Loading...
nl

Nieuwetijdskinderen en Kristalkinderen

JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 14 '08
En de sticker "iedereen is uniek" wordt hier ook maar weer eens opgeplakt. In essientie zijn we alles en iedereen tegelijk, dus uniek ben je helemaal niet meer op het moment dat je identiteit geen rol meer speelt en je je ziel kunt loslaten.
gast
gast jun 14 '08
Sarina, ik denk dat zolang je die etiktjes plakt je niet ontkomt aan de minder leuke kanten van die etiketjes. Dat is nu eenmaal de yin en yang die overal in zit.
Wat maakt het ook uit of iemand vrouw of man, zwart of wit, Nederlander of belg, flegmatiek of energiek of noem maar op wat nog meer. Het gaat er toch om dat iemand doet wat hij op aarde moet doen! Ieder heeft zijn/haar taak in het grote geheel en dat mag van niets of niemand anders afhangen dan van dit grote geheel zelf. Dat het nu nog niet zo ver is is alleen een kwestie van tijd. Als mensen eenmaal gaan inzien dat die etiketjes eigenlijk geen waarde hebben en alleen maar voor een grotere chaos zorgen dan kan men gewoon gaan leven volgens het Goddelijk plan en dat houd in dat iedereen dat doet waarvoor hij/zij op aarde is gekomen, niets meer niets minder. Maar dat is iets waar we alleen nog maar van kunnen dromen wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 14 '08
Gast, ik vind het juist prettig om etiketten te plakken. Het houdt de wereld netjes en overzichtelijk. En ja ik plak veel etiketjes waarop precies staat wat deze mensen in het groter geheel moeten doen. Een aantal van deze taken kun je prima bij elkaar nemen, omdat ze nou eenmaal gelijk zijn voor een bepaalde groep mensen. Zo is bijvoorbeeld een verzameling taken in het groter geheel, toebedeeld aan indigo's. Zo'n taak is bijvoorbeeld het doorbreken van regels. Vandaar dat indigo's vaak dwars en aan het schoppen zijn tegen hun omgeving. En in zo'n geval heeft voor mij een etiketje nut, omdat ik dan begrijp dat in het grotere geheel, deze persoon, indigo taken met zich meedraagt.

Misschien moet je het geen etiketje noemen, maar een takenpakket met een naam erachter. Het indigo-takenpakket bijvoorbeeld laugh.
Lena
Lena jun 14 '08
ja gast voor mij helemaal duidelijk,nml als we gewoon mens kunnen zijn hebben we ze ook niet nodig,en ja we heten nu eenmaal mens. wink

gewoon je weg vervolgen in dit leven ,leren en kijken ,voelen het doet er allemaal niet toe,wie of wat je bent,gewoon er zijn!

zei de inmiddels dagelijkse bezoeker ben gelijk gedegradeerd laughmaar zoals ik al zei het maakt niet uit wie of wat je bent!
Lena
Lena jun 14 '08
brrrr mij te eng! ik zou graag iemand helemaal zien wink
gast
gast jun 14 '08
Juist ja Nims, IK vind het prettig om etiketten te plakken. Maar wat is het etiketje/taak van IK.
En of je een appel nu appel noemt of niet het blijft dat wat het IS. Alles wat wij ooit benoemd hebben of ooit nog gaan benoemen is bedacht door ons denken die overal etiketjes op plakt om te kunnen overleven. Dat wat het IS blijft precies zoals het IS en wordt niet iets anders omdat wij het benoemd hebben. Daarbij komt ook nog dat door ons denken wij mensen heel veel bedacht hebben dat helemaal niet IS. En dan ook nog denken dat de wereld ordelijker en overzichtelijker wordt door het te benoemen.....recipe for disaster.
Lena
Lena jun 14 '08
laugh
sarina
sarina jun 14 '08
Origineel bericht van: gast
Als mensen eenmaal gaan inzien dat die etiketjes eigenlijk geen waarde hebben en alleen maar voor een grotere chaos zorgen dan kan men gewoon gaan leven volgens het Goddelijk plan en dat houd in dat iedereen dat doet waarvoor hij/zij op aarde is gekomen, niets meer niets minder. Maar dat is iets waar we alleen nog maar van kunnen dromen wink

Etiketjes plakken zorgt juist voor 'orde' en het voorkomen van chaos. Het is een manier van onze hersenen om de wereld om ons heen te kunnen structureren. Het is erg vermoeiend om alsmaar te moeten bedenken hoe het is om bijv. 'vrouw' te zijn. Je hersenen weten dat er 'vrouwen' en 'mannen' zijn, met alle globale kenmerken die daarbij horen. Daar hoeven ze niet meer over 'na te denken'. Als er plotseling iets niet klopt (bijv. een man die eruit ziet als vrouw) begint het denkproces ineens wel: Hé, dit is afwijkend... hoe zit het in elkaar? Het is dus een overlevingsmechanisme van de hersenen om te structureren, de grote gehelen te zien.
liesanne
liesanne jun 14 '08
NiMs, ik ben nog benieuwd wat jij onder 'de sterken' verstaat, in de teksten die ik hierboven heb aangehaald.
gast
gast jun 15 '08
Je hersenen hebben die etiketjes niet nodig Sarina, dat is alleen je gedachte die dat nodig heeft. Maar die gedachte oordeeld alleen maar over wat je tegen komt naar aanleiding van wat je al eerder hebt meegemaakt.
sarina
sarina jun 15 '08
Origineel bericht van: gast
Je hersenen hebben die etiketjes niet nodig Sarina, dat is alleen je gedachte die dat nodig heeft. Maar die gedachte oordeeld alleen maar over wat je tegen komt naar aanleiding van wat je al eerder hebt meegemaakt.

Zonder etiketjes zouden je hersenen geen tijd meer hebben om na te denken en eindeloos bezig zijn met verbanden ontdekken. Het is een ingebouwd biologisch handigheidje. Het is handig niet elke keer opnieuw te moeten bedenken: Ik zie een vrouw (= dus geen man, vriendin? vijand? buurvrouw? moeder? bazin?)

Je hersenen hebben al veel gegevens opgeslagen waar je niet meer over na hoeft te denken. Bijv. als je een agressieve buurvrouw hebt met kort zwart stekeltjeshaar, kunnen je hersenen een schrikreactie veroorzaken bij elke vrouw met kort zwart stekeltjeshaar die je ziet. De adrenaline is al in je lijf gepompt voor je ontdekt dat het helemaal je buurvrouw niet is.... Hier zitten je gedachten niet meer tussen, want als je echt moet vluchten heb je geen tijd om eerst te denken.

Het zijn dus niet je gedachten maar je hersenen die etiketjes nodig hebben. Je gedachten kunnen wel reflecteren op het plakken van die etiketten. Ze kunnen uitzonderingen maken op de grote gehelen. Bijv. Leeuwen zijn gevaarlijk, maar als je een tamme leeuw kent zullen je hersenen voor hem geen vluchtreactie meer geven. Daarom probeer ik uit te leggen dat het plakken van etiketjes niet het probleem is, maar wél de manier waarop mensen er mee omgaan, hoe ze erop reflecteren dus....
Sita
Sita jun 15 '08
Hallo,
ik heb niet het hele topic gevolgd, maar ik kreeg laatst van iemand de opmerking over mijn dochter dat het waarschijnlijk een indigokindje is, wie weet hoe ik dat kan herkennen en wat dit precies inhoud?

Bedankt
inneke
inneke jun 15 '08
Sita, gisteren hoorde ik het meest waardevolle advies dat men een moeder kan geven: zorg gewoon dat je er bent voor je kindje. Aanwezig zijn, het zal zelf aangeven wat het nodig heeft.

Volgens mij is dat veel belangrijker dan je te verdiepen in literatuur over indigokinderen. Dat zijn concepten, ideeën, suggesties die interessant kunnen zijn, jouw kindje is echt en de beste leermeester.

Geniet ervan!
gast
gast jun 15 '08
Sarina, je hebt iets geleerd......je weet het niet vanuit jezelf.
admin
admin jun 15 '08
Goed advies Inneke
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 15 '08
Origineel bericht van: Sita
Hallo,
ik heb niet het hele topic gevolgd, maar ik kreeg laatst van iemand de opmerking over mijn dochter dat het waarschijnlijk een indigokindje is, wie weet hoe ik dat kan herkennen en wat dit precies inhoud?

Bedankt

Zie hier: http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/michael/4_4_1_hoe%20herken%20je%20ze.htm
alles over indigo's .
admin
admin jun 15 '08
Ga gewoon eens googlen Sita.
De info in deze link is voor mijn gevoel wel correct maar ook heel beknopt.
Daarbij kun je de meeste "herkenningspunten" niet herkennen bij een klein hummeltje van zes maanden.
De meeste kindjes die tegenwoordig geboren worden zijn eigenlijk allemaal nieuwetijdskinderen. Kindertjes met een andere gebruiksaanwijzing zeg ik maar altijd.
Waarschijnlijk kun je meer info vinden als je op nieuwetijdskinderen zoekt.
Toch blijft het nog altijd zo dat het ook gewoon kindertjes zijn.
Ieder kindje is speciaal, indigo, kristal of hoe je het ook wilt noemen, het is aan jou de kunst om uit te vogelen welke gebruiksaanwijzing het beste bij jouw kindje past, veel lezen helpt je misschien je kindje beter te begrijpen.
En als ze groter worden ga je minder lezen, maar moet je meer gaan luisteren.
Luisteren naar je kind bedoel ik dan.
Ik hoop dat je antwoorden op je vragen vind.
Thomas A
Thomas A jun 15 '08
Raymond Stevens uit Diest heeft er ook kraakheldere dingen over geschreven!!! Hij legt ook accent op de nieuwetijds ouders en dat sprak mij zeer aan..........

Te vinden o.a. via Ankh consult
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 15 '08
Origineel bericht van: Karin
Ga gewoon eens googlen Sita.
De info in deze link is voor mijn gevoel wel correct maar ook heel beknopt.

Er staat naast de link nog meer hoofdstukjes die meer informatie geven. Dus klik even door in het menu aan de rechterkant.
admin
admin jun 16 '08
Dat heb ik gezien Nims.
Het blijven korte stukjes, ik kan me voorstellen dat iemand als hij of zij info zoekt meer wil lezen.
Maar misschien ook niet.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske