Loading...
nl

Wat is volgens jou (jullie) een nieuwetijdsmoeder

Lena
Lena jul 21 '08
Origineel bericht van: Paradijs
Ik spreek uit ervaring...boekjes zeggen mij niet zo heel veel.
Ik heb jullie gezegd ik heb een lange reis achter de rug, veel levenservaring.

Ik heb vele pijnen moeten doorstaan om hier te komen...

wat leuk dat heb ik eerder vandaag over iemand mogen horen lijkt wel een een deja-vu

Ook ik ben een kwetsbaar iemand ook lijkt het niet zo...ik hou mij staande doordat ik de liefde kent.
Wie in de liefde blijft kan nooit vallen.

blijkbaar ben je wel gevallen ander hoef je je niet staande te houden

Ik heb veel verdriet gehad in mijn leven, en af gevraagd waarom,
overal is een reden voor.

Verdriet zuivert....en maakt je een nederig mens...

jij moet nog leren wat nederigheid is


Maar ik heb wel degelijk gevoel, ook al lijkt het soms niet zo.
Het is een overlevingskracht, houdt vast aan de liefde en niemand maakt je wat....

als dit zo was zou je niet zulke uitspraken uit de naam van liefde doen en zou je mensen in hun waarde laten ga weg echt waar jij hebt toch geen overlevingskracht nodig?
Paradijs
Paradijs jul 21 '08
Een moeder die in de Liefde blijft is perfect Nann..

Een moeder die in de Liefde blijft overwint altijd..
Kijk naar Dieneke..ze gaat het redden, daar zij vecht voor haar kids..
Het heet moederliefde, mijn zegen heeft ze , ze is een kanjer..
Ik hoop dat ze heel gelukkig word en haar strijd met jeugdzorg wint...ik weet dat zij onschuldig is.
Dat jeugdzorg zich diep mag gaan schamen over het verdriet, dat ze haar en de kinderen aangedaan heeft.
Als ik Dieneke was zou ik een fikse schadevergoeding eisen.....over het onterechte aangedane leed...
Lena
Lena jul 21 '08
ach had je mijn antwoord toevallig nog gelezen?
Grunie
Grunie sep 3 '08
Mooie omschrijving Thomas. Wanner je deze dingen allemaal kunt zijn, heb je zelf een al hele weg afgelegd.
Maris1976
Maris1976 sep 3 '08
Een nieuwetijdsmoeder? Is dat niet een moeder die als ik kind een nieuwetijdskind was en nu nieuwetijdskinderen heeft en haar ervaringen overbrengt aan haar kinderen? Zodat moeder en kinderen elkaar beter begrijpen.

Zoiets komt er in mij op als ik de term nieuwetijdsmoeder hoor.
admin
admin sep 3 '08
Een nieuwetijdsmoeder kan zien dat haar kind niet van haar is.
Dat ze haar kind alle ruite moet geven, dat soms regelmaat belangrijk is maar dat regels kunnen veranderen. Ze beseft dat haar kind diegene is die net dat beetje verschil maakt dat haar kind een van de velen is die de wereld een beetje mooier maken.
Op welke manier dan ook.
Dat ze haar kind ook op spiritueel gebied veel kan bieden, juist vanwege het nieuwetijdse heeft zij dat inzicht. Zij ziet als geen ander dat het belangrijk is dat haar kind zich niet alleen van buiten maar vooral van binnen op een positieve manier ontwikkeld.
Zij weet en voelt dat dit kind voor haar gekozen heeft juist vanwege haar nieuwetijdse kwaliteiten en het inzicht wat zij daardoor heeft ontwikkeld.
Dat komt bij mij naar boven bij deze vraag.
Lotusje
Lotusje jan 3 '11
Dat brengt mij op de vraag of kinderen die "nu" geboren worden ook nieuwetijds kinderen zijn of "heet" dat nu weer anders?
Want de moeders van nu zijn dan nieuwetijds moeder omdat vele van hen mogelijk zelf nieuwetijdskind zijn en wat zijn hun kinderen dan?
Of is alles voor het gemak nieuwetijdskind te noemen?
Tinne
Tinne jan 4 '11
We zijn allemaal nieuwetijdsmoeders,
We hebben allemaal de mogelijkheid in ons om in onszelf alles te laten geboren worden dat in ons aanwezig is.
We zijn allemaal nieuwetijdsmoeders, omdat we allemaal de gelegenheid hebben om te transformeren in onszelf.
Wat we in relatie hebben tot de buitenwereld, is ook in relatie binnen in jou.

een tijd geleden voelde ik een pijn toen ik las ergens " de enige ware liefde is die van een moeder voor een kind "..
waarom deed dat pijn? Omdat ik in een konflikt zat tussen m'n innerlijk weten dat die stelling niet klopt, en tussen het idee dat die stelling wel klopt en ik dus deze niet aan kon voldoen, want ik heb geen kinderen!
Dat konflikt in mij deed pijn, en ik gaf aan die pijn gehoor.. en werd daardoor beinvloed in het idee mezelf te kort te hebben gedaan...wat de buitenwereld er ook van zei, was alleen maar voor mij wat troost, maar is geen voldoening..geen oplossing!

Uitendelijk werd ik me bewust gehoor te geven aan fulfillement. Mijn leven is gezegend! Ik heb een overvloed aan liefde, vrij te geven..

Nieuwetijdsmoeders zijn dus mensen die een overvloed aan liefde zijn en vrij zijn die te geven.
Niet op comando, niet vanuit een 'moeten" of verplichtheid, maar vanuit een vrijheid die diep in hunzelf is ontstaan, en kunnen uitstralen naar kinderen, naar jeugd, naar jonge wezens en zielen in groei!

Tinne

BezieldEngelmens
BezieldEngelmens feb 2 '11
iemand die zonder woorden communiceert met haar kind.
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki