Loading...
nl

Nieuwetijdskinderen en Kristalkinderen

gast
gast jun 2 '08
Wat ik nooit zo goed begrepen heb is dat mensen in staat zijn moedwillig hun kind een erfelijke ziekte te geven. Is dat liefde? Of is het toch weer die onwetendheid? Of zouden we het lijden toch nodig hebben om uiteindelijk het keerpunt te kunnen bereiken?

En ja, wat is karma? Betekend karma niet dat je iets in beweging zet? Onze eigen innerlijke emotionele zee die in beweging wordt gebracht en die je terug ziet in je omgeving (de spiegelwereld waar we in leven)?
gast
gast jun 2 '08
Ja Sarina, ik is dan dood. Maar dit is geen fysieke dood.

Alle energie die je zend, of je dit nu liefde noemt of niet, helpt alleen maar mee de onbalans in stand te houden of zelfs te vergroten.
Er zijn heel slimme mensen die weten dat er geld te verdienen valt met die onbalans en die zorgen er ook voor dat het in stand gehouden wordt en daar gebruiken ze dankbaar mensen als jou voor.
Laat je niet gebruiken, Sarina.
sarina
sarina jun 2 '08
Ik zou wel willen weten wie die slimme mensen zijn die mij gebruiken, dat gevoel heb ik helemaal niet namelijk. Ik begrijp je op het punt van onbalans, en dat er mensen zijn die daarvan profiteren, dat is nu eenmaal hoe de wereld van nu in elkaar steekt... Juist door niets te doen hou je dat in stand!

Als die slimme mensen die geld verdienen nu eens erachter zouden komen dat er met balans ook geld valt te verdienen....Dan zijn we al een eind op weg toch? Wij maken onze eigen toekomst, zijn scheppers. Dat nodigt wat mij betreft uit tot denken en handelen....

Wat is er mis met 'ik'?
gast
gast jun 2 '08
Ik is de uitingsvorm van onze afgescheidenheid. En daar is niets mis mee als we die maar als zodanig erkennen.

Aan de waarheid (de natuur in balans) kleeft geen geld, Sarina.
Dus hebben die mensen er geen baat bij de balans te herstellen.
Het gaat niet alleen om individuele mensen maar ook om bevolkingsgroepen. Wij zijn zonder dat we ons daar bewust van zijn mede verantwoordelijk voor de instandhouding van de armoede in de wereld.
admin
admin jun 2 '08
Sorry Sylvia, in het weekend ben ik eigenlijk niet meer op het internet.

Lijden, wat sarina ook al zei, voor mij is dat de weg naar groeien, leren met groeipijn.
Het is de kunst het positieve terug te vinden en niet weg te zakken in zelfmedelijden.
gast
gast jun 2 '08
als je er nu zo over denkt is dat de taak die het lijden voor jou nu heeft.
Maar net als op school ga je ook van de ene klas naar de andere en krijg je steeds andere lesstof en uiteindelijk je diploma. Met je diploma op zak kun je dat wat je geleerd hebt uitvoeren en eventueel anderen helpen hun diploma te halen.
Lena
Lena jun 2 '08
Origineel bericht van: sarina
Origineel bericht van: Lena10
positief zijn no matter mat,positieve signalen uitzenden begrijp wat je wil zeggen, maar als het zo eevoudig was zag de wereld er al heel wat beter uit denk ik! geloof ook niet zo in dat dit het probleem oplost,want wordt dit al niet massaal ondernomen,mensen die samenkomen om de wereld te verbeteren??


Ik denk het niet. Ik vind dat er niets massaal wordt ondernomen. Mensen schrikken heel erg en blijven hangen in de emotie van afschuw. De stap om positieve energie en liefde te sturen wordt volgens mij niet door zoveel mensen gemaakt. Nog niet zoveel mensen zijn zich bewust van de kracht van positief denken. Wél wordt er veel negatief gedacht: 'het zal altijd wel zo blijven....' of 'ik kan er toch niets aan veranderen'... of 'o, wat erg...' Dat is mijn gevoel tenminste.... Stuur jij wel eens bewust liefde naar rampgebieden of oorlogsgebieden?


Nee,Sarina,niet op de manier die jij bedoeld.Meer heb ik bij slecht nieuws een naar gevoel,en nare gedachten.

Als je schrijft dat nog niet zoveel mensen zich bewust zijn van positief denken,blijft alles dan zoals het is??
Lena
Lena jun 2 '08
Origineel bericht van: gast
Ziektes zijn een directe uitingsvorm van onbalans. Als het lichaam volledig in balans is is er geen plaats voor ziektes.
Dit is zowel op geestelijk als op lichamelijk gebied zo.
Vormen van kanker, vooral jeugdkanker, worden genetisch doorgegeven. Dat er steeds meer kinderen komen met kanker is niet zo gek als je weet dat de onbalans steeds groter wordt bij de (vooral) westerse mensen. Het is m.i. een schreeuw van de natuur die op deze wijze aangeeft dat er een onbalans is.
Die onbalans veroorzaken wij zelf zonder dat je je ervan bewust bent. Want wij denken dat we weten wat goed is maar dat weten we helemaal niet. Daarom is het enige dat we kunnen doen om de balans te herstellen; alles loslaten en de natuur haar evenwicht laten hervinden. Dat dit de moeilijkste opdracht is die de mens kan krijgen moge duidelijk zijn. Liever doen we ons best om "liefde" te zenden om zo weer de touwtjes in handen te hebben en "goed" te doen in de ogen van anderen. Dat daardoor de onbalans alleen maar groter wordt i.p.v. kleiner zien ze niet als hun verdienste. Want hoe kun je nu iets "slechts" veroorzaken als je alleen maar "lief" doet!
"Eerst stoppen voor je kunt omdraaien" heb ik hier wel eens gelezen en daar zit voor mij een grote kern van waarheid in.
Sommige mensen moeten om dat te kunnen eerst door een hele grote depressie gaan en helemaal de bodum van de put hebben geraakt voor ze inzien dat niets doen, niets denken het keerpunt is.


Fijn gast dit antwoord voelt goed,was even op zoek,maar je hebt niet duidelijker voor mij althans kunnen verwoorden
proost
proost jun 3 '08
Als ik in het verhaal over nieuwetijdskinderen lees over indigokinderen en kristalkinderen dan zijn dat termen, waar ik niets mee kan en of men er in de pedagogie ten bate van die kinderen iets mee kan en mee doet is voor mij zeer de vraag.

Genetisch erfelijke aandoeningen kunnen nu zo vroeg opgespoord worden dat er nu discussie is over de embryowet of zo'n embryo er wel mag komen. Ik ken iemand met een stichting, die mensen met erfelijke ziektes wil laten steriliseren, want dan sterven de erfelijke ziektes volgens hem uit. Een nieuwetijdskind kan zo'n ziekte hebben en er spiritueel zo opmerkelijk mee om gaan dat het positieve ervan over komt bij anderen.
Lena
Lena jun 3 '08
Ja de ontwikkelingen staan niet stil,extra embryo,s kweken om organen voor donor als doel??
heb er wat moeite mee,maar de kennis gaat al zover dat de ethiek straks ook gewoon overstag gaat,omdat het nml levens kan redden of verlengen.

maar moedwillig steriliseren ik denk toch echt gelukkig nog dat dat een vrije keus is.
gast
gast jun 3 '08
Ik vind dit wel een heel moeilijk onderwerp. Eéntje die je eigenlijk alleen voor jezelf kan bepalen en niet voor anderen. Dat ik geen kinderen wil omdat ik mijn genen niet goed genoeg vind, en dat er al genoeg mensen op aarde rondlopen dat is mijn keus. Niemand die me kan dwingen hierin verandering te brengen die ik zelf niet wil.
Net zo goed als dat je je moet beseffen dat er veel dierenleed en misschien ook wel menselijk leed voor nodig is om ons van bepaalde ziekten te kunnen 'genezen'. Want de medicijnen die daarvoor gemaakt worden moeten van te voren getest worden en dat gebeurd niet altijd even kosjer. Dit zou mij bijna doen besluiten mijn leven niet door dit soort medicijnen te verlengen maar me erbij neer te leggen. Het zij zo, als ik ziek wordt. Ik vind het niet nodig dat er andere mensen en dieren moeten lijden om mij 'in leven' te houden (enkel en alleen omdat ik er het geld voor heb om die medicijnen te kopen)
Maar dit is mijn keus. Ik zou dit met geen mogelijkheid een ander op kunnen leggen, ookal denk ik er anders over. (ik zou bijna Jehova kunnen worden wink)
admin
admin jun 3 '08
Ja Sylvia, en soms hoort ziek zijn er gewoon bij.
Ikzelf ben geen voorstander van medicijnen, ik heb mijn kinderen ook niet alle inentingen laten geven.
Ten eerste vind ik natuurlijke weerstand opbouwen beter, en soms kan ziekte ook een signaal zijn om bijvoorbeeld rustiger aan te gaan doen, zou je dan pillen pakken om de boel te onderdrukken ben je verkeerd bezig denk ik.
Ook vind ik het gedonder met die embryo´s echt te gek voor woorden, echt weer zo´n typisch geval van mensen kweken die in het plaatje van de maatschappij passen, zo ervaar ik het tenminste. Natuurlijk is het naar als je een erfelijke ziekte hebt die je niet aan je eigen kinderen wil doorgeven. Maar hoeveel kindjes wachten er niet op nieuwe ouders? Moet het dan echt alleen maar van jezelf zijn? Voelt voor mij erg egoistisch en lijkt me zeker niet eerlijk voor je kind want het is immers niet welkom als het niet "goed" zou zijn.

Je kan ook heks worden Sylvia??? wink
(grapje)
Lena
Lena jun 3 '08
gelukkig bestaat die vrije keus nog

bij jehova weet ik dat nog niet zo zeker wink
sarina
sarina jun 4 '08
Origineel bericht van: gast
Ik Aan de waarheid (de natuur in balans) kleeft geen geld, Sarina.
Dus hebben die mensen er geen baat bij de balans te herstellen.
Het gaat niet alleen om individuele mensen maar ook om bevolkingsgroepen. Wij zijn zonder dat we ons daar bewust van zijn mede verantwoordelijk voor de instandhouding van de armoede in de wereld.


Natuurlijk zijn wij bewust of onbewust mede veroorzaker van die armoede. Alleen al door het feit dat we in het rijke stukje wereld wonen, met alle gemakken van dien. De natuur in balans kan ook geld opleveren, het is maar net wat iedereen belangrijk vind. Als heel veel mensen dit een belangrijk item vinden gaat de politiek en de geldstroom vanzelf om. Juist omdat het om grote belangen gaat. Kijk maar eens naar wat er allemaal gebeurd is op het gebied van 'schone' energie. Daar wordt ook veel geld in gestoken. Dat komt omdat iedereen dat ineens heel belangrijk vindt. 50 jaar geleden lachten ze je uit als je het had over milieuvervuiling! De aarde was groot genoeg, de lucht was groot genoeg, de zee was groot genoeg om in te dumpen. Nu weten we wel beter....

Zoals een kind moet leren van zijn 'fouten' moet de mensheid ook leren van zijn 'fouten'. Het is een golfbeweging. Vergeet niet dat de industriële revolutie nog maar tussen 100 en 150 jaar geleden is begonnen... Wat is dat op de leeftijd van de aarde? Wat mijn oma's hebben meegemaakt aan veranderingen in één leven is onvoorstelbaar... En ze hebben ook nog eens twee wereldoorlogen meegemaakt.... Op de leeftijd van de wereld gezien zijn deze ontwikkelingen nog maar één nanoseconde aan de gang of zo.... Door onze wetenschap 'weten' we ineens zoveel meer dan duizenden jaren van evolutie en ervaren. En net zoals een kind heel blij met zijn nieuwe rolschaatsen aan de gang gaat, zonder te overzien dat je ook heel hard kunt vallen met die dingen, zo is het ook met de processen die we in gang hebben gezet. We zijn hard aan het schaatsen en vallen bijna te pletter (we weten nog niet zo goed hoe de stoppers werken) maar we leren er wel van....

De mensen die nu zo aan geld hangen zijn over 100 jaar dood. De kinderen die nu geboren worden gaan weer verder met een andere wijsheid.... Daarom vind ik het juist wel belangrijk positieve energie te sturen, om die instandhouding van armoede en uitbuiting niet uitzichtloos te laten zijn. Het kan niet morgen ineens goed komen, maar elke verandering begint met de eerste stap. Bewustwording van energieprocessen, en de kracht van 'scheppen' is wat mij betreft een begin. En het is echt niet zo dat ik op een kleedje 'zen' zit te roepen en energie stuur, maar de problemen positief benaderen, al is het in gedachten, er aandacht aan geven, dat doet al iets. En hoe meer mensen positieve energie sturen (of positief denken), hoe krachtiger het zal werken. Immers, wij scheppen onze eigen toekomst...
liesanne
liesanne jun 4 '08
Origineel bericht van: sarina
De mensen die nu zo aan geld hangen zijn over 100 jaar dood. De kinderen die nu geboren worden gaan weer verder met een andere wijsheid....


hoe verkrijgen ze een andere wijsheid volgens jou?
gast
gast jun 5 '08
Quote:
Je kan ook heks worden Sylvia???


Hihi, kan er ook nog wel bij in het rijtje.....
gast
gast jun 5 '08
Sarina, geld is de gematerialiseerde vorm van energie. Energie werkt optimaal als het vrij kan stromen, dat geldt voor geld dus ook. Het is nu geen ruilmiddel meer maar een machtsmiddel dat blijft kleven en niet meer vrij kan bewegen.
sarina
sarina jun 6 '08
Kinderen worden geboren met een andere wijsheid.... Dat is ook dat nieuwetijdse.
sarina
sarina jun 6 '08
Origineel bericht van: gast
Sarina, geld is de gematerialiseerde vorm van energie. Energie werkt optimaal als het vrij kan stromen, dat geldt voor geld dus ook. Het is nu geen ruilmiddel meer maar een machtsmiddel dat blijft kleven en niet meer vrij kan bewegen.


In wat voor zin is het een machtsmiddel? Waar blijft het kleven?
gast
gast jun 6 '08
Als de macht van het geld niet meer zou bestaan dan zou er ook geen armoede en onderdrukking zijn in de wereld Sarina. Of denk jij dat armoede en onderdrukking met iets anders te maken heeft.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki