Loading...
nl

Nieuwetijdskinderen en Kristalkinderen

gast
gast jun 8 '08
Das mooi, hopelijk gaan de veranderingen toch wat sneller komen.
liesanne
liesanne jun 8 '08
Origineel bericht van: sarina
Een engelmens heeft er als engel voor gekozen weer te incarneren. Als engel heb je vanuit je aardse ontwikkeling geleerd 'lief' te hebben. Je hebt je lessen geleerd en het was niet meer nodig te incarneren om te 'leren'. Toch zijn ze weer geïncarneerd op aarde, ditmaal om mensen te kunnen helpen op aards niveau


Om het dan even concreet te maken: dan zouden de mensen die zich (hier) een engelmens noemen, hun lessen al geleerd hebben en dus niet veel meer te leren hebben.....?
sarina
sarina jun 8 '08
Ik denk dat je door te incarneren als engel weer terug komt in de aardse realiteit. Ik persoonlijk ervaar het aardse leven als weerbarstig. Ik heb niet het gevoel dat ik mijn 'lessen' al geleerd heb. Dat heeft ermee te maken dat je op aarde nu eenmaal in aardse situaties terecht komt, en dus ook weer 'levenslessen' ervaart.

Maar ik denk dat ik het nu sneller begrijp, omdat ik engel geweest ben. Ik heb ook het gevoel dat ik 'wijs' ben, 'wijzer' dan de meeste mensen om mij heen. Dat ik daardoor juist ook mensen verder kan helpen. Maar om echt te kunnen helpen zul je moeten ervaren hoe de aardse 'lessen' ook al weer waren. Immers, als je niet de pijn in de ander herkent zul je die persoon ook niet kunnen helpen. Het is dus maar goed dat ik me mens voel, en geen engel. Dat is toch waarom engelmensen naar de aarde zijn gegaan?
Lena
Lena jun 9 '08
Origineel bericht van: sarina
. Ik heb ook het gevoel dat ik 'wijs' ben, 'wijzer' dan de meeste mensen om mij heen. Dat ik daardoor juist ook mensen verder kan helpen.


dan zijn hier heel veel engelen op dit forum, want er zijn hier heel veel wijze mensen smile
inneke
inneke jun 9 '08
Lena, jij zegt wat ik denk laugh

Voor mij zijn het allemaal concepten. Zo heeft ieder een favoriet concept.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 9 '08
Origineel bericht van: liesanne

Om het dan even concreet te maken: dan zouden de mensen die zich (hier) een engelmens noemen, hun lessen al geleerd hebben en dus niet veel meer te leren hebben.....?


Dat klopt helemaal. De engelmens is hier dus ook niet meer voor zichzelf, maar alleen maar voor een ander. Dat wil niet zeggen dat ze niets meer leren, maar wel dat ze niets meer over zichzelf leren. In principe is alles al bekend voor hunzelf.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 9 '08
Origineel bericht van: Lena10

dan zijn hier heel veel engelen op dit forum, want er zijn hier heel veel wijze mensen smile

Niet alle wijze mensen zijn meteen engelmensen hoor laugh. Wel lopen er hier veel engeltjes rond.
gast
gast jun 9 '08
Je bent wat je denkt, denk je......
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 9 '08
Als dat zo was, dan ben ik een vliegtuig. En als je dat niet geloofd, dan stap je maar uit.
Lena
Lena jun 9 '08
Origineel bericht van: sarina


Maar ik denk dat ik het nu sneller begrijp, omdat ik engel geweest ben


mijn engelengeduld raakt op,volgens mij laat een engel zich niet voorstaan op zijn of haar wijsheid!
Lena
Lena jun 9 '08
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Lena10

dan zijn hier heel veel engelen op dit forum, want er zijn hier heel veel wijze mensen smile

Niet alle wijze mensen zijn meteen engelmensen hoor laugh. Wel lopen er hier veel engeltjes rond.


ja en ook bengeltjes wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 9 '08
Origineel bericht van: Lena10

volgens mij laat een engel zich niet voorstaan op zijn of haar wijsheid!


Wat bedoel je hiermee? Ik ken het woord voorstaan niet.
Lena
Lena jun 9 '08
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Lena10

volgens mij laat een engel zich niet voorstaan op zijn of haar wijsheid!


Wat bedoel je hiermee? Ik ken het woord voorstaan niet.


"Er is een soort coquetterie die zich er op laat voorstaan, het nooit te zijn."
Francois de la Rochefoucauld Frans schrijver (1613-1680)
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 9 '08
Misschien ben ik niet de slimste, maar ik snap echt nog steeds niet wat er nu staat blush
gast
gast jun 9 '08
Nims, zodra je zegt iets te zijn dan ben je het al niet meer. Eerder het tegenovergestelde. Dus blijf je lekker dobberen op je golven van emoties i.p.v. het luchtruim (de ether) te verkennen wink
liesanne
liesanne jun 9 '08
'We are meant to shine as children do. We were
born to manifest the glory of God that is within us.
It is not just in some of us. It is in everyone.'
liesanne
liesanne jun 9 '08
Origineel bericht van: nims
Dat klopt helemaal. De engelmens is hier dus ook niet meer voor zichzelf, maar alleen maar voor een ander. Dat wil niet zeggen dat ze niets meer leren, maar wel dat ze niets meer over zichzelf leren. In principe is alles al bekend voor hunzelf


Beleef jij dit persoonlijk ook zo?
Wie kan hier alleen maar voor een ander zijn -wie hoeft niets
meer over zichzelf te leren.... ik kan me er niets bij voorstellen.


JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 9 '08
Ik kan me voorstellen dat je je hier moeilijk een voorstelling van kunt maken, maar ik beleef het inderdaad echt zo. En ja ik besef me heel goed, dat sommige mensen denken, ja ja dat zal wel. Hij komt er nog wel achter, en dat kan helemaal niet. Ik kan alleen maar zeggen, tja, jammer.... C'est ca.
Lena
Lena jun 10 '08
lijkt me een beetje saai als je alles al weet?
wat is jou doel in het leven?
sarina
sarina jun 10 '08
Origineel bericht van: Lena10
Origineel bericht van: sarina


Maar ik denk dat ik het nu sneller begrijp, omdat ik engel geweest ben


mijn engelengeduld raakt op,volgens mij laat een engel zich niet voorstaan op zijn of haar wijsheid!


Dat is nou juist het moeilijke van schrijven op een forum. Het is helemaal niet de bedoeling om me te profileren als 'wijs' of 'wijzer'. Ik probeer daarmee een beetje onder woorden te brengen hoe ik het ervaar. Misschien ben 'intuïtiever', of maak ik sneller keuzes vanuit mijn 'hart', ik weet het niet zo goed. Het is ook een vorm van levenswijsheid denk ik.

Ik voel me trouwens helemaal geen engel, ik voel me mens. Engelmens zijn is een duiding van energie. Voor mij maakte het hele verhaal veel duidelijk over mezelf. Dat was ook volgens mij waarom het doorgegeven moest worden, opdat de engelmensen zichzelf beter zouden begrijpen. Het is niet de hoogste graad van goed-beter-best, het is gewoon een manier van hier op de aarde zijn.

Ik vind het wel logisch dat je als engelmens 'wijs' bent, omdat je al veel levenslessen hebt gehad. Daardoor herken je volgens mij veel sneller de 'valkuilen' van het leven, en kun je er beter en sneller op inspelen. Dat was eigenlijk wat ik bedoelde uit te leggen.

En ja, volgens mij zijn er heel veel wijze (engel)mensen op het forum, en ben ik heel blij dat ik ze ken en met ze van gedachten mag wisselen!
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki