Loading...
nl

Goede vrijdag

Beschermengel
Beschermengel mrt 20 '08
Goede vrijdag

Op deze dag word de kruisiging van Jezus herdacht.

Deze dag word GOED genoemd omdat we geloven dat ..Christus ..vrijwillige dood betekende dat God zich om het menselijk lijden bekommerde en het zelf op zich nam.
Delen:
Thomas A
Thomas A mrt 20 '08
Ja bijzonder eigenlijk en dan te bedenken dat wij zelf de veroorzakers van ons lijden zijn en dus niet God. Dat Goddelijkheid zoiets is als buiten onze eigen keuzes om manifesteren van een Godsbewustzijn. Dat wij klungelen omdat we denken God zelf te kunnen zijn/spelen.

Het 'ik' bestaat ook helemaal niet en al dat verpersoonlijken van vanalles en nog wat, maakt ons gehecht aan illusies en veroorzaakt het zo nodeloos lijden.................

Apart eigenlijk dat zeer liefdevolle medemensen hier het minst last van hebben............
inneke
inneke mrt 20 '08
Het moment van de kruisiging is ook het moment dat de Christus volledig indaalde in Jezus.
Volgens het esoterisch christendom was hij niet één en al lijden, integendeel: hij was klaar met z'n opdracht hier en mocht terug naar "de Vader". Wat moet hij blij zijn geweest!
Thomas A
Thomas A mrt 20 '08
wij kunnen op aarde al terug naar de vader zonder in lichamelijkheid te sterven.............
inneke
inneke mrt 20 '08
Ja en Jezus zou de gene zijn geweest die ons daarin is voorgegaan. De eerste persoon die die Bewustzijnsenergie aankon.
Beschermengel
Beschermengel mrt 20 '08


Ja hij was de grootste allertijde!

En haast niemand geloofde hem...ik denk als hij weer terug zu komen ..het precies weer zo is.

De mens heeft nog niet echt veel geleerd ..zijn er maar weinigen.
Beschermengel
Beschermengel mrt 24 '08


Hij IS de GROOTSTE allertijde,

ik wilde het nog veranderen maar ging niet meer, dus doe ik het zo!
Thomas A
Thomas A mrt 24 '08
Jezus is er nog steeds. Sowiezo kunnen wij be-leven wat hij ons aanrijkte (met een lange ij). Hij leerde ons niet materieel en/of zelfzuchtig te zijn. De bevrijding ligt hem dan ook in onzelfzuchtigheid en dat is waarin velen hem niet durven te volgen. Velen hebben behoefte aan macht, bezit, andere vormen van gehechtheid of afhankelijkheid van vergankelijkheden.

"Leert van mij want ik ben zachtmoedig van harte........".

Als je in de boeken van Paul Ferrini duikt, dan merk je dat het Christusbewustzijn nog heel actueel is en dat wij dat door aardse beslommeringen vaak niet zo in de gaten hebben, daarnaast moet je veel van die werkelijkheid in je eentje uitzoeken. Gewoon omdat je kijkt naar je/het leven en de dingen die je tegenkwam op je weg. Transparantie zal sneller gaan wanneer je de dingen met anderen kunt delen, zodat je eerder ziet dat er veel meer mensen de zelfde processen gaan, waarbij hooguit de vorm anders is...............

Door de bril van Christus bestaat het lijden niet, logisch ook, hij begrijpt het aards lijden en leeft de blindheid der gehechten ook niet. Het eigen gevormde ego wat wij hier zelf hebben neergezet is de schietschijf van onze pijn. Het duurt voor we dat doorkrijgen en b.v. niet meer hechten aan, macht, schaamte, schuld, haat, trots, zelfzucht, oordeel, afgunst enz.

Het kan echter wel, ook vandaag...........

Fijne dag lieverds

Thomas
Debiorah
Debiorah mrt 24 '08
Respect voor jullie zienswijze, hier kan ik mij goed in vinden.
Wat ik mij echter altijd afvraag, waar het op slaat dat jezus voor onze zonden is gestorven, zoals menig christen mij heeft verwoord. Iemand een verhelderende verklaring?
gast
gast mrt 24 '08
Jezus heeft door dit proces te gaan ons een voorbeeld gegeven hoe wij ook verlost kunnen worden van onze 'zonden'.
Ik geloof er niet in dat hij voor onze zonden gestorven is maar hij heeft wel de weg gewezen voor ons.

Ik denk zelf dat de kerk ervan gemaakt heeft dat hij voor onze zonden gestorven is. Dit omdat de kerk alles buiten de persoon zelf heeft geplaatst om zo de macht te kunnen houden over de mensen.

M.i. is Jezus, of eigenlijk de Christus, de weg om bij God te komen in onszelf. Om die weg te kunnen gaan moeten we eerst sterven aan onszelf (de kruisiging), dan is de weg vrij (de Christus) om tot God te komen. (en daar hoef je dus niet fysiek voor te sterven)
Beschermengel
Beschermengel mrt 24 '08







....
inneke
inneke mrt 24 '08
Zo zie ik het ook Gast. Wat de Kerk ervan gemaakt heeft is een enorme verarming van wat Jezus hier werkelijk kwam doen.
Beschermengel
Beschermengel mrt 24 '08



Ben ik helemaal met jullie eens!
Beschermengel
Beschermengel apr 8 '09
Pasen is de belangrijkste christelijke feestdag. Men viert de opstanding van Jezus uit de dood nadat hij op Goede Vrijdag gestorven is.

Christenen herdenken met Pasen de herrijzenis van Jezus uit het graf, op de derde dag na zijn kruisiging. In veel kerken wordt in de nacht van Stille Zaterdag op Paaszondag een wake gehouden. Aan het einde van deze wake wordt de Paasdag met feestelijk gezang begroet.

Pasen was vroeger ook een seizoensgebonden landbouwfeest. Het markeerde het begin van de lente en het einde van een tijd van schaarste, die heerstte als de voorraden van de winter opraakten.

Veel paasgebruiken zijn afgeleid van dit niet-christelijke lentefeest, zoals het rapen van eieren.

Boeren beschouwden eieren als een kiem van kracht. Ze begroeven ze in hun velden opdat ze hun kracht op de bodem over zouden brengen en voor een goede oogst zouden zorgen.

Later dienden de eieren voor de katholieken ook om na de veertigdaagse vastenperiode (die na de viering van Carnaval begon) weer op krachten te komen. Met Palmpasen werden de eieren ingezameld.

Het christendom is met name gebaseerd op het leven en lijden én de opstanding uit de dood van Jezus Christus.



http://www.beleven.org/feest/pasen
liesanne
liesanne apr 9 '09
Origineel bericht van: gast
Jezus heeft door dit proces te gaan ons een voorbeeld gegeven hoe wij ook verlost kunnen worden van onze 'zonden'.
Ik geloof er niet in dat hij voor onze zonden gestorven is maar hij heeft wel de weg gewezen voor ons.

Ik denk zelf dat de kerk ervan gemaakt heeft dat hij voor onze zonden gestorven is. Dit omdat de kerk alles buiten de persoon zelf heeft geplaatst om zo de macht te kunnen houden over de mensen.

M.i. is Jezus, of eigenlijk de Christus, de weg om bij God te komen in onszelf. Om die weg te kunnen gaan moeten we eerst sterven aan onszelf (de kruisiging), dan is de weg vrij (de Christus) om tot God te komen. (en daar hoef je dus niet fysiek voor te sterven)


mooi omschreven.... (alweer een jaar geleden!)




liesanne
liesanne apr 14 '09


Een boodschap van Judas



Ik wil jullie, mijn medemensen op aarde,

iets vragen. Al bijna tweeduizend jaar

ben ik nu in de geestelijke wereld.

En al die eeuwen daar ben ik nu al de speelbal

van jullie emoties, jullie afschuw en angst.



Hier, in de geestelijke wereld, is het leven

anders dan op aarde: wat ik denk, zie ik hier

in beelden buiten mijzelf geprojecteerd.

Denk ik aan eten, dan zie ik dat voedsel

in beelden om mij staan. Denk ik aan de aarde,

dan zie ik het aardse leven om mij heen.



Maar wat andere mensen denken en voelen,

voel ik als eigen gedachten en gevoelens.

Wat op aarde buiten was, is nu binnen,

en wat daar binnen was, is hier buiten geworden.



Jullie oordeel over mij voel ik heel direct

van binnen: het doet mij ondraaglijk veel pijn.

Jullie afwijzing voel ik als een steek in mijn hart.

Gelukkig is het de blijvende liefde van Christus

die mij elke dag als een troost geschonken

wordt en die mij draagt en staande houdt.



Ik wil jullie vragen: bevrijd mij van de pijn

van jullie oordeel, heb mededogen met mij

en als het kan: heb mij lief. Dan zal ik

eindelijk vrij worden, een vrij mens.



Ik durf dat jullie te vragen, omdat jullie

daardoor ook zelf geestelijk zult groeien.

Want wie mededogen met mij heeft,

krijgt mededogen met zijn eigen schaduw,

zijn eigen innerlijke Judas. En alleen wie

mededogen met de eigen schaduw heeft,

kan een heel mens worden, en raakt in staat

om licht en donker met elkaar te verzoenen

en die beiden één te maken: geheeld licht.

Die mens heeft donker en licht op een hoger plan

tot een licht van puur bewustzijn omgevormd.



Zo mag ik, Judas, door jullie afgewezen

en veroordeeld, jullie de weg wijzen naar

de ware heelheid. Wie mij, Judas, liefheeft,

overstijgt de dualiteit en wordt heel, wordt

één. Als dat gebeurt krijgt mijn lot een diepe

zin en is mijn lijden niet vergeefs geweest.


bron: http://www.hansstolp.nl/lees_tekst.php?id=16
Natalie1986
Natalie1986 apr 14 '09
Mooi stukje!!

Gelukkig voel ik me niet aangesproken.. Het was het plan van bovenaf.
Mensen zijn hard en kil en denken niet na voor ze wat zeggen! Wie zijn wij om over hem te oordelen!! Wij zijn wij om hem te minachten. Hoewel er natuurlijk altijd mensen zijn!!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki