Origineel van LPChip:
Alles kunnen verklaren wil niet zeggen dat het westerse nuchterheid is, want oosterse mystiek verklaart ook alles, alleen op een andere manier.
Dat is ook niet wat ik beweer. Ik beweer dat alles met logica valt te verklaren. Ik vind dat niet persee westers of oosters, maar jullie hierboven trekken daar een duidelijke lijn. Ik vind de oosterse wijsheden enorm logisch. Ying en Yang is hier een prachtig voorbeeld van. Het is de ultieme logica. Misschien moeten we het niet meer westers of oosters noemen, want het is duidelijk dat dit voor verwarring zorgt.
Origineel van LPChip:
Zoals Kath al zegt: Je verklaart die vlek omdat je het eens bent dat het een entiteit is, dan is het een oosters mystieke verklaring, want feitelijk kun je het niet vast stellen.
Feitelijk is het wel vast te stellen, maar niet met de feiten die hier liggen. Dat is een belangrijk verschil! Ik beweer dat er zeker een verklaring voor is. Ik beweer niet, dat ik deze verklaring heb. Het enige dat ik beweer, is dat deze verklaring de wetten van de logica volgt. Kortom: Die vlek op de foto valt logisch te verklaren. Ik beweer dus niet, dat ik in staat ben, met deze beperkte informatie hem te verklaren. Snappen jullie dit?