Loading...
nl

wat moet ik doen ?

Ashley
Ashley mei 15 '08
Ik heb al een tijdje best goed contact met een jongen. We smsen msnen emailen veel met elkaar. We hebben zelfs al een paar keer gebeld. Nu wil hij afspreken en hij zegt dat hij me overal wil zoenen enzo en ik heb hem wel uitgelegd dat ik het rustig aan wil doen en dat begrijpt hij gelukkig ook. Maar toch als we elkaar meer gaan zien enzo moeten we meer met elkaar gaan doen. Ik vind dit best eng eigenlijk. Ik ben bang dat ik het verpest ofzo. En seks hebben lijkt me al helemaal eng maar ik wil toch later kinderen. En ik zal toch eens een keer de eerste stap moeten zetten toch?
x-Asley
Delen:
myra
myra mei 15 '08
poehe! Ik denk niet dat "wij" hier een antwoord op moeten/kunnen geven! Dat kun je echt alleen maar zelf doen! Bij twijfel zou het antwoord in mijn optiek iig altijd nee moeten zijn.
inneke
inneke mei 15 '08
Je moet helemaal niks Ashley. Maar je mag hem best vertellen dat je onzeker bent! Dat kan heel erg helpen omdat je onzekerheid er dan gewoon mag zijn en daarmee een stuk minder wordt.
Maar als hij er geen respect voor op kan brengen dat jij je grenzen bepaalt dan is het antwoord nee nee nee!!!!
Zorg goed voor jezelf, accepteer jezelf en geef jezelf tijd. Dan weet je vanzelf wat je moet doen én met wie.
Vertrouw je hem? Voel je je op je gemak bij hem? Kun je praten over wat je bezighoudt? Kunnen jullie dingen delen samen...?

Ik was als puber ook vreselijk onzeker. Ik was steeds bang dat ik niet goed zou kunnen kussen ed. Het gevolg was dat ik de jongens die ik echt leuk vond op een afstand hield en het heel lang duurde voor ik een eerste vriendje had, terwijl ik er wel aan toe was. Uit frustratie zei ik dan maar ja tegen die jongens waarvan ik wist dat ze me nooit zouden kwetsen omdat ze zo verliefd waren op mij,maar ik was niet verliefd op hen. Zo werd ik nooit gedumpt natuurlijk. Mijn eerste 'experimentjes' gebeurden dus met jongens die ik niet echt aantrekkelijk vond confusedAls studente in m'n tweede jaar was ik het zo beu dat ik maar met de eerste de beste coole 13 jaar oudere man in bed ben gedoken. Dat was pas een afknapper! laugh
Om met deze zelfonthulling maar te zeggen: je eigen seksualiteit begint met het ontdekken en genieten van jezelf.Eerlijk zijn over wat je leuk vindt, waar je klaar voor bent en wat niet. En vooral: je veilig voelen.
De meeste mensen doen wel wat mindere ervaringen op en dat is ook niet erg, maar het is wel heel jammer als je eerste ervaring geforceerd of quasi-gedwongen gebeurt.
Paradijs
Paradijs jul 18 '08
Lief kind.

Tip.

Doe nooit iets tegen je zin in..daar krijg je later spijt van.

Als hij echt van je houdt, wacht hij op jou en heeft hij respect voor jou keuzes, mijn kind.

Ga er alleen voor als jij ook echt wilt...en anders is hij niet de ware.

Paradijs.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420