Ik ben een tijdje afwezig geweest hier, het gewone leven had even aandacht nodig.
Menno is over naar groep 5, en het bericht kwam dat ze de groepen gaan samenvoegen tot een groep 5 van 33 of 34 kinderen. Volgens mij helemaal niet goed.
Om een lang verhaal kort te maken, we gaan naar een andere school zoals het er nu uitziet, met handelingsplannen, een RT-er, een IB-er, kasten vol speel-leermateriaal, en een directeur met concrete plannen voor Menno.
Het is even over een drempel gaan en wennen, de school was jarenlang bekend als de arme school waar het uitschot heen ging en hee, weer een doelpunt? en slecht bekend stond. Nu nog eigenlijk, maar juist daardoor zijn ze goed in kinderen met een extraatje. Ze hebben een leerlingvolgsysteem! Geweldig! Nu komen we het gewoon te weten hoe het gaat op school!!
Ben benieuwd! Menno's juf zei letterlijk dat Menno meer zorg nodig had en daarmee gaf ze voor mijn gevoel wel toe dat ze dat zelf niet kunnen bieden...
Maar het is wel spannend, we halen alles overhoop in Menno's leven, en we weten niet of we de goede keuze gemaakt hebben....