Ook houd ik weer heel veel binnen merk ik, want ik heb echt een brok in me keel elke keer en net had ik echt moeite met ademenen en me hart ging steeds sneller kloppen. Ik weet echt niet zo goed wat ik moet doen...
hoi Ashley
Deze klachten lijken op hyperventilatie, zoals Sarina ook zei en je dat misschien zelf ook wel weet.
Ik ben hier zelf ook mee bekend en ik weet dat het ontzettend naar kan zijn. Maar weet dat het geen kwaad kan voor je lichaam!
Zelf kreeg ik eens een tip van een huisarts: drink een frisdrank met prik als je je benauwd voelt, het geeft echt verlichting. En zoals Sarina zegt, ademen in een kommetje van je handen of een plastiek zakje kan ook verlichting geven. Het is vooral belangrijk om via je buik te ademen i.p.v. via je borst.
meer informatie:
http://www.allesoverhyperventilatie.nl/symptomen
Als ik je verhaal lees heb ik het gevoel dat het goed voor je kan zijn je emoties te uiten: huil, schreeuw en wees maar boos (om wat jou door je opvoeders is aangedaan) -ik bedoel niet zozeer letterlijk naar hen toe, maar op een 'symbolische' manier kan je ook je boosheid uiten. Zelf neem ik b.v wel eens een kussen waar ik mijn boosheid op afreageer. Misschien kan je dit doen als je alleen bent en misschien kan je hulp vragen hierbij.
Je zegt het zelf eigenlijk al, ik houd weer heel veel binnen...
Spanningen gaan dan in ons lijf zitten.
Weet dat je hier niet alleen mee bent. Ook niet met je angsten, heel veel mensen hebben daar last van al merk je het niet.
Het is heel begrijpelijk dat je ze hebt en zeker niet raar, gek of vreemd.
Het is alleen maar heel knap dat je het kan delen....
veel sterkte!