Loading...
nl

Shalom ik ben weer terug!

Debiorah
Debiorah apr 28 '08
Hallo lieve merudianen!

Ik wilde jullie even melden dat ik weet terug ben van mijn reis naar Israel. Mijn moeder en ik zijn per auto door heel israel getrokken. Het was een heerlijke belevenis! Hoewel het slechts 10 dagen was heb ik het gevoel langer weg te zijn geweest. Nu dus weer druk bezig de draad op te pakken die ik hier liet liggen.

Voordat ik aan de reis begon zat ik alweer op het randje en werd ik met mijn neus op de feiten gedrukt. Deborah, doordraven helpt je niet!!! Kortom ik heb nu opnieuw de kans gekregen mijn energie op een gezonde manier in te zetten en te verdelen. Ditmaal wil ik het laten werken en mijzelf niet voorbij rennen. Ik heb gemerkt dat vooral mijn opleiding een zware druk op mij heeft gelegd. Omdat de opleiding voor mij erg belangrijk is wordt dit soms ongemerkt mijn prioriteit. Nu ik de tijd heb gehad mijn horizon te verbreden en de ruimte heb gehad stil te staan zonder besef van tijd, weet ik dat ik zonder goed voor mijzelf te zorgen geen opleiding kan volgen. Als resultaat van mijn doordraven heb ik ook mogen voelen wat falen is. Niet dat ik nooit eerder faalde! Doordat ik faalde op mijn opleiding heb ik in een flinke dip gezeten. Ik snapte er niks van want ik deed erg veel moeite en in vergelijking met mijn studiegenoten kon het toch niet aan mijn intelligentie liggen. Ik begrijp nu dat het een les voor mij is, ik mag falen daar wordt ik als mens niet minder van. Ik moet mijn perfectionisme meer loslaten en mezelf opnieuw waarderen voor wie ik ben, niet voor wat ik presteer.

Zoals jullie zien heeft mijn reis mij goed gedaan. Het heeft me herinnerd aan wat voor mij echt belangrijk is in het leven. Mezelf kunnen zijn, mij verbinden met de mensen van wie ik houd en mijzelf inzetten voor de liefde voor het leven. Ik heb het gevoel weer verbonden te zijn met mijn ziel en vertrouw erop dat ik word geleid.

Tot zover mijn inzichtelijkheden! Ik ben blij er weer te zijn, als mis ik wel die heerlijke warme zonnestralen. ;)

Ps: voor onze belevenissen kun je kijken op ons weblog, hij is nog in de maak! http://trip2israel.web-log.nl/
Delen:
es
es apr 28 '08
Hee, welkom terug!!!
Je hebt echt een bijzondere reis gemaakt, zowel door Israel als door jezelf! ;)
inneke
inneke apr 28 '08
Mooi Deborah! Het is ongelooflijk he hoe je door verandering van context veel beter de ballast kunt loslaten.

En inderdaad, je MOET je perfectionisme loslaten!!! Doe uw best! ;)
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen apr 28 '08
Fijn dat je er weer bent!

En inderdaad perfectionisme moet je loslaten..
Ik heb het zelf ook en het is in de meeste gevallen een grote last!

Maar goed van je dat je dat zelf inziet en je word er echt niet minder mens van... Juist meer mens ;)en minder perfectionist LOL
gast
gast apr 28 '08
Da's mooi Deborah! Heeft je moeder ook nog gevonden wat ze er had achtergelaten?
Debiorah
Debiorah apr 28 '08
Dank jullie! :D

@gast: Ik geloof wel dat het haar heeft geholpen. Ze heeft destijds op een vreemde manier gebroken met haar toekomstvisie in Israel. Door een ongelukkige samenloop van omstandigheden bleef het einde open. Nu heeft ze dit hoofdstuk uit haar leven kunnen afsluiten. Haar binding met Israel en het Joodse geloof blijft bestaan. Maar de gedachte wat als.... heeft plaats gemaakt voor een nieuwe ervaring en een herwaardering van haar leven op dit moment.
admin
admin apr 28 '08
Hé Debiorah, fijn te horen dat je zo´n fijne vakantie hebt gehad!
gast
gast apr 28 '08
Mooi dat je moeder (en jij) deze kans hebben gekregen. Een opgeruimt verleden leeft een stuk prettiger.
admin
admin apr 29 '08
Ik heb je wel gemist hier Debiorah, ben echt blij dat je er weer bent :D
sarina
sarina apr 29 '08
Ha Debiorah, wat mooi dat je door Israël bent gereisd! Ik heb iets met dat land, ben vast in vorige levens Joods geweest of zo. Nu denken veel mensen ook dat ik Joods ben, vanwege mijn uiterlijk. Ben het niet, maar wel altijd erg in geïnteresseerd... Wat een inzichten heb je verworven, en wat leuk om met je moeder te reizen.... Ga binnenkort even naar je weblog..... groetjes, fijn dat je er weer bent!
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 29 '08
Mooi om te lezen hoe je op deze manier deze reis zo bewust hebt gemaakt. Dat zouden meer mensen moeten doen, in plaats van 2 weken bruin worden op het strand. Welkom terug!
Lena
Lena apr 30 '08
Weer een mooie ervaring rijker! :)
Debiorah
Debiorah apr 30 '08
@Karin: Das lief van je! :D

@Sarina: Dat heeft mijn moeder dus ook altijd al gehad, waarschijnlijk ook een vorig leven of misschien onze bloedlijn. Want mijn opa heeft ook altijd iets met israel gehad terwijl hij zelf uit indonesie komt. Wel heeft hij voorouders die ergens anders wegkwamen, en de familienaam schijnt ook een joodse oorsprong te hebben. Daarnaast was mijn oma van mijn vaders kant ook een jodin dus het zit sowieso in mijn bouwstenen. :)Ik vind het wel erg boeiend allemaal!

@Nims: ja dat vind ik ook,we zijn enkel op het strand geweest om te drijven in de dode zee en schelpen en stenen te zoeken! Voor mij geen vakantie waarbij je alleen maar ligt te verbranden, ik wil dingen ondernemen en cultuurproeven!
sarina
sarina mei 9 '08
 Origineel bericht van: Debiorah

@Sarina: Dat heeft mijn moeder dus ook altijd al gehad, waarschijnlijk ook een vorig leven of misschien onze bloedlijn. Want mijn opa heeft ook altijd iets met israel gehad terwijl hij zelf uit indonesie komt. Wel heeft hij voorouders die ergens anders wegkwamen, en de familienaam schijnt ook een joodse oorsprong te hebben. Daarnaast was mijn oma van mijn vaders kant ook een jodin dus het zit sowieso in mijn bouwstenen. :)Ik vind het wel erg boeiend allemaal!

Ik heb bij mijn weten geen Joods bloed (mijn hele familie is uit de Hoeksche Waardse klei getrokken) maar merkwaardig genoeg denken wel veel mensen dat ik Joods ben. De muziek raakt me, de geschiedenis raakt me dus er is in vorige levens absoluut een verbinding. De namen van mijn kinderen zijn ook Joods. En mijn favoriete jongensnaam is David.... (maar ja, ik heb alleen maar meiden...) Toch ben ik niet pro-Israël of zo, ik heb ook begrip voor de Palestijnen als je snapt wat ik bedoel....

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki