iets wat je totaal buiten beschouwing laat is het menselijk lijden op lichamelijk terrein, kinderen met kanker ,baby,s met aids?? slecht karma dus pech gehad???
Waarom denken mensen altijd dat ze het beter weten,verklaren,waarom gewoon niet accepteren dat we in een wereld leven onrechtvaardig,goed en kwaad, ja en hele mooie dingen.
Mensen hebben keuzes te maken, maar karma, ja pech gehad dit leven moet je lijden??? leg het me maar uit ben benieuwd!!
Menselijk lijden op lichamelijk terrein is vreselijk. Kanker, aids, verkracht worden, mishandeling.... het kan zomaar met je gebeuren. Dat zijn dingen die bij het leven horen.... Je kiest er niet voor om ziek te worden, je kinderen kiezen er niet voor om ziek te worden, maar je kunt wel kiezen op welke manier je met ziekte en dood omgaat.... Dat zijn volgens mij je levenslessen.
Karma is niet wat je overkomt, maar hoe je
omgaat met wat je overkomt.... De weg naar innerlijk inzicht. Ik zou niet kunnen zeggen tegen iemand die ernstig ziek is, tja, daar heb je zelf voor gekozen, leer er maar van.... Zo is het natuurlijk niet.... Maar het is wel zo dat pijn en lijden je dwingen om bij jezelf te komen, meer dan geluk en voorspoed dat doen.
Je wordt geboren om een bepaalde levensles te ervaren. Je kiest er dus voor om geboren te worden en te leren.... Het aardse leven is net een school. Je ervaart geluk en lijden, en zoekt een weg daarin. Hoe meer levens je hebt gehad, hoe meer je hebt geleerd, hoe meer ervaren je wordt.... Je karma is dus eigenlijk je levensles, je thema waar je mee bent geboren. En nogmaals, ik geloof niet dat je ervoor kiest om kanker te krijgen bijvoorbeeld, al voor je geboorte... Ik geloof dat kanker je kan overkomen, en dat je van dit lijden, en ander lijden kunt leren over jezelf.....