Van harte gefeliciteerd Lena en Liesanne! Spannende weken zijn dit toch.
Mijn jongste zit in haar actieweek, a.s. maandag de laatste toets voor Natuur en Techniek. Daar staat ze een vijf voor, dus we hebben weer een leuk project dit weekend.
Afgelopen week was het project hier in huis Godsdienst. Daar stond ze een 4 voor, en die telt als twee onvoldoendes! Ook godsdienst is een examenvak. Ik heb de tien geboden er zowat letterlijk ingestampt deze week, en het verhaal van Mozes in zijn mandje, aan het hof van de farao en in de woestijn. Ik weet weer precies welke plagen er toen schijnbaar waren. Wat een onzin staat er in zo'n boek, verschrikkelijk! En dan hangt het dus daar vanaf of ze overgaat of niet. Wat een spanning voel ik bij de jongste. Ik heb haar wel duidelijk gemaakt dat de regels in het boek van godsdienst niet mijn regels zijn, en dat ze deze pil maar even moet slikken, ook al is onze visie anders. Daar was ze het helemaal mee eens.
Ik kwam gister uit het werk en vroeg: hoe ging je toets? en ze zei breed lachend: vet goed!
ik ben trots op haar, of ze nu over gaat of niet. Volgende week donderdag krijgt ze haar rapport. Ik zal haar maar eens flink verwennen daarna, wat het ook zijn zal...