde mannen in bed lag, terwijl zij erbij lagen in de kamer. Gelukkig zijn ze niet misbruikt, maar dat was een kwestie van tijd geweest met die dronken kerels."

Hoe het verder moet, weet Rotteveel niet. "Ik ben als de dood dat ik hier nog weken moet blijven. Cyprus stelt dat ik me schuldig maak aan kidnapping als ik met de meiden het land verlaat. Ik zal ze niet het land uit smokkelen. Ik heb me altijd aan de wet gehouden en dat blijf ik doen. In elk geval ga ik hier niet weg zonder mijn dochters, al duurt het nog zo lang. Ze mogen niet nog een keer in de steek gelaten worden." Volgens het ministerie van Buitenlandse Zaken ligt het lot van Rotteveel en zijn dochters in handen van de Nederlandse rechter. "Beide ouders hebben het ouderlijk gezag, dus beide ouders moeten tekenen. Alleen als de moeder onvindbaar is, dan volstaat de handtekening van de vader. De rechter bepaalt of ze onvindbaar is, op basis van onderzoek van de Nederlandse overheid", aldus een woordvoerster.
admin
admin jul 22 '08
Ik hoop van harte dat het hem lukt!
Acheliah
Acheliah jul 23 '08
Het is hem gelukt hij krijgt ze thuis.

XXX Dieneke
Acheliah
Acheliah jul 23 '08
Nachtmerrie zusjes voorbij
Door LAURA ROMANILLOS

NOORDWIJKERHOUT - Sanne (11) en Amber (9) kunnen naar huis. Het leven van de twee Nederlandse meisjes bij hun gescheiden moeder op Cyprus was de afgelopen jaren een nachtmerrie. Moeder Sabine is spoorloos. Zij wordt op Cyprus gezocht voor de verwaarlozing van haar kinderen.

De 61-jarige kunstenares Helen Hodgin kon haar ogen niet geloven, toen ze in april bij Sanne en Amber thuiskwam. Ze zocht tijdelijke huisvesting op Cyprus en van verschillende mensen hoorde ze dat er twee meisjes dringend hulp nodig hadden. ,,Het was werkelijk afschuwelijk smerig. Je kon de afwas niet eens meer van het aanrecht krijgen omdat die helemaal was vastgekoekt. Ik heb eerst 29 vuilniszakken met rotzooi uit het huis moeten halen voordat ik kon beginnen met schoonmaken,’’ vertelt Hodgin.

Volgens haar toonde moeder Sabine geen belangstelling voor haar dochters. Sanne en Amber waren zwaar vervuild en ongelukkig. Ze moesten al van verschillende scholen af, omdat ze zo stonken en vies waren. Ze werden gepest door de schoolgenootjes en waren ook niet meer welkom op hun balletlessen omdat ze te vies waren. Moeder kwam geregeld dronken thuis en sliep nog als de twee naar school gebracht moesten worden.

Volgens Hodgin bleven er regelmatig vreemde mannen slapen. ,,De meisjes vertelden dat hun moeder seks met die mannen had waar zij bij waren. Ook werden ze urenlang in een kamer opgesloten als hun moeder mannen over de vloer had. Zonder eten of drinken. Ze moesten hun behoeften op de vloer doen.’’

Vader Gerard Rotteveel is aangedaan. ,,Dit is echt het ergste dat je als vader kan overkomen.’’ Hij is in Cyprus om de twee terug te halen.

Moeder ging er na de scheiding vandoor met een Engelsman met een huis op Cyprus. De twee meisjes nam ze mee, het contact met vader Gerard werd verbroken.

Bij toeval zagen buurtbewoners op Cyprus zijn wanhopige oproepen. ,,Toen ik mail kreeg dat mijn meisjes terecht waren, sprong ik gelijk in het vliegtuig. Hun moeder was vertrokken, naar een bruiloft in Nederland, had ze gezegd. Maar ze was niet teruggekomen op de afgesproken datum en had ook niet gebeld zoals ze had beloofd. Inmiddels zijn alle formaliteiten rond en kunnen ze mee.’’

Hodgin: ,,Sanne en Amber zijn psychisch erg beschadigd. Ze zijn heel erg boos op hun moeder, van wie ze geen liefde hebben gekregen, niet eens een elementaire verzorging. Maar het zijn schatten van meiden en ze zijn heel slim en lief, dus ik denk dat het zullen redden.’’

Rotteveel: ,,We gaan in Nederland gelijk een school voor ze zoeken en langs de tandarts en de huisarts. Daar zijn ze jaren niet geweest.’’

Bron: Algemeen Dagblad
gast
gast jul 23 '08
Jammer dat nooit iemand zich ontfermt heeft over de moeder. Niemand doet dit met opzet, niemand!
In hoevere het verhaal overdreven is weet ik natuurlijk niet (zoals niemand kan weten die het niet met eigen ogen gezien heeft), maar daar heeft de pers wel een handje van tegenwoordig.
admin
admin jul 23 '08
Nee dat is waar Sylvia, maar je laat je kinderen niet "per ongeluk" achter.. (als het waar is tenminste)
Acheliah
Acheliah jul 24 '08
En je hebt ook geen sex met je kinderen erbij en bent ook niet dronken nee ik heb geen goed gevoel over dit verhaal. Waar heeft Jeugdzorg gefaald zoals gewoonlijk. Want ze wisten dit al maanden
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 24 '08
Jeugdzorg heeft hier weinig mee te maken aangezien het zich in Cyprus afspeelde. Volgens mij kun je niet jeugdzorg overal de schuld van geven confused.
Acheliah
Acheliah jul 24 '08
Dan moet je De telegraaf lezen die schreven dat Jeugdzorg op de hoogte was niet ik verzin dat.

di 22 jul 2008, 05:30
Kinderen aan hun lot overgelaten
Vader krijgt alleen gelaten dochtertjes op Cyprus niet mee
Johan van den Dongen

PALODIA/AMSTERDAM - De Nederlander Gerard Rotteveel (40) zit al ruim een maand klem op Cyprus, vanwaar hij zijn twee dochtertjes Sanne en Amber wil terughalen. Die zouden door zijn Nederlandse ex-vrouw ernstig zijn verwaarloosd, mishandeld en in de steek gelaten. De Cypriotische autoriteiten weigeren de meisjes mee te geven, zolang moeder Sabine (32) haar handtekening niet heeft gezet. Probleem is echter dat de vrouw spoorloos is.
De zaak rond Sanne (11) en Amber (9) is groot nieuws op het eiland in de Middellandse Zee. Politie, rechtbank, kinderbescherming, parlement en de media zitten erbovenop. Tegen moeder Sabine loopt een arrestatiebevel. De politie in Limassol wil haar horen over de verwaarlozing en mishandeling van haar kinderen, waarvan ze wordt beschuldigd. Sabine en haar twee blonde meisjes streken 4,5 jaar geleden neer op Cyprus. De vrouw zou na haar scheiding van Gerard Rotteveel een nieuw leven beginnen. Beide ouders hebben het ouderlijk gezag, "Maar", zegt Rotteveel, "met veel pijn en moeite heb ik mijn dochters nog twee keer in Nederland mogen hebben. Na 2005 heeft mijn ex alle contact verbroken."
Via internet vroeg hij zijn kinderen contact op te nemen. "In plaats van mijn kinderen begonnen er allemaal mensen uit Cyprus te bellen en te mailen. Ze kwamen met allerlei Ze kwamen met allerlei verbijsterende verhalen over de leefomstandigheden: een enorm smerig huis, met overal katten- en hondenstront en kapotgekauwd speelgoed. Sanne en Amber stonken zo erg, dat ze al van drie scholen waren afgepest. De balletschool had hen weggestuurd omdat ze te smerig waren. Ik heb meteen het vliegtuig gepakt." Eenmaal op Cyprus bleek de moeder Sabine gevlogen. "Ik hoorde dat ze in de kroeg een jonge Amerikaanse oppas had geregeld en zelf voor familiebezoek naar Nederland was gevlogen. Ze heeft niets meer van zich laten horen."
Wantoestanden

Intussen viel Rotteveel op Cyprus naar eigen zeggen van de ene verbijstering in de andere. "De kinderbescherming blijkt al maanden op de hoogte van de wantoestanden. Tegenover de kinderbescherming heeft een van mijn dochters zelfs verklaard dat haar moeder heeft geprobeerd haar te wurgen. Ik zat er in een hoekje bij toen ze dat vertelde. Uiteindelijk hebben Sanne en Amber me zelf alles verteld. Als het laat werd in de kroeg, moesten ze in de auto slapen, soms met straalbezopen mannen erbij. Ze zeiden dat hun moeder gewoon met vreemde mannen in bed lag, terwijl zij erbij lagen in de kamer. Gelukkig zijn ze niet misbruikt, maar dat was een kwestie van tijd geweest met die dronken kerels."

Hoe het verder moet, weet Rotteveel niet. "Ik ben als de dood dat ik hier nog weken moet blijven. Cyprus stelt dat ik me schuldig maak aan kidnapping als ik met de meiden het land verlaat. Ik zal ze niet het land uit smokkelen. Ik heb me altijd aan de wet gehouden en dat blijf ik doen. In elk geval ga ik hier niet weg zonder mijn dochters, al duurt het nog zo lang. Ze mogen niet nog een keer in de steek gelaten worden." Volgens het ministerie van Buitenlandse Zaken ligt het lot van Rotteveel en zijn dochters in handen van de Nederlandse rechter. "Beide ouders hebben het ouderlijk gezag, dus beide ouders moeten tekenen. Alleen als de moeder onvindbaar is, dan volstaat de handtekening van de vader. De rechter bepaalt of ze onvindbaar is, op basis van onderzoek van de Nederlandse overheid", aldus een woordvoerster.

Bron: De Telegraaf
Acheliah
Acheliah jul 24 '08
do 24 jul 2008, 10:58 Live-executie voor 1 euro

Twingly blog zoekenBlog over dit artikel
Als je een opmerking en een link naar dit artikel plaatst in jouw blog, zal jouw blogpost vanuit hier worden gelinkt.

Ping je blog bij Twingly, zodat wij hem kunnen vinden.
Wat is Twingly? MILAAN - Bezoekers van een attractiepark kunnen sinds enkele dagen voor één euro 'live' de laatste minuut van een executie op de elektrische stoel meemaken... Geen echte uiteraard, de Italianen in Milaan zullen het moeten stellen met een model die de laatste momenten voor de dood perfect naspeelt: naakt torso, grimas op het gezicht, stuiptrekkingen en uiteindelijk met rokende haren krampachtig in elkaar zakken: het zit er allemaal bij inbegrepen. En dat voor slechts één euro.

De directeur van het attractiepark verbaast zich over het succes van zijn nieuwste aanwinst. "Elke dag brengt het vijftig euro op, op een zondag zelfs 150 euro", aldus Yuri Simone in de krant 'La Repubblica'.

Bron: De Telegraaf

Waar gaan we naar toe in deze wereld
JulienMoorrees
Origineel bericht van: mama4ever
Dan moet je De telegraaf lezen die schreven dat Jeugdzorg op de hoogte was niet ik verzin dat.

Sorry maar de naam jeugdzorg wordt hier helemaal niet genoemd. Volgens mij verzin je het dus wel degelijk. Lees het artikel maar eens terug en zoek op jeugdzorg. Staat er niet in hoor.
gast
gast jul 24 '08
Ik denk dat ze de kinderbescherming bedoeld, nims.
JulienMoorrees
Maar dat is geen jeugdzorg. Daarom vraag ik ook wat ze precies bedoeld.
Acheliah
Acheliah jul 24 '08
"De kinderbescherming klopt die bedoelde ik ook
**Angela**
**Angela** jul 24 '08
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: mama4ever

Sorry maar de naam jeugdzorg wordt hier helemaal niet genoemd. Volgens mij verzin je het dus wel degelijk. Lees het artikel maar eens terug en zoek op jeugdzorg. Staat er niet in hoor.

NiMs toch...........moet dat zo?????????????

Er zijn zoveel mensen die de Kinderbescherming en Jeugdzorg door elkaar halen........ik dacht ook dat het dezelfde instelling was hoor!
Maar om dan meteen te schrijven dat ze het wel degelijk verzint, ppppfffffffffffffffffffff.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420