Loading...
nl

buiten het grijze kader

Thomas A
Thomas A mei 26 '08
Oh ja, kan best Inneke, maar dan om ze je wat later weer te her-inneren
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 26 '08
Origineel bericht van: Thomas A
Bah NiMS, ik schrik van je reactie.

Bah en je schrikt? Waarom nou toch?

Voor de rest, goed gesproken zag iedereen het maar zo.

Tegendraads om het tegendraads zijn, dat vind ik toch zo jammer van iemands identiteit, dus vandaar mijn reactie.
JulienMoorrees
Origineel bericht van: gast
Omdat grijs ook alle kleuren in zich verenigd (eenheid) het scheid zich niet in zwart wit (tweedracht/dualisme).
Wit bevat alle kleuren. Grijs heeft dat niet. Ik straal veel liever volledig dan maar half. Dus als ik kan kiezen voor zwart, wit of grijs, dan ga ik voor wit!
JulienMoorrees
Origineel bericht van: Thomas A

Wel erg gelachen vadaag. Kort nadat ik in dit topic wat gepost had vanmiddag ging ik er voor boodschappen op uit. de eerste straat die ik doorging stonden bij ALLE woningen 2 dezelfde vazen met de zelfde inhoud in het venster en ohhhh wat had ik een lol..............

Geweldig! En ja ik heb hier in de vensterbank ook allemaal dezelfde vasen met dezelfde bloemetjes. Wel 5 stuks. Gewoon omdat ik dat mooi en netjes vind. Staat super strak en super recht. Vind het heerlijk laugh.
gast
gast mei 26 '08
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: gast
Omdat grijs ook alle kleuren in zich verenigd (eenheid) het scheid zich niet in zwart wit (tweedracht/dualisme).
Wit bevat alle kleuren. Grijs heeft dat niet. Ik straal veel liever volledig dan maar half. Dus als ik kan kiezen voor zwart, wit of grijs, dan ga ik voor wit!

Het is maar hoe je het bekijkt Nims. Want als je al het zwart en wit bij elkaar voegt krijg je grijs en dat is niet de helft maar twee keer zoveel als wit alleen wink
Zwart en wit hebben alle kleuren in zich. Zwart alle aardse kleuren, wit alle hemelse kleuren (de kleuren van het licht) Zwart absorbeert, wit reflecteert. Grijs is daarin de gulden middenweg die de ene helft reflecteerd en de andere helft absorbeert.
Het is maar weer net hoe je het bekijkt.
JulienMoorrees
Klopt want als je kijkt naar het licht spectrum is zwart juist de afwezigheid van licht. En voeg je zwart en wit dan samen krijg je juist een afzwakking van het wit. Daarom heb ik dus liever wit, want ik denk in energien en niet in materie.
gast
gast mei 27 '08
Ze zijn wel onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dus is er feitelijk geen keus te maken tussen zwart en wit.
gast
gast mei 27 '08
Vanuit het lichtspectrum bekeken is zwart niet de afwezigheid van licht maar slechts het niet reflecteren van licht. Anders zou je ook geen sterren kunnen zien in het heelal.
admin
admin mei 27 '08
liesanne
liesanne mei 27 '08
Quote:
de eerste straat die ik doorging stonden bij ALLE woningen 2 dezelfde vazen met de zelfde inhoud in het venster

Volgens mij loopt de massa achter......
Twee of drie vazen met dezelfde planten op een rij zijn al heel lang uit, een tijd lang was de trend: helemáál geen planten, en volgens mij is de kamerplant volgens de laatste trend weer op z'n retour.....

Zoals "de prediker" zei: er is niets nieuws onder de zon....
inneke
inneke mei 27 '08
grin
Lena
Lena mei 27 '08
Origineel bericht van: liesanne
Quote:
de eerste straat die ik doorging stonden bij ALLE woningen 2 dezelfde vazen met de zelfde inhoud in het venster

Volgens mij loopt de massa achter......

Prachtig werkelijk waar!! wink
admin
admin mei 27 '08
Oordelen en veroordelen, de massa zijn ook wij.
Ook de mens met HSP is mens, de mens met drie dezelfde bloempotten is ook mens. Dit gaat niet om de bloempotten, dit is afzetten, afzetten tegen regels, wetten en ook de ongeschreven wetten.
Voor mijn gevoel gaan steeds meer mensen mét zichzelf leven, eigen inzichten naleven ipv de ander volgen, zichzelf leren kennen maar dan echt hé, de goede en de slechte kanten. Ik denk dat als je die twee goed kunt accepteren en ook kan leven dat het de mens een worst zal wezen of er drie dezelfde of drie verschillende potjes staan. Er komt een moment en dan vind je beiden mooi en kun je beiden waarderen zonder oordeel naar de mens die de drie potjes heeft neergezet.
Dan heb je een glimlach op je gezicht want je ziet ook de liefde waarmee de potjes op de vensterbank gezet zijn met welke intentie dan ook. Het maakt eigenlijk helemaal niets uit toch?

Voelt best lekker eigenlijk..
inneke
inneke mei 27 '08
je hebt helemaal gelijk Karin! WAt een heerlijke afsluiter voor mijn pcavontuurtje vanavond laugh
Lena
Lena mei 27 '08
Dus niets nieuws onder de zon!
liesanne
liesanne mei 27 '08
de 'verlichte' bloempot.......

JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 28 '08
Netjes drie op een rij laugh.

Toch vraag ik me af of het ook niet een kwestie van bijzonder gevonden willen worden dat mensen zich proberen af te scheidden van "de groep". Ik merk toch altijd wel de reactie van anderen wanneer ik vertel dat ik een engelmens ben. Dan is het bijna bewondering of jaloezie die ik zie in hun ogen. Ik kan daar niet zo goed tegen omdat ik dat niet bijzonder vindt, want dat is gewoon wat ik ben. Toch is het best lastig om iets te zeggen zonder dat je omgeving je een ego-tripper vindt. Gelukkig hebben de mensen die mij beter kennen hier geen last van, maar ja, het is allemaal wat.

Ach wat een gezever toch weer. Wat ben ik toch weer bijzonder hahah.
liesanne
liesanne mei 28 '08
gast
gast mei 28 '08
En zo is het...
sarina
sarina mei 28 '08
Origineel bericht van: NiMS
Netjes drie op een rij laugh.

Ik merk toch altijd wel de reactie van anderen wanneer ik vertel dat ik een engelmens ben. Dan is het bijna bewondering of jaloezie die ik zie in hun ogen. Ik kan daar niet zo goed tegen omdat ik dat niet bijzonder vindt, want dat is gewoon wat ik ben. Toch is het best lastig om iets te zeggen zonder dat je omgeving je een ego-tripper vindt. Gelukkig hebben de mensen die mij beter kennen hier geen last van, maar ja, het is allemaal wat.

Ik vond dat engelmens-verhaal vooral erg bemoedigend voor mezelf. Ik praat er niet over met anderen, omdat ik dat helemaal niet belangrijk vind. Het gaat erom te zijn, en ik vind het niet zo nodig mensen uit te leggen waarom ik ben zoals ben. Ik ben er, en mensen vinden het prettig in mijn buurt te zijn. Door met mensen te praten help je ze verder, van mens tot mens. Die engel in engelmens zijn is wat mij betreft privé. Dan voorkom je dat mensen je een ego-tripper vinden....
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420