Angela hoe weet jij of ik dat wereldje niet van dichtbij mee maak/heb mee gemaakt?
Geloof me vrij als ik zeg dat ik genoeg gezien heb in dat wereldje om te weten hoe het er aan toe gaat. Veel meer dan me lief is...
Een goede hulpverlener heeft kennis van de mens in normale omstandigheden maar ook ervaring over hoe die reageert onder invloed van de situatie waar hij in zal staan. Iemand met enkel een papiertje zal het nooit vanaf dag 1 goed doen met bv drugsverslaafden omdat deze mensen heel anders reageren eenmaal onder invloed van de drugs. Maar iemand die slechts ervaringsdeskundige is zal het ook niet goed doen, want die heeft nooit geleerd om signalen te herkennen.
Bovendien is er de kans dat ie zelf in een put gedrukt wordt omdat hij terug denkt aan zijn eigen verleden.
En ik ben het er niet mee eens dat je uit zulke stages niets zou leren. Ik weet niet wanneer jij voo rhet laatst een stage deed voor je school gast. Maar zelfs op deze twee dagen heb ik veel geleerd over hoe het is om voor een klasje te staan. Het laatste trimester van mijn opleiding is alleen maar stage. Je hebt echt heel veel stage tegenwoordig zodat je kennis maakt met je beroep. En daar moet je ook echt zelfstandig werken.