Nou, dat geduld mag nog wel meer hoor, vanochtend ging het even mis omdat ik vroeg of hij stil kon zijn omdat ik nog even wilde slapen, en dat kan hij natuurlijk niet...
En ja, ik heb heel wat afgedroomd tijdens mijn zwangerschappen. Onze eerste kennismaking was voordat ik wist dat ik zwanger was. Ik droomde dat ik een heel klein babytje op mijn vingertop had, echt nog geen milimeter groot, ik keek er met een vergrootglas naar en zag heel wazig een klein gezichtje met blauwe ogen met wie ik sprak. Ik weet niet meer waarover helaas. Toen ik wakker was dacht ik dat ik een miskraam zou krijgen omdat ik een babytje op mijn vingertop had, en toen heb ik een test gekocht en bleek ik inderdaad zwanger te zijn. En maar wachten op die miskraam die helemaal niet kwam.
Ik heb hem nog vaak gesproken in mijn zwangerschap. Een keer vertelde ik hem dat ik zo bang was dat hij, net als zijn oudste zus, dood zou gaan (ik had 35 % kans op herhaling) en toen zei hij lachend: 'Nou, dat zullen we nog wel eens zien!'
Bij de bevalling die helemaal niet vlotte heb ik op een gegeven moment een keizersnede geeist. Nou, dan word je totaal voor gek verklaard, maar uiteindelijk heb ik hem toch gekregen. Bleek Menno veel kleiner te zijn dan gedacht, en zei de gynaecoloog die niet wist wat voor stennis ik geschopt had, dat het maar goed was dat 'ze een keizersnede hadden gedaan', anders was Menno er ook niet meer geweest, omdat hij zo ontzettend klein en mager was!
Ik zag ook op een gegeven moment een babygezichtje in mijn dromen, en toen Menno een maand of 5 was, had Ben hem op de arm, Menno keek naar mij, en toen had hij precies dat gezicht wat ik toen in die droom gezien had!
En met Mijntje ging het ook zo, ik droomde over een baby met bruin krullend haar, die zei dat hij mijn zoon was. Ik moest iets niet meer doen, weet niet meer wat. Ik slikte toen homeopatische medicijnen, dus daar ben ik mee gestopt nadat de test positief was. Ik was nog niet eens overtijd! Met hem heb ik ook nog vaker gesproken in mijn zwangerschap.
Ik heb dus een hele tijd gedacht dat ik een zoon zou krijgen met bruin haar. En dat vrolijke kleine babytje met blonde haartjes en blauwe ogen die uit mijn buik omhoog ploepte 's nachts en met Menno in ons bed speelde duwde ik weer terug soms, baby's horen in de buik! Hahaha! Idioot kind, wie gaat er nou halverwege de zwangerschap door de buikwand naar buiten om in bed te spelen 's nachts! Maar die heb ik met verbazing bekeken en verder genegeerd.
In ieder geval, die blonde met die blauwe ogen is toch de gene die nu bij ons is, en tot mijn grote verrassing een meisje bleek te zijn! Met blond haar en blauwe ogen.