Loading...
nl

Nieuwetijdskinderen en Kristalkinderen

Lena
Lena jun 10 '08
Ja Sarina lastig soms om wat over te brengen op een forum.
Begrijp het heb er zelf ook last van wink

voel me net zoals jij een mens.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 10 '08
Origineel bericht van: Lena10
lijkt me een beetje saai als je alles al weet?

Dat lijkt mij ook, en daarom is het ook maar goed dat ik niet alles weet. Daar gaat het ook niet om. Het is zo dat je wel alles over JEZELF weet. En dat is helemaal niet saai, want ik ben hier ook niet voor mezelf.
Origineel bericht van: Lena10
wat is jou doel in het leven?
Mijn doel in het leven is om anderen te begeleiden naar de nieuwe wereld op een zo'n efficient mogelijke manier.

Dit stukje geeft het goed weer:
http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/engelmens/4_waarom%20zijn%20ze%20hier.htm

De Engelmensen zijn geïncarneerd om de overgang naar 2012 enorm te helpen. Dit doen zij door op subtiele wijze, de mensen uit hun omgeving, naar de juiste kant te helpen. Zij zijn op de hoogte van het hogere plan en handelen hier ook naar. Dit komt door hun directe link met de bron, die ze volgens het grotere plan leidt.

Ook hebben zij het doel, de mensen te onderwijzen en te voorzien van kennis en kunde. Zij begeleiden diverse mensen in het ontwikkelen van hun spirituele gaven.

Een belangrijke eigenschap is het koppelen van verschillende zielen aan elkaar en deze daarmee in verbinding met de bron te brengen. Omdat niet iedere ziel hiervoor openstaat, probeert de Engelmens ook zo veel mogelijk hindernissen bij de persoon uit de weg te nemen. Hoewel het koppelen van zielen tegenstrijdig lijkt bij een wezen zonder ziel, is het juist deze eigenschap die haar in staat stelt om de ziel van een ander te kneden, te grijpen en te bewegen. Een gat is altijd op te vullen. De ziel zoekt de weg van de minste weerstand en voelt zich al snel thuis bij een Engelmens. Het is een plek waar deze beschermd kan groeien en ontwikkelen. Het geeft een voedingsbodem voor de ziel om klaar gemaakt te worden om te koppelen.

De Engelmensen zijn er enkel om te dienen. Ze zijn er niet meer voor de eigen evolutie omdat het alle levenslessen al geleerd heeft. Het belangrijkste doel is de evolutie te waarborgen en desgewenst bij te sturen. Daarbij zijn weinig middelen verboden, waardoor Engelmensen vaak als heel krachtig worden ervaren.

De Engelmensen willen ook mensen helpen die doelloos zijn geworden. Zij zullen deze persoon het goede tonen zodat de persoon zich gaat beseffen dat het ook op een andere manier dam negatief, opgelost kan worden. Hiermee zet de Engelmens verschillende personen weer op het juiste pad.
inneke
inneke jun 10 '08
Ik heb moete met 'spirituele gaven'. Bedoel je paranormale? En wat is 'het juiste pad'?
sarina
sarina jun 10 '08
En ik heb moeite met het stukje 'zonder ziel'. Daar kan ik me echt niet in vinden..... Hoe kun je nou (engel)mens zijn als je geen ziel hebt? Volgens mij heeft iedereen een ziel, anders kun je toch niet bestaan? Dan ben je een leeg omhulsel, een soort zombie of zo......
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 11 '08
Origineel bericht van: inneke
Ik heb moete met 'spirituele gaven'. Bedoel je paranormale? En wat is 'het juiste pad'?


Je kan ze best paranormaal noemen. Uiteindelijk is het maar een verzamelnaam.

Het juiste pad is het pad naar de verbetering van de (nieuwe) wereld. Aan ieder om dit pad te bewandelen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 11 '08
Origineel bericht van: sarina
En ik heb moeite met het stukje 'zonder ziel'. Daar kan ik me echt niet in vinden..... Hoe kun je nou (engel)mens zijn als je geen ziel hebt? Volgens mij heeft iedereen een ziel, anders kun je toch niet bestaan? Dan ben je een leeg omhulsel, een soort zombie of zo......

Verwar je geest niet met je ziel. Je hebt als engelmens geen identiteit meer (dat wat door je ziel wordt gedicteerd) maar bent volledig bezig met de ander. Daardoor heb je geen ziel meer, want deze zou alleen maar in de weg zitten en ervoor zorgen dat je dingen van jezelf wilt ontdekken en uitzoeken.

Toen de engel een engel werd, heeft zij haar ziel los-gelaten en geen identiteit meer nodig. Daarom is zij zonder ziel. De engel die incarneert krijgt er niet ineens een ziel weer bij terug, want die is onnodig geworden. Meer uitleg staat in de rest van de engelmens teksten.
admin
admin jun 11 '08
Die heb jij toch zelf geschreven hé Nims?
Op andere sites is erg weinig info over engelmensen eigenlijk.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 11 '08
Klopt, dat heb ik geschreven Karin. Alleen ik vond het iets teveel werk om alles hier nog weer in dit topic te zetten, vandaar dat ik verwees naar de info op deze site smile
sarina
sarina jun 11 '08
Origineel bericht van: NiMS
Verwar je geest niet met je ziel.


Wat is het verschil tussen geest en ziel dan volgens jou?
sarina
sarina jun 11 '08
Dat was nou precies het enige stukje waar ik echt geen snars van begreep....

Ik denk dat je ziel dat is wat je bent, dat wat al die levens weer incarneert. En als je ziel op een gegeven moment niet meer hoeft te incarneren wordt je dus een engel (je ziel dan).....

Het is nou juist de kern, die ziel. Hoe kun je anders een tweelingziel hebben? En zielsverwanten? En hoe kunnen engelen zo verschillend zijn als ze geen ziel hebben? Ze hebben wel namen.... en ze zijn allemaal anders....
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 12 '08
Ah kijk, even kijken of ik het duidelijker kan uitleggen.

De geest is hetgeen dat kan denken, beredeneren, beslissingen nemen, vooruitdenken, reflecteren en signalen kan interpreteren. Het stuurt het lichaam aan om bepaalde acties uit te voeren. In de geest zitten de herinneringen (van het huidige leven), emoties, gevoelens, instincten en verwachtingen. Het is dat wat jij nodig hebt om te kunnen leven op deze aarde.

De ziel is je identiteit, je persoonlijkheid. Al je wensen, je voorkeuren, je afkeuren en je capaciteiten maken deel uit van je ziel. Je ziel weet wie je graag wilt zijn en wie je niet wilt zijn. Je ziel vormt het doel dat je nastreeft in het leven.

Het verschil is dus dat een geest het lichaam aanstuurt, en je ziel stuurt je geest weer aan. De manier van aansturing zit op een andere lijn. Ik kan dit met een voorbeeldje wat duidelijker maken.

Stel jij bent van nature een dief en je wilt iets stelen. Je loopt door een winkel en bent daar al eens eerder betrapt. Nu loop je in die winkel en zie je iets moois.

Je wilt dit stelen want je bent een dief (je ziel is degene die dit wilt). Je geest voert de benodigde handelingen hiervoor uit. Het let op of je niet betrapt kan worden, want de herinneringen aan de vorige keer zorgen ervoor dat je voorzichtiger bent (geest). Ook het bewegen van je armen en voeten komt voor uit je geest.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.
gast
gast jun 12 '08
En de geest is direct op de bron aangesloten. Niet alleen je eigen bron maar ook de oerbron van het universum. (als een computer met internet verbinding met de potentie om een kwantumcomputer te worden) (De ziel is een stand-alone computer of eentje met een netwerkverbinding als er spraken is van zielenkoppeling)
Of heb ik het nu verkeerd begrepen?!
liesanne
liesanne jun 12 '08
Wat is dan volgens jou 'het ware zelf' ?
liesanne
liesanne jun 12 '08
Quote:
Stel jij bent van nature een dief (.....)
Je wilt dit stelen want je bent een dief (je ziel is degene die dit wilt).


kan je van nature een dief zijn? smirk
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 12 '08
Kleptomanen bijvoorbeeld smile. Maar het was maar een voorbeeld.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 12 '08
Origineel bericht van: gast
En de geest is direct op de bron aangesloten. Niet alleen je eigen bron maar ook de oerbron van het universum.
Of heb ik het nu verkeerd begrepen?!

Als je kijkt naar het plaatje

kan je goed zien hoe wat is aangesloten. De geest zit dus niet rechtstreeks op de bron, tenzij je een engelmens bent (want daarin is de ziel niet aanwezig).
Origineel bericht van: gast

(De ziel is een stand-alone computer of eentje met een netwerkverbinding als er spraken is van zielenkoppeling)

Als je het op die manier bekijkt, is de ziel inderdaan een computer die op verschillende manieren kan communiceren. Op het plaatje hierboven liggen de verbindingen naar boven, naar beneden en naar opzij.
inneke
inneke jun 12 '08
Je hebt een heel eigen interpretatie van geest, ziel, ware natuur...Nims. Da's boeiend, want het geeft zicht op hoe jij de wereld ervaart en erover denkt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 12 '08
Ik ben niet de enige die er zo over denkt hoor. Wat dit betreft zijn er redelijk wat mensen die er ook zo over denken. Maar het is inderdaad wel hoe ik het zie.

Als je wilt weten hoe ik alles nog meer zie, dan zou ik je de rest van de teksten op Merudi kunnen aanraden wink.
liesanne
liesanne jun 12 '08
had je mijn andere vraag nog gezien....... Wat is dan volgens jou 'het ware zelf' ?


Wikipedia:
Kleptomanie kan verschillende oorzaken hebben, maar het meest voorkomend is verwaarlozing of een gebrek aan aandacht tijdens de jeugd.

Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki