Loading...
nl

2 dagen met 11 en 12 jarigen

liesanne
liesanne aug 5 '08
het allerbelangrijkste voor een hulpverlener is misschien wel zelfkennis......

want is een 'goede' hulpverlener niet iemand die zijn eigen hulpeloosheid niet met een 'sluitend systeem' bezworen heeft, maar in staat is om telkens de ankerplaatsen van de eigen zekerheden te verlaten...

die een poging kan doen om te vergezellen
zover het kan....

(naar Remi Mens)
inneke
inneke aug 5 '08
inderdaad, heel mooi gezegd. sluit aan bij wat ik het 'niet-weten' noem.
**Angela**
**Angela** aug 5 '08
Origineel bericht van: liesanne
het allerbelangrijkste voor een hulpverlener is misschien wel zelfkennis......

want is een 'goede' hulpverlener niet iemand die zijn eigen hulpeloosheid niet met een 'sluitend systeem' bezworen heeft, maar in staat is om telkens de ankerplaatsen van de eigen zekerheden te verlaten...

die een poging kan doen om te vergezellen
zover het kan....

(naar Remi Mens)


Zie daar de juiste instelling voor ouders...........
Want dat is toevallig een beroep waar je geen papiertje voor nodig hebt, maar waarvan IK zeg..........eigenlijk juist wel!!!!!
Ayasha
Ayasha aug 5 '08
Angela hoe weet jij of ik dat wereldje niet van dichtbij mee maak/heb mee gemaakt? winkGeloof me vrij als ik zeg dat ik genoeg gezien heb in dat wereldje om te weten hoe het er aan toe gaat. Veel meer dan me lief is...

Een goede hulpverlener heeft kennis van de mens in normale omstandigheden maar ook ervaring over hoe die reageert onder invloed van de situatie waar hij in zal staan. Iemand met enkel een papiertje zal het nooit vanaf dag 1 goed doen met bv drugsverslaafden omdat deze mensen heel anders reageren eenmaal onder invloed van de drugs. Maar iemand die slechts ervaringsdeskundige is zal het ook niet goed doen, want die heeft nooit geleerd om signalen te herkennen. smileBovendien is er de kans dat ie zelf in een put gedrukt wordt omdat hij terug denkt aan zijn eigen verleden.

En ik ben het er niet mee eens dat je uit zulke stages niets zou leren. Ik weet niet wanneer jij voo rhet laatst een stage deed voor je school gast. Maar zelfs op deze twee dagen heb ik veel geleerd over hoe het is om voor een klasje te staan. Het laatste trimester van mijn opleiding is alleen maar stage. Je hebt echt heel veel stage tegenwoordig zodat je kennis maakt met je beroep. En daar moet je ook echt zelfstandig werken.
**Angela**
**Angela** aug 5 '08
Origineel bericht van: Kath
Angela hoe weet jij of ik dat wereldje niet van dichtbij mee maak/heb mee gemaakt? winkGeloof me vrij als ik zeg dat ik genoeg gezien heb in dat wereldje om te weten hoe het er aan toe gaat. Veel meer dan me lief is...



Sorry.........ik had het kunnen weten...... confused

Jammer voor jou......... frown

En misschien fijn voor de jongeren waar je straks mee werkt..... smirk

Maar.......het had je beter bespaard kunnen blijven!
Op jouw leeftijd is het fijner als je nog niet veel van die ellende hoeft mee te maken of te zien........... frown

Als je begrijpt wat ik bedoel???? blush
Ayasha
Ayasha aug 6 '08
Maakt niet uit. winkWord er dagelijks door omringt, zeker voor de vakantie winkIk snap wat je bedoelt. Maar ach... Je leert er uit wink
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki