Ik Aan de waarheid (de natuur in balans) kleeft geen geld, Sarina.
Dus hebben die mensen er geen baat bij de balans te herstellen.
Het gaat niet alleen om individuele mensen maar ook om bevolkingsgroepen. Wij zijn zonder dat we ons daar bewust van zijn mede verantwoordelijk voor de instandhouding van de armoede in de wereld.
Natuurlijk zijn wij bewust of onbewust mede veroorzaker van die armoede. Alleen al door het feit dat we in het rijke stukje wereld wonen, met alle gemakken van dien. De natuur in balans kan ook geld opleveren, het is maar net wat iedereen belangrijk vind. Als heel veel mensen dit een belangrijk item vinden gaat de politiek en de geldstroom vanzelf om. Juist omdat het om grote belangen gaat. Kijk maar eens naar wat er allemaal gebeurd is op het gebied van 'schone' energie. Daar wordt ook veel geld in gestoken. Dat komt omdat iedereen dat ineens heel belangrijk vindt. 50 jaar geleden lachten ze je uit als je het had over milieuvervuiling! De aarde was groot genoeg, de lucht was groot genoeg, de zee was groot genoeg om in te dumpen. Nu weten we wel beter....
Zoals een kind moet leren van zijn 'fouten' moet de mensheid ook leren van zijn 'fouten'. Het is een golfbeweging. Vergeet niet dat de industriële revolutie nog maar tussen 100 en 150 jaar geleden is begonnen... Wat is dat op de leeftijd van de aarde? Wat mijn oma's hebben meegemaakt aan veranderingen in één leven is onvoorstelbaar... En ze hebben ook nog eens twee wereldoorlogen meegemaakt.... Op de leeftijd van de wereld gezien zijn deze ontwikkelingen nog maar één nanoseconde aan de gang of zo.... Door onze wetenschap 'weten' we ineens zoveel meer dan duizenden jaren van evolutie en ervaren. En net zoals een kind heel blij met zijn nieuwe rolschaatsen aan de gang gaat, zonder te overzien dat je ook heel hard kunt vallen met die dingen, zo is het ook met de processen die we in gang hebben gezet. We zijn hard aan het schaatsen en vallen bijna te pletter (we weten nog niet zo goed hoe de stoppers werken) maar we leren er wel van....
De mensen die nu zo aan geld hangen zijn over 100 jaar dood. De kinderen die nu geboren worden gaan weer verder met een andere wijsheid.... Daarom vind ik het juist wel belangrijk positieve energie te sturen, om die instandhouding van armoede en uitbuiting niet uitzichtloos te laten zijn. Het kan niet morgen ineens goed komen, maar elke verandering begint met de eerste stap. Bewustwording van energieprocessen, en de kracht van 'scheppen' is wat mij betreft een begin. En het is echt niet zo dat ik op een kleedje 'zen' zit te roepen en energie stuur, maar de problemen positief benaderen, al is het in gedachten, er aandacht aan geven, dat doet al iets. En hoe meer mensen positieve energie sturen (of positief denken), hoe krachtiger het zal werken. Immers, wij scheppen onze eigen toekomst...