S'ochtends als ik wakker wordt geen vader meer die vraagt: heb je lekker geslapen meid?
Elke keer weer kijk ik naar de stoel waar hij altijd zat maar die blijft helaas leeg, iedere keer weer het idee dat hij op zijn kamer zit achter zijn PC met een kaart spelletje bezig, toch stiekem even gaan kijken maar nee, hij is er niet meer.
Hij is nu bijna een maand dood en toch dringt het niet echt tot me door dat hij niet meer terug komt.
Er zijn heel veel moeilijke momenten vooral momenten die we samen deelden, bijvbeeld: er moest iets gekocht worden, maar dat gebeurde altijd in overleg met m'n vader, nu komen de beslissingen op mij en m'n moeder aan.
Toch probeer ik op verschillende manieren dingen een plekje te geven enof te verwerken.
M'n vader wilde niemand bij zijn uitvaart hebben, hij hield niet van poespas in zijn leven laat staan op z'n uitvaart, dus dat hebben we gerespecteerd we hebben hier thuis een kaarsje aangestoken op het moment van de crematie en even stil gestaan bij het moment.
Een paar dagen nadien heb ik zelf een soort rouwkaartje gemaakt met het volgende stukje tekst:
Waarom al dat vechten
Waarom al die pijn
Je wilde hier niet weg
je wilde bij ons zijn
De strijd was oneerlijk
en geheel niet terecht
Je wilde graag verder
maar verloor dit gevecht.
Het gaf me gek genoeg een beetje troost om dit te doen.
Dat wilde ik even kwijt.