Hej psijkik,
Dat vind ik soms ook lastig. Hoe weet je dat wat je voelt en weet echt klopt? En zeker als het moeilijk te achterhalen is zoals bij personen die je niet echt kent dus niet zomaar op iemand afstapt en erover gaat praten wat je weet en voelt over die persoon. Of het kan ook nog eens zo zijn als je aan een persoon iets vertelt over wat je weet en voelt over die persoon dat die gene zich aangevalle voelt en er verder eigenlijk niet wil over praten en het afketst dat het niet waar is, maar wel komt met verglijkbare feiten over zich zelf die jij dan net ervoor hebt genoemd maar anders hebt verwoord.
Waar ligt de grens van het zeker weten of iets klopt? Dit is iets wat ik mezelf ook al meerdere malen hebt afgevraagd. Het is per slot van rekening menselijk door ervaringen op te doen en te weten te komen of iets klopt of niet, dat je hier meer zelfvertrouwen in jezelf erover krijgt.
Maar zulke dingen zoals iets voelen of iets weten van te voren zijn niet altijd zo makkelijk te achterhalen, daar moet je gewoon rekening meehouden.
Ik heb ook altijd heel erge sterke gevoelens over mensen die ik ken of mensen die ik zomaar op straat tegen kom. Ik weet precies hoe die persoon is en wat zijn problemen zijn en wat hij eraan kan doen om zichzelf beter te voelen.
Het is alleen zo dat dit niet altijd kan worden vertelt tegen die persoon in kwestie, of dat het niet begrepen kan worden..omdat het nog niet de tijd voor die persoon is om het te weten als het ware.
Eerst bergreep ik dit ook niet goed en wilde iedereen altijd maar helpen omdat ik zo goed wist hoe iemand zich beterder zou voele en van zijn problemen af kwam. Maar ik heb geleerd dat dat niet de oplossing is omdat je dan jezelf voorbij loopt.
Daarom is het belangrijk om altijd eerst aan jezelf te denken of het voor jou niet schadelijk is om iets te vertellen, en of die persoon ervoor open staat om het te ontvangen wat je te vertellen hebt. Vraag deze dingen jezelf altijd af
Zowiezo wat kamizja zegt dat psychiaters makkelijk etiketten opplakken op mensen is ook zo, vooral als je een hoogsensitiviteitspersoon bent.
Weet je wat je eraan hebt om dingen van te voren te weten? en als je dingen aanraakt beelde te zien? Kan je er wat mee om het zo te zegen, geeft het je voldoening
??
Groetjes aNNe