Loading...
nl

't Is PDD-NOS

es
es apr 3 '08
Vandaag kregen we de uitslag van het onderzoek van Menno.
Ze hebben het ADD deel gewoon onder PDD-NOS geschoven, dat is ook wel degelijk aanwezig, maar hij was geen uitgesproken Asperger type, een aantal kenmerken daarvan had hij dus weer juist niet. PDD-NOS dus.
We gaan aan de slag met ouderbegeleiding en praten met school, om hem zo goed mogelijk te kunnen begeleiden.

En wat vind ik ervan. Eigenlijk nog helemaal niets. Dat komt wel. Het moet nog even bezinken. :S

Op zich valt het allemaal nog mee op dit moment. De problemen die we tegenkomen zijn relatief klein.
Delen:
Helma
Helma apr 3 '08
Lieve Es,

je verhaal lijkt exact op het mijne. Nu er een diagnose is bepaald, kun je er feitelijk nog niets mee, maar voor deze maatschappij is het nu handiger om eventueel aanspraak te kunnen maken op hulp, of potjes met geld.
Voor jezelf is het van belang dat je je kind blijft zien zoals hij is: hoe het ook heet! En als jij blijft vinden dat het meer neigt naar ADD, nou, prima toch! Ieder kind is uniek, dus ook Menno! Een nieuwetijdskind is hij sowiezo, en ook om van te houden! Met een bepaalde term ben je er niet: jij/jullie zijn degenen die hebben te dealen met je kind, hoe een ander het ook noemt, en wat ze ook van jouw mening vinden. Blijft geloven in jezelf, en in je kind, en dan kom je er wel!
Sterkte, en veel succes met alles.
sarina
sarina apr 4 '08
Lieve Es,

Ik plaats net bij basisonderwijs voor nieuwetijdskinderen een link naar een prachtige website. Zal hem hier ook geven.


NIEUWSBRIEF AURELIA APRIL 2008

Beste lezer,

Er is weer een nieuwe channeling verschenen op onze website http://www.pamela-kribbe.nl

Deze keer is het een channeling van Maria over nieuwetijdskinderen. Je kunt ’m vinden onder “ochtenden met Jeshua” in het linkermenu.

In deze nieuwsbrief wil ik (Pamela) graag iets meer vertellen over mijn ontmoeting met Maria en over het onderwerp nieuwetijdskinderen.



Zoals Hiddenwings zegt: voor de maatschappij is het handiger hem een 'stempeltje' te geven, maak daar gewoon gebruik van. Blijf Menno gewoon vertellen dat hij bijzonder is.....
admin
admin apr 4 '08
Hoi Es,

Mijn oudste Tim heeft ook PDD-NOS als diagnose gekregen.
Momenteel zit hij tegen de examens van HAVO aan, hij doet het prima en gaat over een jaar in Duitsland de koksopleiding doen.
Blijven zeggen dat hij bijzonder is(net als ieder kind) en een beetje meer op jezelf vertrouwen en ook op Menno.

Knuf,
es
es apr 4 '08
Ik heb het gelezen Sarina, en nog andere channelings, heeeeeeeeeel herkenbaar!! Twijfelde ik eerst nog of ik zelf een nieuwetijdskind was, nu weet ik het zeker, haha!

En Karin, goed om te horen dat het met jouw zoon zo goed gaat! Dat biedt perspectief! Maar ik weet natuurlijk ook dat Menno Menno is en niet Tim, en zijn eigen weg zal gaan.

Ik moet ook steeds terugdenken aan de dromen die ik over hem heb gehad toen ik zwanger van hem was. Hij was toen een zeer wijze man, die mij geruststelde in mijn angsten over de zwangerschap (was bang om hem ook te verliezen). Ik kijk naar dat kleine magere sprietje dat hij nu is en weet dat die lieve, wijze man daar in zit. :)

Het goede is dat ik nu meer geduld op kan brengen, meer liefde. Mensen vonden mij altijd al meer dan geduldig, maar er is meer ruimte voor hem nodig.
Op de een of andere manier maak ik me geen zorgen, we gaan gewoon ons best doen om hem zoveel mogelijk te leren, en voor de rest komt het allemaal wel goed. :)
sarina
sarina apr 6 '08
Wat heerlijk voor Menno dat hij zo'n wijze, geduldige, lieve, nieuwetijdse moeder heeft, (net als Tim, Karin). Ik werd ook zo blij van die channelings, dan weet je even weer waarom we het allemaal doen.... Wat een mooie dromen trouwens, ik krijg soms ook tekens, en toch altijd maar weer die twijfels en onzekerheid....
es
es apr 6 '08
Nou, dat geduld mag nog wel meer hoor, vanochtend ging het even mis omdat ik vroeg of hij stil kon zijn omdat ik nog even wilde slapen, en dat kan hij natuurlijk niet...
En ja, ik heb heel wat afgedroomd tijdens mijn zwangerschappen. Onze eerste kennismaking was voordat ik wist dat ik zwanger was. Ik droomde dat ik een heel klein babytje op mijn vingertop had, echt nog geen milimeter groot, ik keek er met een vergrootglas naar en zag heel wazig een klein gezichtje met blauwe ogen met wie ik sprak. Ik weet niet meer waarover helaas. Toen ik wakker was dacht ik dat ik een miskraam zou krijgen omdat ik een babytje op mijn vingertop had, en toen heb ik een test gekocht en bleek ik inderdaad zwanger te zijn. En maar wachten op die miskraam die helemaal niet kwam. :)
Ik heb hem nog vaak gesproken in mijn zwangerschap. Een keer vertelde ik hem dat ik zo bang was dat hij, net als zijn oudste zus, dood zou gaan (ik had 35 % kans op herhaling) en toen zei hij lachend: 'Nou, dat zullen we nog wel eens zien!'
Bij de bevalling die helemaal niet vlotte heb ik op een gegeven moment een keizersnede geeist. Nou, dan word je totaal voor gek verklaard, maar uiteindelijk heb ik hem toch gekregen. Bleek Menno veel kleiner te zijn dan gedacht, en zei de gynaecoloog die niet wist wat voor stennis ik geschopt had, dat het maar goed was dat 'ze een keizersnede hadden gedaan', anders was Menno er ook niet meer geweest, omdat hij zo ontzettend klein en mager was!
Ik zag ook op een gegeven moment een babygezichtje in mijn dromen, en toen Menno een maand of 5 was, had Ben hem op de arm, Menno keek naar mij, en toen had hij precies dat gezicht wat ik toen in die droom gezien had!
En met Mijntje ging het ook zo, ik droomde over een baby met bruin krullend haar, die zei dat hij mijn zoon was. Ik moest iets niet meer doen, weet niet meer wat. Ik slikte toen homeopatische medicijnen, dus daar ben ik mee gestopt nadat de test positief was. Ik was nog niet eens overtijd! Met hem heb ik ook nog vaker gesproken in mijn zwangerschap.
Ik heb dus een hele tijd gedacht dat ik een zoon zou krijgen met bruin haar. En dat vrolijke kleine babytje met blonde haartjes en blauwe ogen die uit mijn buik omhoog ploepte 's nachts en met Menno in ons bed speelde duwde ik weer terug soms, baby's horen in de buik! Hahaha! Idioot kind, wie gaat er nou halverwege de zwangerschap door de buikwand naar buiten om in bed te spelen 's nachts! Maar die heb ik met verbazing bekeken en verder genegeerd.
In ieder geval, die blonde met die blauwe ogen is toch de gene die nu bij ons is, en tot mijn grote verrassing een meisje bleek te zijn! Met blond haar en blauwe ogen. :)
es
es apr 6 '08
En wat Menno betreft, ik blijf het proberen!! Geduld, rust, liefde!! Het lukt me echt niet altijd helaas!!
admin
admin apr 6 '08
Natuurlijk is Tim menno niet Es.
Maar ik wilde zeggen dat je misschien ook wel eens te veel zorgen kunt maken. Ook ik heb mijn momenten dat ik als een stakker in het duister tast, maar heb wel meer vertrouwen gekregen.

Ja Sarina inderdaad, ook ik word getest binnenkort, ik heb ernaar gevraagd omdat ik erg veel van mezelf in de kids terugzie en ik merk dat veel dingen waar zij op stuk lopen ook bij mij fout gaan.
Dus inderdaad ook nieuwetijds, 3 kids en 1 mam, lekkere chaos dus :)Ik ben blij dat mijn dochter geen autistische kenmerken heeft.
es
es apr 6 '08
Ja, wij hebben ook gevraagd of we getest kunnen worden, omdat we allebei veel van onszelf herkennen in Menno.
Zal rust geven denk ik, om het te weten.

Ik snapte wat je bedoelde Karin, maar ik bedoelde meer dat ook al zou Menno niet de Havo kunnen doen (al heeft hij een gemiddelde iq van 128) het dan toch allemaal okee is, want het is zijn weg, en die moet hij zelf gaan, en ik kan hem niet dicteren wat hij moet doen.
Als hij maar gelukkig is, zeg maar, je snapt me wel. :)
sarina
sarina apr 6 '08
Wat een prachtige 'dromen', geweldig dat je al zo'n contact had met je kindjes voordat ze geboren waren! Maar toen waren ze er natuurlijk gewoon al. Die jongen met bruin haar wordt vast je kleinzoon, is er óók één die graag bij jou in de buurt is....
sarina
sarina apr 6 '08
 Origineel bericht van: es
En wat Menno betreft, ik blijf het proberen!! Geduld, rust, liefde!! Het lukt me echt niet altijd helaas!!


Ha ha, nou ik zal maar niet vertellen hoe geduldig ik vanmorgen was.... Lig ik met mijn slaperige hoofd nog in bed, hoor ik Nikita buiten jammeren... BUITEN??? Jawel, gewoon door de voordeur naar buiten gegaan, samen met haar zus, zonder jas.... Ze wilden even schommelen achter. Maar bij ons zijn alle deuren altijd op slot (behalve dus de voordeur, want daar was grote zus vanmorgen door binnengekomen na een feest...) Tja, toen konden ze er dus niet meer in.... Nu kan ik er al weer om lachen, maar vanmorgen.......
sarina
sarina apr 6 '08
Wat goed dat jullie je laten testen. Als je weet waar je valkuilen liggen kun je er niet zo makkelijk meer invallen. Meten is weten zeg ik altijd maar. Maar ik vind het al bijzonder dat jullie zijn wie jullie zijn, geweldige moeders, met of zonder test!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki