Loading...
nl

waar...of niet

liesanne
liesanne apr 17 '08
 Origineel bericht van: sarina
Moet je maar eens opletten hoeveel dingen voor 'waar' aangenomen worden die eigenlijk heel dom zijn, maar omdat iedereen het roept wordt het als 'waar' ervaren.

Bijvoorbeeld: Als kinderen hoesten zegt iedereen altijd: 'hand voor je mond'. Ik heb al jaren geleden bedacht dat dat nou juist erg onhygiënisch is.... Dat is voor mij geen waarheid, en ik roep al jaren: hoest in je mouw, of in je arm....

Nog zo ééntje over hoofdluis: Een hoofdluis heeft een hekel aan schoon haar... Tja, ik moet de eerst luis nog ontmoeten die zo kieskeurig is.... Maar het staat zelfs in sommige folders!!!

wie weet er nog meer van deze 'waarheden ' ?
Delen:
gast
gast apr 17 '08
Ik weet niet beter dan dat hoofdluis juist van schoon haar houd. Maar ook in deze zal de waarheid in het midden liggen.

Over melk; melk zou goed zijn voor elk en zou een kalkvoorziening zijn voor het lichaam.
Het is vooral goed voor de boeren.
Kamizja
Kamizja apr 17 '08
vroeger zouden tomaten kankerverwekkend zijn, nu blijkt dat tomaten en juist in de bewerkte vorm zoals ketchup juist preventief tegen kanker werken

eieren, mag je er nou 1 per week of 1 per dag? hoort een ei erbij?

de schijf van vijf, lekker Hollands gegeven ook, genoeg landen in de wereld met gezonde mensen die zich daar absoluut niet aan houden

vooral de inzichten over voedsel veranderen nogal eens en dat vind ik verwarrend, een of andere wetenschapper heeft een theorie, test het zo selectief dat vooral zijn theorie gestaafd wordt en veronachtzaamt andere mogelijke onderzoeken met resultaten die zijn mening weerleggen (het zgn hineininterpretieren)

ik hou het maar op: veel variatie, en niet teveel chemische toevoegingen
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 18 '08
Over melk is nu juist weer een onderzoek geweest dat aantoont dat melk juist wel goed is. Uiteindelijk ligt het er maar weer aan, wie het onderzoek betaald.

Wel nog een paar voorbeeldjes van dingen die voor waar worden aangenomen, maar eigenlijk nergens op slaan:
-"Onder een ladder doorlopen brengt ongeluk"
-"Scherven brengen geluk"
Thomas A
Thomas A apr 18 '08
Over voedsel; Christus schijnt ooit gezegd te hebben dat alle voedsel in princiepe goed is en dat het lichaam daar zelf uit haalt wat het nodig heeft...........

In de Vedische geschriften deelt men de (stofwisseling van) mensen in in 3 typen; pitta, vitta en kappa. Deze hebben volgens deze opvatting allen behoefte aan een iets andere samenstelling van voedingsprodukten.
Lena
Lena apr 18 '08
Doordat wat voor waar algemeen is aangenomen, zo vaak weer achterhaald wordt door een ander, ben ik nogal sceptisch geworden.Pindakaas, sla,koffie enz enz.

Hou me maar aan de regel overal waar te voorstaat is niet goed!
( :Dmaar dan alleen wat eten en drinken betreft dan)
Thomas A
Thomas A apr 18 '08
Wel eens pindasoep gegeten?
Lena
Lena apr 18 '08
:Dnee, maar is die lekker pittig?
Thomas A
Thomas A apr 18 '08
Dat heb je een beetje in de hand. Ligt een beetje aan de hoeveelheid sambal (of madam Janettes). Nog even en ik zet het recept in dit topic.
Lena
Lena apr 18 '08
of madam Janettes)??????

Nog even en ik zet het recept in dit topic. :D
inneke
inneke apr 18 '08
Mmmmm, pindakaas :-)

Je hebt allerlei voedingsfilosofiën naast de Vedische. De macrobiotiek gaat bijvoorbeeld uit van granen, veel groenten, weinig rauwkost en weinig (seizoens)fruit. De fruitariërs eten daarentegen alles rauw. En nu zijn eiwitrijke diëten ook weer in de mode, want graan is voor dieren...

En voor wie overgestapt is op de o zo gezonde soja: dat zou vehoogde kans geven op beroerten en slecht zijn voor de potentie bij mannen.

Ik denk dat ik maar van licht ga leven... :D
Thomas A
Thomas A apr 18 '08
Maar Inneke, deed je dat al niet???
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen apr 18 '08
Melk.. ik drink het per liter.. Ik vind het heerlijk, maar krijg er wel meer slijmvorming van en ben vatbaarder voor candida als ik melk drink.

Ik ben erg pro borstvoeding, weet er inmiddels ook aardig wat vanaf, heb alle 4 meiden zelf gevoed. Koemelk is voor kalfjes, borstvoeding voor Baby's. Maar dan moet het allemaal wel lukken natuurlijk.

Een mens is in staat genoeg kalk (want dat is de reden waarom mensen melk drinken) uit groente te halen. Melk is dus eigenlijk niet nodig ALS je genoeg groente eet ;)

Over voeding kan ik wel uren schrijven. Bij ons thuis hebben we maar een paar 'eetregels'.

Varkensvlees met mate, opletten met dingen als zuurkool, tomaten en andere dingen waar histamine getriggerd van word. (rode wijn, oude kaas enz). En erg op de E-nummers letten. Je wil niet weten wat E-nummers met je lijf (en gedrag) doen

En voor de rest.. Ik eet zo licht en gevarieerd mogelijk, liever 10x per dag een beetje dan 3 zware maaltijden per dag.
Veel graan, groente, fruit en vis... tsja hiervoor at ik anders en voelde ik me dus echt niet prettig.

Wat ik zelf een prettig boek vond op weg naar wat mijn lijf enz nodig heeft was Earth Medicine. Een boek gebaseerd op het jaarwiel van de Indianen..
gast
gast apr 18 '08
Ik eet over het algemeen alleen dat waar ik op dat moment trek in heb. Vaak als ik boodschappen ga doen wet ik nog niet wat ik die dag ga maken maar zoek het uit voor het groente en vlees schap. Aardappelen eet ik nu niet zo vaak meer als in Nederland. Meer pasta en rijst. En ook meer vis, maar dat is niet zo moeilijk op een eiland.

Ik hoorde vorige week nog een verhaal over eetvoorschriften vanuit de bijbel. Volgens die man was het zo dat die regels golden voor Jezus op aarde kwam maar nu de heilige geest in ieder leeft maakt het niet meer uit wat je eet.
Ik denk er zo het mijne over en zie het meer in de gnostische betekenis van het woord. Maar alles wat in de mens leeft is ook in de materiele wereld zichtbaar en de verhalen uit de bijbel zijn m.i. metaforen en verbeeltenissen van die innerlijke wereld.

Eet waar je lichaam om vraagt maar vraag je eerst af of het geen verslaving is.
Lena
Lena apr 18 '08
:$Madame Jeannettes Dat zijn pepers die berucht zijn om hun scherpe smaak.
inneke
inneke apr 18 '08
Ha ha Thomas, licht is maar light hoor. Ik zou de aardse extraatjes niet willen missen!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki