Loading...
nl

Nieuwetijdskinderen en Kristalkinderen

liesanne
liesanne mei 28 '08
wil nog even zeggen dat ik jullie lieve 'schatten' vind....
inneke
inneke mei 29 '08
Jezlf toestaan niet te hoeven 'weten' kan zo bevrijdend zijn, heb je ineens alle tijd om het leven te ervaren ipv erover na te denken laugh.

Nims, het zijn MAAR termen/woorden.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 29 '08
Origineel bericht van: gast
Nims zou het zo kunnen zijn dat JIJ de gelijkenissen niet kan zien? En wat je ons hier steeds maar weer wilt bewijzen is dat je een groot ego hebt.

Gast, nee dat is in dit geval absoluut niet zo. We hadden het over wat verlicht nu precies betekend en waar het vandaan komt. Dat jij nu mijn ego erbij gaat halen vind ik heel erg jammer en heeft helemaal niets met dit topic te maken.

Er zijn wel degelijk gelijkenissen, maar dat betekend niet dat ze gelijk zijn. Daarbij was mijn eerste opmerking ook aan Karin gericht, waarbij ik vroeg wat zij dan onder verlicht verstond.

Origineel bericht van: gast

Zou ik ook doen als ik mijn eigen fantasie zou beschrijven. Je bent engelmens en dat moet je bewijzen en één van de eigenschappen is een groot ego. Nou dat lukt je heel goed, sjapo!

Wat een vooroordeel weer en totaal niet kloppend. Een groot ego betekend niet dat je het steeds moet bewijzen. Ik ben ook totaal niet bezig met maar iets te bewijzen (wat probeerde ik zoal de laatste tijd te bewijzen dan? Als je dat zo stellig kunt beweren).

Heel misschien ben jij nu juist zelf bezig met iets aan de merudianen te bewijzen ofzo,dat weet ik niet precies, maar het lijkt wel alsof jouw ego hier nu een spelletje met je aan het spelen is.
Origineel bericht van: gast

Gelukkig is dit niet zo aanstekelijk en zijn er nog mensen op dit forum die het toch iets anders zien als jou. En het gaat er niet om wie er gelijk heeft want we zijn gelijk. En als je de gelijkenissen niet kan zien......dan ben je nog een beetje blind wink

Uiteraard zie ik wel gelijkenissen, maar dat wil niet direct zeggen dat het ook gelijk aan elkaar is. Van een afstand zien sinaasappels en grapefruits er ook hezelfde uit. Totdat je eens goed kijkt en ziet dat ze totaal verschillend zijn.

Soms zitten mensen vastgeroest in hun denkpatronen en houden hun eigen denkpatronen nog maar zelden tegen het licht. Daarmee vallen ze in hun eigen valkuilen en komen ze op het punt dat ze hun eigen gedachten niet meer willen verklaren en op de automatische piloot aannames doen waarvan niemand meer weet of ze wel of niet kloppen. Meten = Weten, Gokken = Dokken.
Lena
Lena mei 29 '08
[quote=NiMS We hadden het over wat verlicht nu precies betekend en waar het vandaan komt.

Nou hier is het dan:http://www.encyclo.nl/begrip/verlichting wink
genoeg stof tot nadenken!
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 29 '08
Kortom, een veelomvattend woord met meerdere betekenissen. Eigenlijk valt er dus van alles van te maken. Begint dan ook wel een beetje een nutteloze discussie te worden laugh. Verlichting is gewoon wat ieder ervan maakt en het klopt allemaal.
gast
gast mei 29 '08
Als je het zelf ervaren hebt is het moeilijk aan anderen die het niet ervaren hebben uit te leggen. Dit is omdat het niet in precieze woorden te vangen is. Het is, als je het zelf wel ervaren hebt, uit de "andere" woorden van andere mensen wel te herkennen dat het om hetzelfde gaat.

edit; en zelfs in de niet spirituele velichting zitten gelijkenissen wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 29 '08
Tja, als men niet eens meer de moeite neemt om beweringen te toetsen en te staven, maar enkel ze gebruikt om af te vuren ter verwarring, waarom zou je dan nog communiceren? Ik vindt dat helemaal niet spreken uit ervaring, maar spreken uit verwarring.
inneke
inneke mei 29 '08
omdat mensen communiceren vanuit hun ervaring Nims, vanuit hun beleving, aanvoelen, denken, meemaken...Als je Hét rationele feitelijke antwoord wil, dan moet je niet vragen wat iemand persoonlijk bedoelt. Communiceren van mens tot mens is nu eenmaal verwarrend omdat de boodchap die iemand uitzendt niet steeds 'aankomt' bij de ontvanger.Belevingen kun je niet objectief toetsen en staven Nims, maar die discussie hebben we al eens gehad. Net zoals jij jezelf beleeft als engelmens (en sommigen zich hierin herkennen en anderen er hun vraagtekens bijzetten) heeft iemand anders een persoonlijke beleving of aanvoelen of idee van wat 'verlichting' betekent. (ook weer verworpen door anderen en herkend door anderen)
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 29 '08
Helemaal mee eens. Maar geeft iemands ervaring / levensvisie dan het recht om de ander verwijten te maken en woorden in de mond te leggen (zoals bijvoorbeeld de "bewijsdrang" die iemand met een super ego zou hebben)? Ik vind van niet omdat namelijk de onderbouwing bij dit soort verwijten in dit soort gevallen ontbreekt omdat ze enkel verwijtend uit eigen ervaring zijn, zonder enig doel. Iemand die hier een ster in was, is "ikben".


Daarnaast is het echt niet zo dat mensen enkel communiceren vanuit hun ervaring. Dat is misschien jouw manier van communiceren, maar niet die van mij. Ik communiceer vanuit mijn weten, wat dus een heel ander gedachtenpatroon met zich meebrengt.

Ik respecteer jouw manier van communiceren echt wel, maar ik wil hem toch graag begrijpen. Dat ik niet met onbegrip kan leven is echt wel mijn probleem en kan me goed voorstellen dat jij niet op die manier kunt / wilt communiceren. Echter kan ik je alleen maar begrijpen als je jezelf ook begrijpt, want dan is het voor mij pas weer logisch. Dat jij hier tevreden mee bent is jouw goed recht. Ik heb daar gewoon moeite mee (maar was je vast al wel opgevallen wink).
inneke
inneke mei 29 '08
tuurlijk, maar jouw 'weten' is ook maar een visie Nims en mijn denken/gedachten zijn het daar niet altijd mee eens. Ook ik kan logisch/analytisch redeneren hoor, maar ik koppel het wel graag aan een innerlijk referentiepunt. En dat is gelukkig niet objectief meetbaar!
gast
gast mei 29 '08
Jammer dat IKBEN er niet meer is hier.
Lena
Lena mei 29 '08
Had precies het zelfde gast.
Hij is voor mijn tijd hier geweest,maar wat een verhalen hier over hem.
Voor en tegenstanders,maar wel boeiend om te lezen.
admin
admin mei 29 '08
Ha ha ha, heel groot binnenpretje...
Lena
Lena mei 29 '08
Jammer dat het een binnenpretje is wink
admin
admin mei 29 '08
Nou weet je, ik zou me dolgraag in deze discussie mengen maar ik zeg gewoon eerlijk dat ik veel moeite heb met de manier waarop Nims discussieerd.
Daarom houd ik het voor mezelf.
Maar ik blijf meelezen!
Lena
Lena mei 29 '08
laughik dacht dat iedereen daar al wel aan gewend was ondertussen.
gast
gast mei 29 '08
;x
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 30 '08
Ach ja Ikben. Ik heb nog een tijdje met hem gemaild, of eigenlijk hij met mij, en de inhoud daarvan was echt te triest voor woorden. Zo enorm bezig om een medelid zwart te maken, dat is gewoon te erg voor woorden. Nu reageert hij al een hele tijd niet meer op e-mail, dus ik vraag me af of hij uberhaubt nog bereikbaar is. Ik vermoed dat hij "onbereikbaar" is geworden.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 30 '08
Origineel bericht van: inneke
tuurlijk, maar jouw 'weten' is ook maar een visie Nims en mijn denken/gedachten zijn het daar niet altijd mee eens. Ook ik kan logisch/analytisch redeneren hoor, maar ik koppel het wel graag aan een innerlijk referentiepunt. En dat is gelukkig niet objectief meetbaar!

Dat klopt helemaal. Het is mijn viesie en gedachtes en denkpatronen. Toch zijn ze voor mij niet onverklaarbaar en zit er nog enige logica in.

Jij vindt het gelukkig niet meetbaar, ik vind het jammer. Maar dat we hier een meningsverschil over hadden was al duidelijk. Gaan we ook niet wegnemen, en dat hoeft ook niet.

Ik zal gewoon geen moeite meer doen om je begrijpen, want ik ben gewoon nog niet zo ver(licht) dat ik onverklaarbare dingen kan accepteren.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 30 '08
Origineel bericht van: Karin
Nou weet je, ik zou me dolgraag in deze discussie mengen maar ik zeg gewoon eerlijk dat ik veel moeite heb met de manier waarop Nims discussieerd.
Daarom houd ik het voor mezelf.
Maar ik blijf meelezen!


Heb jij moeite met het feit dat ik verklaringen zoek en om uitleg vraag? Ik doe dat op een directe en voor sommige mensen, confronterende manier.

Wie niets vraagt, krijgt ook geen antwoorden.
Wie niets zegt wordt ook niet gehoord.

Twee stellingen waar ik helemaal achter sta. En waarom ook niet?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki