Lieve mama4ever,
Loslaten is een modewoord, maar veel mensen weten niet precies wat dat is en hoe dat dan moet.Loslaten is helemaal niet altijd zo gemakkelijk, want dat betekend dat je iets in jezelf(en anderen) mag gaan accepteren of aanvaarden.
De dingen veranderen pas, als jij daadwerkelijk je voet in het zand zet en dit soort situaties leert te voorzien, leert te weren of te omzeilen.
Iets in jou wil de realiteit nog niet helemaal aanvaarden (begrijpelijk, maar probeer dat te zien in jezelf)en je wordt uitgedaagd boos te worden, grenzen aan te geven en te laten zien dat er met jou niet gespeeld mag worden. Dat doen mensen zoals je tegenkwam in je leven omdat ze (bewust of onbewust) voelen dat je eigenwaarde laag is. Er zit een patroon in, wat zich herhaalt vanaf je jeugd. Het is NU aan jou dat te doorbreken, het zal je zoveel energie gaan geven, de liefde voor jezelf vervullen.
In je reacties lees ik ook dat je verdedigend reageert. Heel logisch en begrijpenlijk, maar richt je niet op anderen. Niet zij, maar jij mag overtuigd raken van het feit dat wat er met je gebeurd is echt niet mag! Natuurlijk kun je dit delen en doe dat ook, maar besef dat anderen dit niet voor je op kunnen lossen, dat is echt aan jou door voor eens en voor altijd eens heel duidelijk je grenzen aan gaat geven. En jouw eigen ruimte leert beschermen.Het is een blijk aan liefde voor jezelf.
Jij hoeft niemand iets uit te leggen of te verklaren, stop daar onmiddelijk mee, want daarmee maak je jezelf voor de verkeerde mensen ondergeschikt en afhankelijk van anderen. Begrijp me niet verkeerd ik vind het heel krachtig als mensen kwetsbaar durven zijn, maar niet iedereen is dat waard. Accepteer naar jezelf dat je dit overkomt, maar dat JIJ er een actieve rol in hebt in Hoe je er mee om wilt gaan. Leer de juiste mensen om je heen te verzamelen. Doorbreek het patroon van iedereen vertrouwen, naar, niet meer iedereen te vertrouwen. Ja, ieder mens is goed, maar niet ieder mens is goed voor jou, dat is een belangrijk onderscheid.
Zet je stok in het zand en zeg eens wat vaker ´tot hier en niet verder´ besef dat jij degene bent die dat bepaald en laat daarmee zien hoe waardevol jij je leven vind.
Ik begrijp dat dit misschien niet gemakkelijk is om te lezen en ik begrijp dat je behoefte hebt aan een arm om je schouder en iemand die je even bij de hand neemt nu.
Een stevige arm geef ik je bij deze op afstand. Ook stuur ik je in gedachten de moed om jezelf op te pakken, te koesteren en je leven een gelukkige wending te geven. De eerste stap is moeilijk, maar je zult zien dat je meer invloed hebt op je leven dan je dacht (L).
In liefde,
Pacho