Nims zou het zo kunnen zijn dat JIJ de gelijkenissen niet kan zien? En wat je ons hier steeds maar weer wilt bewijzen is dat je een groot ego hebt.
Gast, nee dat is in dit geval absoluut niet zo. We hadden het over wat verlicht nu precies betekend en waar het vandaan komt. Dat jij nu mijn ego erbij gaat halen vind ik heel erg jammer en heeft helemaal niets met dit topic te maken.
Er zijn wel degelijk gelijkenissen, maar dat betekend niet dat ze gelijk zijn. Daarbij was mijn eerste opmerking ook aan Karin gericht, waarbij ik vroeg wat zij dan onder verlicht verstond.
Zou ik ook doen als ik mijn eigen fantasie zou beschrijven. Je bent engelmens en dat moet je bewijzen en één van de eigenschappen is een groot ego. Nou dat lukt je heel goed, sjapo!
Wat een vooroordeel weer en totaal niet kloppend. Een groot ego betekend niet dat je het steeds moet bewijzen. Ik ben ook totaal niet bezig met maar iets te bewijzen (wat probeerde ik zoal de laatste tijd te bewijzen dan? Als je dat zo stellig kunt beweren).
Heel misschien ben jij nu juist zelf bezig met iets aan de merudianen te bewijzen ofzo,dat weet ik niet precies, maar het lijkt wel alsof jouw ego hier nu een spelletje met je aan het spelen is.
Gelukkig is dit niet zo aanstekelijk en zijn er nog mensen op dit forum die het toch iets anders zien als jou. En het gaat er niet om wie er gelijk heeft want we zijn gelijk. En als je de gelijkenissen niet kan zien......dan ben je nog een beetje blind
Uiteraard zie ik wel gelijkenissen, maar dat wil niet direct zeggen dat het ook gelijk aan elkaar is. Van een afstand zien sinaasappels en grapefruits er ook hezelfde uit. Totdat je eens goed kijkt en ziet dat ze totaal verschillend zijn.
Soms zitten mensen vastgeroest in hun denkpatronen en houden hun eigen denkpatronen nog maar zelden tegen het licht. Daarmee vallen ze in hun eigen valkuilen en komen ze op het punt dat ze hun eigen gedachten niet meer willen verklaren en op de automatische piloot aannames doen waarvan niemand meer weet of ze wel of niet kloppen. Meten = Weten, Gokken = Dokken.