Loading...
nl

Helderziend/Heldervoelend

seppe
seppe mei 17 '08
wat er gebuerd is kan je niet veranderen maar je kan wel veranderen hoe je er nu over denkt/op terugkijkt.
Acceptatie van wat is gebuerd maar dat gewoon bij je leerproces voegen en niemand de schuld geven ook jezelf niet.
De toekonmst is een beetje verleden maar met de mogelijkheid om dat stukje verleden in het nu te veranderen.
Als we daar niet voor kiezen herhaald het verleden zich gewoon terug.
Onbevangen zijn is gewoon een situatie aan zien komen en zonder oordeel, te kijken of je die nu vanuit ervaringen die je eerder hebt opgedaan anders aan gaat pakken of weer gewoon zoals je gewoon bent.
Ongeremd door oordelen of vooroordelen die voortvloeien uit vroegere gelijkaardige situaties.
Thomas A
Thomas A mei 17 '08
Wat dit onderwerp betreft is nog steeds "what the bleeb...." en prachtige film!
Psijkik
Psijkik mei 17 '08
Origineel bericht van: seppe

Psijkik:
Het is niet om de boeman uit te hangen maar als ik denk als je iets te snel bekomt of leert kan het zijn dat je er niet goed mee overweg kan en verkeerd gaat gebruiken.
Volgens mij moet je dit uit jezelf op zen eigen tempo laten komen.
Ikzelf zou ook vele dingen liever nu zien gebeuren dan later.
Maar als je geduld hebt zullen de dingen die voor jou bestemd zijn komen en misschien nog wel meer dan je ooit had durven dromen.
Misschien als je iets minder "wil" kan de energie vrijer stromen en kan het zijn dat het sneller komt dan je gedacht had.
Ik hoop dat je er nog veel positieve ervaringen mee hebt en dat het jezelf en misschien andere kan helpen.

Seppe


toch wil ik hier nog ff op terugkomen he, want ik denk dat je me niet helemaal begrijpt. jou advies is om geduld te hebben en af te wachten en dat als 'het lot' het wil dan zal het wel goedkomen ermee. nou kan ik je vertellen dat dat voor mij niet helemaal gaat werken, het komt op allerlei manieren op me af het laatste half jaar, het is heel sterk aanwezig en het houd mij ook dagelijks bezig. ik zit er 24/7 mee het is niet iets wat ik aan en uit kan zetten het is latent aanwezig. ik heb jaren lang op me luie reet gezeten wat betreft deze dingen, er is geen tijd genoeg om dingen te leren lijkt het wel. er zijn jaren geweest waarin ik geen tijd had voor mezelf en tegen mezelf moest zeggen ik heb hier geen tijd voor omdat er problemen waren. ik neem het je niet kwalijk maar jou advies gaat er bij mij niet in, zie je wel de ernst ervan in? ik ben bang dat als ik nu niet juist ALERT ben dat ik dingen mis omdat ik mij heb laten vertellen dat ik het moet laten gaan.
seppe
seppe mei 17 '08
Ik heb dat zo ook meegemaakt. En ben daar nu ook letterlijk 24/24 mee bezig.
Als je dit tijd geeft om te groeien kan je er niet meer voorbij, Ik zou ook niet meer willen want je begint achter de sluier te kijken he.
Ze worden daar hier thuis bijna zot van smile.
En als je alert bent ben je geconcentreedr op iets en kun je een ander subtiel ding missen.
Soms komt er heel veel ineens en andere tijden kan je je afvrage, ben ik wel goed bezig als er even niets schijnt te gebeuren.
Maar als je achteraf terug kunt kijken zul je zien dat je niets kunt missen want je kan niets verliezen als je eenmaal dit pad hebt gekozen.
Enkel bijkrijgen/leren.
De rest staat in het persoonlijk bericht.

Het beste en ik hoop dat het je helpt, Seppe.
Psijkik
Psijkik mei 17 '08
ik ben op een andere manier alert, ik ben alert op een paranoide manier maar dan de goede versie, met andere woorden uitgelegd:

een symptoom van STPS is paranoia, dit symptoom heb ik geaccepteerd en geleerd hoe ik hiermee moet omgaan. ik heb er controle over gekregen en het omgezet in een gezond wantrouwen, oftewel een bepaalde status van alertheid.

en in die alertheid speelt ook mn hoogsensitiviteit mee, waardoor ik dingen zintuigelijk onder de loep kan nemen zeg maar, zo dat ik JUIST NIET subtiele dingen mis.

het is eerder dat ik het grote plaatje soms vergeet te zien, maar ik ben aan het leren het grote plaatje te zien wat betreft helderziendheden e.d.
seppe
seppe mei 17 '08
Die paranoia ken ik ook maar ik ga die meer uit de weg.
Ik probeer altijd zelf eerlijk te zijn en verwacht dan ook van de ander dat hij eerlijk is.
Wel een redelijk naive instelling misschien maar gaat het daar juist niet om, eerlijkheid.
Als ik dan achetrdocht krijg bij een situatie bijvoorbeeld thuis vraag ik mezlef direkt af waarom ik zo reageer en meestal kan ik geen antwoord vinden en zeg ik tegen mezelf om die paranoia te laten gaan.
Met het inpassen in het grotere geheel heb ik minder moeiete.

Seppe
Psijkik
Psijkik mei 17 '08
volgens mij kan jij die paranoia ook omzetten in alertheid en heb je dat voor het grootste gedeelte onbewust al gedaan omdat je gelijk na een paranoide gedachte reflecteerd op jezelf waarom enz. misschien moet je een keer de confrontatie aangaan met wat dingen, ook dingen die je genoemd heb in je persoonlijke berichten. ga eens de confrontatie aan met die paranoia en probeer die knop om te zetten naar alertheid. het klinkt voor jou nu niet relevant omdat je er niet echt 'last' van ondervind ondanks het latent aanwezig is, maar het is een goed begin en ik denk dat dat jou ook weer een beetje minder laat zweven ;-).

succes.
Thomas A
Thomas A mei 18 '08
mooi gesprek is dit!!!
Psijkik
Psijkik mei 18 '08
@ Thomas A:

kan je wat meer vertellen over die film what te bleeb?

bvd
Thomas A
Thomas A mei 18 '08
Dan adviseer ik je toch even te gaan googlen naar de film. dat geeft een beter beeld dan wanneer ik dat doe.
Psijkik
Psijkik mei 18 '08
ik vroeg het juist aan jou aangezien jij die film aanraadde zou ik graag van jou een motivatie erbij willen hebben, waarom het jou aanspreekt en waarom je het mijn aanraad.

maar goed ik google wel even.
Thomas A
Thomas A mei 18 '08
Deze film laat bij uitstek goed zien hoe een mens door wat hij/zij in het ver-leden meemaakte, geconditioneerd wordt en zijn/haar beelden van destijds intrepreteert in nieuwe ervaringen. Oftewel de neiging heeft om situaties vauit oude patronen te her-kennen, terwijl er heel iets anders aan de hand is...........

Ook "de zee die denkt (dat hij een boom is)" is hier een prachtige illustratie van en tevens een echte aanrader.
Psijkik
Psijkik mei 18 '08
ok bedankt ik ga hem eens bekijken.
Thomas A
Thomas A mei 18 '08
You're welkom en een fijne zondag!!!
sarina
sarina mei 19 '08
Ha ha, dat boek (what the bleep do we know) ben ik precies nu aan het lezen, maar ja, toeval bestaat niet toch?
Psijkik
Psijkik mei 19 '08
als het niet toeval is, is het met een reden. welke reden zou dat dan zijn sarina?
proost
proost mei 19 '08
Als je iets als meer dan toevallig ervaart kom je achter de reden door het proberen in te passen in je levensdoel, dan valt zoiets als een puzzelstukje op de plek, waar het wezen moet.
Lena
Lena mei 19 '08
Wat goed omschreven Proost, zo heb ik het inderdaad het wel gevoeld smile
gast
gast mei 19 '08
Is een toeval een reden of gevolg van ons eigen denken die we niet als zodanig willen of kunnen zien tenzij het in 'ons' straatje (levenspad) past?
Psijkik
Psijkik mei 19 '08
ik denk een gevolg omdat sommige toeval niet als toeval zien maar een betekenis.
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki