Ik vind dat dit zo af en toe eens gezegd mag worden.
Als je kijkt naar hoe de maatschappij werkt, dan zie je dat wanneer iemand hulp nodig heeft, deze persoon vaak de groep omlaag haalt waardoor de groep geneigd is om deze persoon links te laten liggen in de hoop dat deze "zwakke schakel" de groep verlaat zodat de waarde van de groep weer omhoog gaat.
Waar de maatschappij naartoe moet groeien, is dat de groep als geheel de zwakke schakel helpt om deze op het niveau van de groep te tillen zodat deze in harmonie mee kan doen met de rest van de groep, waardoor haat en andere gevoelens langzamerhand zullen verdwijnen.
Wij merudianen, doen het volgens de 2e methode. Als groep helpen wij hen die hulp nodig hebben, en het is niet 1 of 2 personen, maar iedereen die een steentje bij kan dragen doet dat ook.
We hebben al een aantal mensen hier kunnen helpen, en het is me opgevallen dat zodra deze mensen redelijk op de been waren ze gelijk ook anderen gingen helpen! Prachtig!
Ik vind dit erg mooi om te zien, en het doet me ook heel veel plezier om dit te mogen aanschouwen. Ik ben trots op jullie allemaal.