Loading...
nl

vorm van dreamwalken.

Ayasha
Ayasha apr 22 '08
Er is ooit een topic geweest over dreamwalken op het engelse forum. Wat inhoud dat je dus in andermans droom binnen kan wandelen. Nu vroeg ik me af of daar ook variaties op zijn dat je 's nachts op een of andere manier onbewust de plek van een persoon in neemt als deze heel erg bang is of enorm veel pijn heeft? Dat je dus als het ware jouw bewust zijn in het lichaam dat lijd plaatst en op die manier het negatieve gevoel "overneemt" zodat de persoon het niet moet voelen.
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 22 '08
Nee je kan het niet overnemen zodat de persoon niets voelt. Daarnaast is dreamwalking is ook niet enkel alleen iemands droom binnenwandelen. Enige waar het voor zorgt is begrip van jouw kant, dat jij jezelf in die ander verplaatst en er iets van kan leren. Aan jou de keuze om er iets mee te doen, en die persoon misschien te helpen.
Ayasha
Ayasha apr 22 '08
 Origineel bericht van: NiMS
Nee je kan het niet overnemen zodat de persoon niets voelt. Daarnaast is dreamwalking is ook niet enkel alleen iemands droom binnenwandelen. Enige waar het voor zorgt is begrip van jouw kant, dat jij jezelf in die ander verplaatst en er iets van kan leren. Aan jou de keuze om er iets mee te doen, en die persoon misschien te helpen.


ik was dan ook niet van plan om het volledige proces van dreamwalking uit te leggen in dit topic, vandaar de sterk vereenvoudigde uitleg. Mijn excuses...Maar het lijkt me dat iedereen google kent en dat iedereen dus wel wat kan opzoeken er over als het hen echt boeit. Mijn topic gaat nl iet over dreamwalken maar over iets wat er naar mijn gevoel op lijkt

gezien ik zelf kan dreamwalken weet ik dat dat niet alles is...Maar goed.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 22 '08
Zoals je misschien leest was mijn antwoord iets uitgebreider dan enkel het stuk over dreamwalken. Dat stond er alleen voor de rest. Omdat je het misschien over het hoofd gezien hebt, mijn reactie nogmaals maar dan zonder dat stukje over het dreamwalken.

Nee je kan het niet overnemen zodat de persoon niets voelt. Enige waar het voor zorgt is begrip van jouw kant, dat jij jezelf in die ander verplaatst en er iets van kan leren. Aan jou de keuze om er iets mee te doen, en die persoon misschien te helpen.
Anne
Anne apr 23 '08
Vraag: Hoe kan je er iets van leren als je in je droom de gevoelens van een ander overneemt, in hem kan verplaatsen en hij dood gaat. Je ziet hem dood gaan je voelt het enzo. De volgende dag voel je je k*t...en erg k*t.
Ik heb me meedere malen zelf afgevraagd wat dit betekent en wat ik hiet uit moet leren, maar ik kom tot geen ene conclusie dus ik denk niet dat je altijd van alles iets ''moet'' leren.
Ayasha
Ayasha apr 23 '08
Anne, inderdaad...En daarom heb ik niet meteen gereageerd NiMS...Omdat ik je hulp niet meteen wilde afblokken en er eerst even over wilde denken.

Ik ben er vandaag trouwens achter gekomen dat de droom, helaas, inderdaad een voorspellende was....Ik ga eens beginnen met de artikeltjes bij te houden.
Kamizja
Kamizja apr 23 '08
Nou, ook toevallig dat we het er over hebben hier.... ik droomde vannacht dat ik mijn schoonmoeder was en ik voelde wat zij voelde en ja, ik werd met een rotgevoel wakker :-(
Maar ik ben direct aktie gaan ondernemen, de droom was niet voor niets. Ze zit in een revalidatiecentrum en wil graag naar haar nieuwe huis in de verzorging (alleen thuis in het oude huis gaat niet meer), maar de behandelend arts houdt het tegen onmdat er fysiek nog vooruitgang te boeken is vlgs hem. Geestelijk gaat ze ondertussen enorm achteruit en raakt depressief en in de war, maar ze uit zich daar alleen over tegen mij zodat de rest van de familie mij niet serieus neemt en niets doet.... Het is nodig dat ze weer vertrouwde spulletjes om zich heen heeft en alleen kan slapen ipv op een zaaltje met anderen die 's nachts liggen te gillen. Alles is er klaar voor, ik loop me al een week de benen uit mn gat en alles te regelen. Maar die droom bevestigde haar noodkreet voor mij! Dan vindt de familie mij maar een rare of een aansteller, ik doe het voor haar en voor niemand anders. Dus maar eens rondgevraagd en gebeld en ik geloof wel dat er nu iets in beweging is gezet.... Met het uitruimen van het oude huis ga ik me verder niet bemoeien, ik moet ook weer n beetje aan mezelf gaan denken.... leuke dromen dromen ook :-)
Ik geloof in dreamwalken, maar kan niet zomaar een definitie ophoesten om het te omgrenzen wat het is.
Anne
Anne apr 23 '08
Hej kath,
Ik hou sinds dit jaar me meeste dromen bij ik schrijf ze op en leer ervan. Dat helpt echt.
Sommige dromen zijn ook inderdaad voorspellende dromen, dat kom ik dan achteraf te weten.
Maar de dromen over dood..jezelf dood zien gaan, andere mensen en die gevoelens voelen..weet ik niet watvoor boodschap erachter zit ik zou het graag willen weten maar ik kom niet tot de juiste conclusie, nog niet.
Ayasha
Ayasha apr 23 '08
 Origineel bericht van: Anne
Hej kath,
Ik hou sinds dit jaar me meeste dromen bij ik schrijf ze op en leer ervan. Dat helpt echt.
Sommige dromen zijn ook inderdaad voorspellende dromen, dat kom ik dan achteraf te weten.
Maar de dromen over dood..jezelf dood zien gaan, andere mensen en die gevoelens voelen..weet ik niet watvoor boodschap erachter zit ik zou het graag willen weten maar ik kom niet tot de juiste conclusie, nog niet.

deze was gewoon een voorspellende, er is gisteren avond nl iemand gestorven op de manier die ik gedroomd had ;)idd een jong persoon. Had het kunnen weten...Droom het altijd een nacht van tevoren.
gast
gast apr 23 '08
Maar je kunt er niets aan/mee doen. Ik bedoel; ookal droom je dat iemand dood gaat, dat wat je droomt zal gebeuren en je kunt er niets aan doen/veranderen.
De vraag blijft in deze ook nog eens; zou het ook gebeurd zijn als je het niet gedroomd had?
Ayasha
Ayasha apr 23 '08
daar wil ik eerlijk gezegd niet aan dneken gast, krijg dan zo'n gevoel dat het mijn schuld is dat die persoon dood is... : dat zou IMO een beetje onfair zijn naar mezelf...
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 24 '08
Dat is inderdaad unfair Kath om jezelf hiervan de schuld te geven. Jij hebt niemand vermoord, dus praat je zelf dat niet aan.

Maar zoals jij al zei, het was een voorspellende droom, dus ook geen dreamwalk. Daarnaast heeft de persoon het zelf dus wel ervaren, want het is tenslotte gebeurd. Daarmee heb je de vraag beantwoord of die andere persoon het dan niet meer hoeft te voelen.

Mijn laatste zin van mijn eerste opmerking is dan misschien zelfs nog wel iets dringender dan ik in eerste instantie dacht:
"Aan jou de keuze om er iets mee te doen, en die persoon misschien te helpen."
gast
gast apr 24 '08
Ik wil je geen schuldgevoel aanpraten Kath maar sommige dingen weten we gewoon nog niet hoe het in elkaar zit.
Als je ervan uit zou gaan dat het leven een grote film is waarin wij onze rol spelen zou je kunnen zeggen dat een stukje van het script aan jou is laten zien in een droom. Aan dit script is niet veel te doen zolang deze film nog niet is afgelopen en je nog niet zelf de regie hebt over de nieuwe film.
Als je al wel de regie over je eigen film hebt zou het dus wel zo kunnen zijn dat dit een stukje van het te spelen script is en dat je er wel invloed op hebt. Maar ik denk persoonlijk dat het eerder het eerste script is want anders zou je het toch wel anders ingevuld hebben, of niet soms ;)
Er zit dus niets anders op dan de film uit te spelen zoals die al vast staat en als je er aan toe bent je eigen film te regiseren. Maar dit heeft m.i. met vol-ledig bewustzijn te maken.
Ayasha
Ayasha apr 24 '08
NiMS en hoe verwacht je van mij dat ik die persoon kan helpen als ik niet weet wie het is, waar hij woond enz...Ik weet helemaal niets van hem behalve hoe hij er uit ziet.

