Loading...
nl

Lente in het land...

Ayasha
Ayasha mei 7 '08
Ik zit op dit moment binnen op mijn kleine maar gezellige kamertje naar een computerscherm te staren terwijl mijn vingers over de toetsen vliegen met de behendigheid en snelheid van een krijger die over het veld danst om zijn tegenstander te ontwijken en doelgericht te raken. Buiten hoor ik het rauwe gekwaak van een verloren gesprongen kikker. Zijn (of haar) wanhopige lokroek brengt weinig op...Mijn huisje staat dan welliswaar vlak bij een pracht van een bos en bovendien is het hier bijzonder rustig. Aan weerszijde van de straat staan allemaal verschillende huisjes met elk een eigen voortuintje. Sommige staan los, andere zijn halfopen bebouwingen zoals het huisje waarin ik leef. Om preciezer te zijn; Mijn kamer zit precies tegen de scheiding van mijn huisje en het huisje van de buren aan. Leuk om ze 's avonds als de dochters thuis komen met hakken over hun, zo te horen, houten vloer te horen lopen. Of om hun gekibbel te horen dat de stilte van de nacht door breekt. Het zijn hele fijne mensen hoor. Maar dat zijn allemaal kleine dingen die dit huis kenmerken. Net zoals de voetstappen op de zolder als er daar helemaal niemand zit...Als het hier muis stil is...Hoor je boven het onmiskenbare geluid van het typische gekraak van onze zoldervloer als er iemand over loopt. Dat doet me er aan denken, dat ik ooit om elf uur ’s avonds enigszins paniekerig naar mijn broer gesms’t heb. Dat ik boven geluiden hoorde en ik dacht dat er iemand binnen zat, maar ik niet durfde gaan kijken omdat ik alleen was… Mijn schat van een broer heeft zijn avondje uit toen kort onderbroken om even de zolder te komen controleren en kwam met geruststellend nieuws. Hij heeft eens even geglimlacht en is dan, met mijn toestemming, maar weer terug vertrokken! Hihi, mijn broertje heeft het niet altijd even simpel met mij maar ach…Ik ook niet met hem! Mijn gedachten worden onderbroken door een zo mogelijk nog wanhopigere lokroep van die prachtige groene kikker die in ons vijvertje huist. Ik zal jullie anders even voorstellen aan onze persoonlijk Kermit. Ik heb hem, zo geïnspireerd als ik ben, Froggy gedoopt




Voila… Ik mocht hem daarnet zelfs bijna aanraken! Zat op vier centimeter van zijn snuitje verwijderd…Maar toen schrok hij van de buurman en sprong hij weg…Ontzettend snel is zo’n kikker trouwens.
Leuk ding…Hij wekt me dan wel van het moment dat het licht wordt met dat rauwe stemgeluid van hem…Vreemd…Ik blijf hem zeggen…Zou het dan toch een vent zijn? Naja, ik vergeef het hem, of haar…Dat het me steeds wekt! Weet je wat, ik maak er gewoon hem van! Als hij het er niet mee eens is moet hij maar wat komen zeggen…(ik schrik me dood als er morgen plots een kikker op mijn vensterbank zit te kwekken)

Een fris zomerwindje speelt met mijn gordijnen. Ik heb echt genoten van dat windje over mijn huid toen ik voor het eerst weer in een topje buiten kon komen… Het heerlijke branderige gevoel van zonnenstrallen die je huid bruinen (ik heb al een aardig tintje overigens) De zachte zomerbries die voor een aangename pauze tussen het( branden zorgt waardoor je er weer tegen aan kan…Het waait altijd nét op tijd!

Bovendien herleeft de natuur weer helemaal! Onze tortelduifjes die jaarlijks een nestje hebben onder onze dakgoot waren een week geleden alweer aan het kijken of het hier nog veilig was, en ondertussen heb ik ze al op en aan zien vliegen met twijgjes, bladeren enz! Dus er komen weer kleintjes! Die knappe vogeltjes zouden ook eens een naam moeten krijgen eigenlijk. Het is best een leuk zicht om die kleine grijze wezentjes op de elektriciteitskabel zoveel meter boven de grond lekker romantisch te zien doen.

Maar dat is niet het enige…De hele natuur heeft gewoon iets levendigs over zich van het moment dat er een zonnestraaltje tot op de aarde reist. Ook op school merk ik het overigens. Valt het jullie niet op? Iedereen is levendiger, er wordt meer gelachen, mensen zijn vrolijker, actiever…Vandaag was het een prachtig zicht. Tussen de uren in als we van het ene lokaal naar het andere verhuizen, zag je iedereen weer lekker op de banken zitten…Lekker lui en onbezorgt (bij wijze van spreken dan). De leerkrachten zullen het beslist minder leuk gevonden hebben maar ik vond het echt een gezellig zicht. Ook de klassen worden weer met elkaar herenigd. In de winter kruipt iedereen in een hoekje waar geen wind of koude aan kan met zijn groepje, in de zomer staat iedereen bij elkaar…Mensen zijn meer vergevingsgezind vind ik.

Voor ons, studenten van 6 STW, begint het echter nu nog maar net…Wij tellen de dagen af…Het komt allemaal zo dichtbij! Nog 15 lesdagen tot we onze zesgangenmenu mogen opdienen voor een jury en ons eerste onderdeel van ons eindwerk afgewerkt wordt. Nog 23 lesdagen tot we aan onze laatste examens (hopelijk) van deze school mogen beginnen, nog 34 dagen en we staan ons mensgerichte onderdeel (waarvoor ook de stage was) te verdedigen tegenover een 4-koppige medogenloze jury, daarna volgen er 3 zenuwslopende dagen voor we, maandag avond, te weten komen of we op de proclamatie mogen verschijnen of niet…En tenslotte nog eens 2 dagen voor we dat felbegeerde papiertje waar we al zes jaar voor aan het knokken zijn dan eindelijk definitief in handen hebben…

We hebben het gisteren trouwens moeten ondertekenen…Dat je voor zo’n simpel papiertje zo hard moet werken, onvoorstelbaar…Dat zo’n stom bladje de springplank naar je toekomst is…

Eng hoor, beseffen dat het nog maar zo kort is voordat we aan onze laatste sprint van een 6-jaar lange marathon beginnen…Allemaal enigszins uitgeput en misschien zelfs een tikkeltje schoolmoe…Niet zozeer schoolmoe als in leer moe…Maar gewoon de school waar we nu zitten beu zijn…een nieuwe directeur bracht een hoop veranderingen met zich mee en het blijkt dat we ons ergens toch een beetje gehecht hadden aan de “oude gang van zaken”….Die nieuwe regels liggen ons helemaal niet zo!

Maar er zijn ook leuke momenten…Zo hebben we eigenlijk nog vrij weinig les…Onze leerkracht Nederlands zij gisteren na een blikje op de klas “jullie zijn het echt niet meer gewoon om les te krijgen he?”
Je zag iedereen even opspringen uit een dutje omdat de toon in haar stem anders was en we allemaal hoorden dat, wat ze zei, weinig of niets met de les te maken zou hebben…Maar toen het door drong zakte iedereen terug in de gemakkelijke houding van er voor en ging rustig verder… Zo is onze klas over het algemeen wel eigenlijk. Als ze ons met rust laten, wij hen ook. We zijn stil en laten leerkrachten ongestoord hun lessen geven maar van opletten komt er weinig in huis…Toch zijn onze punten wel vrij goed….We zijn gewoon een aparte bende. Then again, zijn we ook een technische richting… We doen gewoon wat er van ons verwacht wordt…

“De jeugd” is niet lui…Ze doen wat volwassene verwachten…Stel je verwachtingen bij en wij stellen ons gedrag bij…

Waarom ik dit hele verhaaltje schrijf? Geen idee, het moest gewoon van me af :)En misschien heb ik ook een beetje last van studie ontwijjkend gedrag...Maar dag mag je niet zeggen :D
Delen:
Lena
Lena mei 7 '08
Wat leuk die Kikker, heb zelf een eend in de tuin met 9 eieren,heel bijzonder en snap er niets van dat die in mijn tuin zit.Vijvers genoeg hier! Maar maak me nu al druk al ze uit het ei komen die kuikens,want dan moet het hek wel open zijn.

Ook merelnesten volop en als die kleintjes nog niet kunnen vliegen, ben ik heel alert op de eksters,die vallen altijd aan in de vroege ochtend en avond.

Maar weet ook de natuur gaat zijn eigen gang, maar een klein beetje helpen is wel leuk!
gast
gast mei 7 '08
Bij ons zit een brilduif in een boom te broeden op een heel klein armoedig nestje. Alleeen als je de boom ziet zou je eerder denken dat het herfst is.

 Quote:
Stel je verwachtingen bij en wij stellen ons gedrag bij…


Hangt alles wat je doet van anderen af dan?
Ayasha
Ayasha mei 7 '08
als je verwacht dat iets fout loopt, dan gaat het vaak ook fout... Da's de wet van Murphy... Daarop was het bedoelt, niet te spiritueel bekijken. Het leven mag ook eens nuchter zijn. Das iets wat veel mensen op dit forum helaas vergeten.

Lena; Hek open? Waarom...Ze leren vanzelf wel een keer vliegen...
Phaser
Phaser mei 7 '08
Het is inderdaad verbazend hoe snel zo'n einde van het secundair gaat.

Opeens sta je voor je presentatie van je GIP en kom je tot de conclusie dat je secundaire eigenlijk toch gevlogen is en dat je nu eindelijk een keuze kan maken waar je bijna volledig achter staat. De keuze van je huidige richting is bij veel mensen een soort van verplichting omdat er voor hen niets boeiends is.

Je volgt de richting die je het minste 'haat' of hoe moet ik me uitdrukken.


De zomer is inderdaad in het land, fluitende vogeltjes, mensen hand en hand lachend op de straten... Het blijft een enig zicht.

Froggy is inderdaad wel cool maar aan zijn stemgeluid kan hij toch nog wat verbeteren hoor... hij klinkt als een oude kettingroker die toch nog een vrouwtje wil versieren... good luck Froggy ! :)
Lena
Lena mei 26 '08
De jonge eendjes zijn al een dag uit het ei,vannacht wat lawaai in de tuin.Vanochtend het hek open gezet,zodat ze op weg naar de vijvers kunnen.Vliegen doen ze nml nog niet, en hebben ze het water nodig om te overleven.
Zouden ze nog terugkomen vannacht op het nest??
Laat het hek maar open vannacht. wink
Ayasha
Ayasha mei 26 '08
En Froggy is na lange tijd stilte weer vrolijk aan het kwaken. laugh
Lena
Lena mei 27 '08
De eendjes zijn niet meer teruggekeerd en zwemmen heerlijk in de vijver!

Gezellig dat kwaken van zo,n huiskikker smile
gast
gast mei 27 '08
Nu maar hopen dat reigers de eendjes niet vinden. Neem aan dat er geen snoek in de vijver zwemt.....
Lena
Lena mei 27 '08
tongue
admin
admin mei 27 '08
Volgens mij eten reigers geen eendjes Sylvia,lol, volgens mij eten ze alleen maar visjes en kikkertjes..

gast
gast mei 28 '08
Ik ben er jammer genoeg getuige van geweest dat een reiger een al aardig groot eendenkuiken te pakken had.
sarina
sarina mei 28 '08
Origineel bericht van: kath

“De jeugd” is niet lui…Ze doen wat volwassene verwachten…Stel je verwachtingen bij en wij stellen ons gedrag bij…


Inderdaad! Helemaal mee eens zegt de juf!
admin
admin mei 28 '08
Ah getsie dat meen je niet Gast!
Misschien waren de visjes op.....
inneke
inneke mei 28 '08
Het spijt me Karin, reigers lusten wel degelijk eendjes. DAt is eens iets anders he dan een klein miezerig visje...
Ayasha
Ayasha mei 28 '08
Origineel bericht van: sarina
Origineel bericht van: kath

“De jeugd” is niet lui…Ze doen wat volwassene verwachten…Stel je verwachtingen bij en wij stellen ons gedrag bij…


Inderdaad! Helemaal mee eens zegt de juf!

Is hetgene datik oa geleerd heb uit mijn stage. Schat je ze volwassen in en behandel je ze als volwassene, gedragen ze zich ook een stuk volwassener. Presenteer je dingen met "ze gaan meewerken" werken ze ook mee.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki