Loading...
nl

Verandering van kleur

LaBelleza
LaBelleza apr 3 '08
Hallo lieve mensen,

ik ben heel erg benieuwd of er hier iemand is die kan uitleggen waarom de oogkleur van mijn vriend iedere keer blijft veranderen?

hij heeft echt alle vage kleuren al gehad, van bruin tot groen, tot grijs en blauw..

ik heb al een beetje gegoogled, en kwam op iets wat te maken heeft met verandering in zijn gemoedstoestand.. maar hij zegt vrijwel niet veranderd te zijn het afgelopen jaar..

en toch blijven zijn ogen van kleur veranderen.

iemand een idee?

groetjes Labelleza
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 3 '08
De vraag is of ze echt veranderen, of dat het zo lijkt. De iris speelt zelf ook een rol bij hoe het oog eruit ziet. Hoe groter de iris, hoe donkerder het oog lijkt.

Ook hebben bepaalde gezondheidsproblemen bepaalde afscheidingen op het oog tot gevold. Deze zijn vaak gelig, en komen op bepaalde plekken naar boven.

Waar het dus op lijkt zijn deze vlekken bij de blauwe ogen van je vriend.

Als je namelijk blauw en geel mengt, krijg je groen, maar als je heel veel geel neemt lijken ze bruin.

Ik raad je dan ook aan, om eens naar een iriscopist te gaan, die eens goed naar de ogen van je vriend kan kijken.
Helma
Helma apr 3 '08
...en daarop aansluitend, Labelleza, als de gemoedstoestand van je vriend zou veranderen, dan zou jij dat toch merken?
De ogen van mijn partner zijn ook wel eens verschillend: echt heel bijzonder! Ik maak me er niet zo druk om, maar ik geniet er juist van!

Waarom ben je zo gefocused op je vriend? Neem je iets waar wat je onrustig maakt? Je stelt allerlei vragen over hem, maar wat zegt het over jou?
Sorry, maar ik gooi even de knuppel in het hoenderhok...
sarina
sarina apr 3 '08
De ogen van mijn lieverd zijn ook altijd anders van kleur. Toen ik hem leerde kennen dacht ik dat ze donkerbruin waren, maar dat zijn ze alleen bij lamplicht. Tot mijn stomme verbazing waren ze juist heel mooi lichtblauw-grijs bij daglicht. En in de auto, als ik hem van opzij bekijk en de zon schijnt in zijn ogen, zijn ze zeegroen, dat is mijn favoriete kleur. Dus... heel veel kleuren! Heeft eerder te maken met de lichtval dan de emoties van mijn man.....
LaBelleza
LaBelleza apr 4 '08
@ HiddenWings

Tuurlijk merk ik het of zijn gemoedstoestand zou veranderen.. Maar je hebt ook nog je onbewuste gemoedstoestand die kan veranderen.. Dus ja ;)

En ik ben niet geobsedeerd op mijn vriend ofzo hoor, we hadden het toevallig vanmiddag over paranormale dingen etc, aangezien ik daar zelf ook het 1 en ander mee kan/doe.

Hij vond het interessant klinken toen ik vertelde dat ik mijn foto had laten lezen, en dat wilde hij ook! Dus vandaar dat ik de aanvraag hier neer heb gelegd..

En over de kleur van zijn ogen, dat was gewoon puur interesse van mij, omdat ik het super vind dat zijn mooie oogjes iedere keer veranderen van kleur ;)
LaBelleza
LaBelleza apr 4 '08
 Origineel bericht van: NiMS
De vraag is of ze echt veranderen, of dat het zo lijkt. De iris speelt zelf ook een rol bij hoe het oog eruit ziet. Hoe groter de iris, hoe donkerder het oog lijkt.

Ook hebben bepaalde gezondheidsproblemen bepaalde afscheidingen op het oog tot gevold. Deze zijn vaak gelig, en komen op bepaalde plekken naar boven.

Waar het dus op lijkt zijn deze vlekken bij de blauwe ogen van je vriend.

Als je namelijk blauw en geel mengt, krijg je groen, maar als je heel veel geel neemt lijken ze bruin.

Ik raad je dan ook aan, om eens naar een iriscopist te gaan, die eens goed naar de ogen van je vriend kan kijken.

Over een iriscopist had ik ook al het een en ander gelezen ja..
Op de foto's zijn zijn ogen trouwens meer blauwig, maar als ik ze met mijn eigen ogen bekijk zie ik toch echt groen..

het is heel apart, maar het is wel erg mooi :D
Anne
Anne apr 4 '08
Ogen veranderen inderdaad.
Ik merk dat bij mezelf ook. De ene keer dat ik me ogen in de spiegel bekijk zien ze er anders uit en voelen ze anders dan de anderen keer. De ene keer zijn ze licht de andere keer donker. Met voelen bedoel ik dat ze iets uitstralen iets zegen.
Ik denk dat iedereen dit wel heeft eigenlijk. Het heeft gewoon te maken met hoe je je voelt enzo. Hierdoor kunnen ze denk ik ook wel van kleur veranderen. Donkerder of lichter worden.
admin
admin apr 4 '08
Heel veel mensen hebben dit, ikzelf ook.
Zolang je niet omvalt is er niets aan de hand :)
Zelf vind ik dat je niet overal een paranormale oorzaak achter moet zoeken, soms gebeuren dingen ook gewoon zomaar.
LaBelleza
LaBelleza apr 4 '08
Heb je gelijk in ja, maar wie zegt dat ik hier iets paranormaals achter zoek? Niemand ;)

Was gewoon een normale vraag in een subforum genaamd Levensvragen :)

Bedankt voor de antwoorden alsnog!
gast
gast apr 6 '08
Op de kleur op foto's kun je zeker niet vertrouwen want die geven met iedere licht temperatuur een net even anders kleurtje weer. Pas als je daglichtlampen gebruikt op de juiste manier kun je zeggen dat dat de werkelijke kleur van je ogen is. En dat telt natuurlijk ook voor waar je in de spiegel kijkt of waar een ander jou in de ogen kijkt, het heeft allemaal te maken met het licht wat er op dat moment in valt. Dus ik denkt dat het niet zo zeer je ogen zijn die van kleur veranderen maar meer het licht om je heen dat veranderd.
admin
admin apr 6 '08
Licht zal absoluut een factor zijn, maar je stemming ook denk ik.
Kamizja
Kamizja apr 6 '08
Als kind had ik blauwe ogen (tot mijn 13e) en ik had altijd steil haar (tot mijn 36e), nu heb ik groengrijslichtbruine ogen en krullend haar.
Ik weet ook niet hoe dat kan....
Ze veranderen nu trouwens niet veel , mijn ogen, ook niet met ander licht.
Ik zoek er ook niet veel achter.
Thomas A
Thomas A apr 7 '08
Grappig onderwerp; ook mijn ogen verkleuren (aldus anderen). Zelf heb ik dit echter nooit waar-genomen. Van blauw naar grijs naar groen en naar turkoois.........

Geboren met stijl blond haar en rond mijn pubertijd veranderend naar midden bruin, sterk krullend. Ha, en tijdens de hippietijd heel erg lang en had ik de bijnaam "Jesus"...........
Wullabee
Wullabee apr 7 '08
hi,

Mijn dochters ogen reageren op haar gemoed.
ook of ze moe is of fit speelt een rol.
zo varieren die van blauw naar groen naar grijs.

Mijn ogen weet ik niet,er heeft nooit iemand wat over gezegd,alleen over t feit dat ze niet gelijk staan.maar zo ben ik geboren.
ik had bij mijn geboorte bruine ogen,en zwarte krullen,als kind hoogblond en mijn ogen werden groen bruin.nu zijn mijn haren donkerblond.

lg soullove

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420