idd gast, dan zou ik het idd anders ingevuld hebben...Vind het hardstikke rot dat ik weer eentje heb zien gaan zonder een poot uit te steken.
Kamizja
Kamizja apr 24 '08
Waarom zou het geen dreamwalken zijn als je buiten de tijd (het staat nog te gebeuren) droomt over het punt van overgaan van iemand die je kent? Misschien was je energie daar op dat moment nodig om te helpen bij de overgang... dat is lichtwerk pur sang, sorry, maar zo denk ik erover vanuit mijn belevingswereld.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 24 '08
Kath ik verwacht helemaal niets, en weet ook niet hoe je dat moet doen. Ik geloof echter niet dat het de bedoeling is, dat jij doelloos rondkijkt wat er gebeurd zonder dat jij iets eraan zou kunnen doen.
gast
gast apr 24 '08
Kath; is dood gaan erg/slecht/verkeerd/niet de bedoeling of wat dan ook. Het is denk ik slechts jou invulling van wat je denk dat het is is. Want misschien is het leven na de dood wel velen malen mooier (ook dit is een veronderstelling) dat weten we gewoon weg niet.
Het enige dat we op dit moment weten is dat een mens geboren wordt en weer dood gaat na een x aantal jaren geleeft te hebben (de doodgeboren babytjes of die maar kort hier zijn geweest daargelaten)
Denken er iets aan te kunnen doen of veranderen is de arogantie van de mens van tegenwoordig.
Ayasha
Ayasha apr 24 '08
 Origineel bericht van: NiMS
Kath ik verwacht helemaal niets, en weet ook niet hoe je dat moet doen. Ik geloof echter niet dat het de bedoeling is, dat jij doelloos rondkijkt wat er gebeurd zonder dat jij iets eraan zou kunnen doen.

als iemand me kan vertellen hoe, graag, want ik ben het zat om steeds doelloos t emoeten toekijken hoe de ene de andere afmaakt...En ik wil helemaal niet meer met het idee zitten dat ik het misschien toch had kunnen voorkomen maar het gewoon niet gedaan heb...
Kamizja
Kamizja apr 24 '08
Je kan licht en liefde sturen, hoe moeilijk of doelloos dat ook lijkt want je verandert mischien niet wat er gebeurt, maar wel de energie om de gebeurtenis heen wat het trauma kan verzachten en de weg kan wijzen naar het verdere proces... mensen die elkaar hier afmaken zijn daar ook nog niet met elkaar klaar.
Doe wat je kan doen zonder daar verder iets van te verwachten, als jij hebt gedaan wat je kan is de uitkomst niet jouw verantwoordelijkheid.
seppe
seppe mei 3 '08
Het is als kamizja zegt er zijn meerdere manieren om iets te doen en deze zijn niet altijd fysiek.
(Ikzelf werk ook met licht en kristallen en stuur dit zoveel mogelijk naar de aarde en naar plaatsen waar dit gewenst/nodig is, licht kan zelf zijn weg zoeken.)
Als je zo gevoelig bent is het misschien goed om je daartegen wat af te schermen.
Je kunt per slot van rekening niet iedereen helpen of overal zijn he.
Als je voor jezelf en de mensen in je naaste omgeving zo veel mogelijk goed bent/doet is dit toch al een hele prestatie denk ik.
En als iedereen dit voor zichzelf zou doen zouden wij al in een betere wereld leven nietwaar?

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki