Loading...
nl

Andere school

es
es jun 9 '08
Ik ben een tijdje afwezig geweest hier, het gewone leven had even aandacht nodig. smile

Menno is over naar groep 5, en het bericht kwam dat ze de groepen gaan samenvoegen tot een groep 5 van 33 of 34 kinderen. Volgens mij helemaal niet goed.
Om een lang verhaal kort te maken, we gaan naar een andere school zoals het er nu uitziet, met handelingsplannen, een RT-er, een IB-er, kasten vol speel-leermateriaal, en een directeur met concrete plannen voor Menno.
Het is even over een drempel gaan en wennen, de school was jarenlang bekend als de arme school waar het uitschot heen ging en hee, weer een doelpunt? en slecht bekend stond. Nu nog eigenlijk, maar juist daardoor zijn ze goed in kinderen met een extraatje. Ze hebben een leerlingvolgsysteem! Geweldig! Nu komen we het gewoon te weten hoe het gaat op school!!
Ben benieuwd! Menno's juf zei letterlijk dat Menno meer zorg nodig had en daarmee gaf ze voor mijn gevoel wel toe dat ze dat zelf niet kunnen bieden...
Maar het is wel spannend, we halen alles overhoop in Menno's leven, en we weten niet of we de goede keuze gemaakt hebben....
Delen:
liesanne
liesanne jun 9 '08
Wat goed dat jullie zo'n beslissing durven nemen en ja, ik kan me voorstellen dat het spannend is....
Heel veel sterkte gewenst!
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen jun 10 '08
Zeker heel spannend!

Maar laat je niet misleiden door vooroordelen enz.
Als jij het een goede school vind en hij sluit aan bij wat jullie zoeken en verwachten van een school.. Waarom niet?

De meeste hulpverleners die we tegenkomen weten niet eens dat er een maharishibasisschool is in Lelystad, wat die doet enz.
Maar als ik vertel hoe goed Ashley het doet op school en dat ze veranderd is van een teruggetrokken meisje die de kat uit de boom kijkt, naar een creatief meisje dat populair is in de groep en op school geen ADHD verschijnselen vertoont behalve het veel praten, staan ze met open mond te kijken. De meesten vragen vervolgens het internetadres en of telefoonnummer.

Als het goed voor jullie werkt, deze school, vertel het rond en het gaat vanzelf beter met de school en langzaam aan worden die vooroordelen ook minder wink
es
es jun 26 '08
Ik zie nu pas jullie berichten Liesanne en Evelyn!
Ik ga zometeen het aanmeldingsformulier op de andere school inleveren.

Ik heb gesprekken daar gehad, en alles was zeer rooskleurig. 7x RT per week, wow! I.p.v. 1x, waar je nog maar af moest wachten of het wel doorging omdat de juf veel afwezig is.
Het is spannend geweest, een moeilijke keuze, zelfs nog een gesprek om de locatieleidster van Menno's oude school te vertellen wat ik niet goed vond aan de school en haar beleid. Pfff, niets voor mij om te doen, maar ik heb het gedaan. smile
Ik heb mijn lijstje met punten ingeleverd, dat is nu bij het schoolbestuur, en die hebben gisteravond vergaderd over waarom er zoveel kinderen van school afgaan.

Menno is nu 1 ochtendje op de nieuwe school geweest, meelopen en kijken hoe het is, en hij vond het erg leuk. Kende een jongen al uit de speeltuin buiten en had aansluiting met twee andere jongens, dus het ging allemaal goed.
Dus hij gaat zijn vriend wel missen, en die vriend hem, maar het gaat wel goedkomen. Ze wonen vlak bij elkaar, dus die komen elkaar nog veel tegen buiten.

Okee, het is weer tijd, ik ga weer naar school, en dan meteen door naar die andere met dat formulier.

Groetjes en bedankt!, Esther
admin
admin jun 26 '08
Succes Es, fijn dat Menno het zo leuk vond op zijn nieuwe school!
(A)ngel
(A)ngel aug 4 '09
GL
admin
admin aug 4 '09
Hoe is het jaar bevallen voor Menno, Esther? En hoe zijn jullie bevindingen?

Groetjes,
Marjan
Richie Richard
Richie Richard aug 4 '09
Origineel bericht van: es
Ik ben een tijdje afwezig geweest hier, het gewone leven had even aandacht nodig. smile

Menno is over naar groep 5, en het bericht kwam dat ze de groepen gaan samenvoegen tot een groep 5 van 33 of 34 kinderen. Volgens mij helemaal niet goed.
Om een lang verhaal kort te maken, we gaan naar een andere school zoals het er nu uitziet, met handelingsplannen, een RT-er, een IB-er, kasten vol speel-leermateriaal, en een directeur met concrete plannen voor Menno.
Het is even over een drempel gaan en wennen, de school was jarenlang bekend als de arme school waar het uitschot heen ging en hee, weer een doelpunt? en slecht bekend stond. Nu nog eigenlijk, maar juist daardoor zijn ze goed in kinderen met een extraatje. Ze hebben een leerlingvolgsysteem! Geweldig! Nu komen we het gewoon te weten hoe het gaat op school!!
Ben benieuwd! Menno's juf zei letterlijk dat Menno meer zorg nodig had en daarmee gaf ze voor mijn gevoel wel toe dat ze dat zelf niet kunnen bieden...
Maar het is wel spannend, we halen alles overhoop in Menno's leven, en we weten niet of we de goede keuze gemaakt hebben....




Zeer herkenbaar. Toen ik vroeger (wauw ik kan vroeger zeggen!) op de basisschool zat, heb ik ook 3 keer in een cluster klas gezeten. Dat was in.. groep 4 samen met groep 3, in groep 6 samen met groep 5, in groep 7 samen met groep 6. Lokalen te kort, leraren te kort. Dat soort gezeik. Ik moet zeggen dat het inderdaad niet goed is. Wij zaten dan met ruim 50 kids in 1 klas met 1 leraar. Ongelovelijke ruimte gebrek en zeker aandacht gebrek. Alles moest snel snel snel. Wat voor mij gevolgen had. Ik bedoel, ik ben erg goed in het logisch na denken. Dus 'Rekenen' was voor mij erg simpel. Maar als het op spelling en taal aankwam. En vergeef me, Nederlands is niet zo zeer logisch. Daar had ik dus hulp nodig. Wat ik niet kreeg. Uit eindelijk had ik een grote taal achterstand dat ze op de middelbare school dachten dat ik dyslecties was. Wat uiteindelijk nog wel klopte, maar niet zo ernstigs.

Persoonlijk denk ik, dat dit een goede stap zou zijn voor Menno. Al zou hij er nu totaal niets van snappen. Over een paar jaar is hij er zeer dankbaar voor, al heeft hij het niet in de gaten. Ik zou zeggen, vertel mijn verhaal. En vertel er achter dat jullie dat hebben voorkomen door hem over te plaatsen naar een andere school.
es
es aug 6 '09
Hoi Marjan en Denzil,

het is heel goed gegaan het afgelopen jaar. Wel een paar kleine missers gehad, maar waar mensen werken worden fouten gemaakt.
Over het geheel hebben wij nu een heel gezellig, vrolijk kind terug, dat vriendjes heeft waar hij gaat spelen, of die bij ons komen. Wat zijn leerresultaten betreft, die zijn spectaculair verbeterd. Hij is natuurlijk nog steeds hetzelfde jongetje, met zijn eigen eigenschappen, de juffen moeten hem er nog steeds bij halen, bij de les halen, letterlijk. smileMaar zelfs dat scheen het eind van het schooljaar beter te zijn geworden.
Hij is halverwege van 3/4 overgeplaatst naar 4/5, zodat hij meer uitdaging zou hebben (grotere kinderen, alvast wat horen van groep 5) wat weer spannend was, maar vrij snel weer goed kwam.
Dus we hebben zeker een goede keus gemaakt! We zijn er heel blij mee!!
admin
admin aug 6 '09
Da's hartstikke mooi om te horen!!! laugh

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki