Loading...
nl

Hsp mensen om je heen herkenne...

Anne
Anne mei 22 '08
:Dhah
gast
gast mei 22 '08
HSP, ADD, autistisch, PDD/NOS, noem maar op ik kan me overal in vinden smile
inneke
inneke mei 22 '08
idd
Caius
Caius mei 22 '08
Er zijn echt wel veel verschillen tussen HSP, ADD, OCS etc. alleen ook veel raakvlakken.
Veel mensen op deze site zullen een HSP'er zijn.

HSP'ers, die hierdoor bij een psychiater/psycholoog terecht komen, krijgen vaak te horen dat ze iets anders hebben of zijn.
Ze krijgen makkelijk een (fout)etiket opgeplakt, anders mogen ze niet geholpen worden.
admin
admin mei 23 '08
Naar mijn mening zijn veel mensen met autismespectrumstoornissen vaak HSP, ik zou denken dat je het 1 haast niet los van het ander kan zien.
Daardoor zie je ook vaak allergiën, voedelintoleranties of exceem bij deze mensen. Ook een duidelijk teken van gevoeligheid.
Ook hoogbegaafdheid ligt hier in hetzelfde cluster denk ik.
Anne
Anne mei 23 '08
Ja dat heeft allemaal erg veel met elkaar te maken wink

Ik vraag me soms af waarom '' de wereld'' hsp mensen ''raar'' vinden of ''anders''. Zou het niet zo zijn dat mensen deze etikette opplakke ,omdat ze ergens jaloers op hsp mensen zijn. Omdat hsp mensen iets kunnen dat bij hun van nature er is maar bij de ''rest van de wereld'' niet.
Leven volgens je intuitie.......
admin
admin mei 26 '08
Het zal wel meer in het kader van niet begrijpen liggen alhoewel ik me ook kan voorstellen dat mensen jaloers kunnen zijn om de gaves die al dan niet bij HSP horen.
gast
gast mei 26 '08
Mensen zijn vaak bang voor dat wat ze niet kennen of waar ze geen raad mee weten. Helaas geld dit niet alleen voor HSP'ers maar ook voor mensen met andere psychische "afwijkingen" en verstandelijke beperkingen zelfs met mensen met een bepaalde lichamelijke "afwijking" weten ze geen raad en laten ze links liggen en zien ze niet als volwaardig aardbewoner. Je kunt het ze niet kwalijk nemen in mijn ogen, het is pure onwetendheid. Er komt een moment dat ze er mee geconfronteerd worden en dan zullen ze wel weten en er mee om gaan (hopelijk).
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 26 '08
Origineel bericht van: Anne
Ja dat heeft allemaal erg veel met elkaar te maken wink

Ik vraag me soms af waarom '' de wereld'' hsp mensen ''raar'' vinden of ''anders''. Zou het niet zo zijn dat mensen deze etikette opplakke ,omdat ze ergens jaloers op hsp mensen zijn. Omdat hsp mensen iets kunnen dat bij hun van nature er is maar bij de ''rest van de wereld'' niet.
Leven volgens je intuitie.......

Die mensen zijn ook gewoon raar.
admin
admin mei 27 '08
Mensen zijn raar wink
Lena
Lena mei 27 '08
crazy
Natalie1986
Natalie1986 jun 1 '09
Er zijn wel degelijk verschillen tussen hooggevoeligheid en autisme, ja iemand met autisme kan een hsper zijn maar een hsper hoeft geen autist te zijn.
admin
admin jun 1 '09
Ik weet niet of dit een reactie is op mijn schrijven, maar dat schrijf ik ook niet Nathalie.
Natuurlijk is hsp geen autisme, maar het valt me enorm op dat heel veel autisten hsp zijn. Dat wil inderdaad niet zeggen dat een hsp ook autistisch zou zijn dus dat ben ik helemaal met je eens.
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki