Loading...
nl

en of maar...

dragon
dragon mrt 18 '08
Vul zelf het woordje "en" of "maar" in op de stippellijntjes:

ik wil dat je van me houdt .... verstik me niet
ik wil dat je voor me zorgt ... laat me ook voor jou zorgen
waardeer me ... meen het, houd me niet voor de gek
ik wil dat je me lekker en mooi vindt .... zie me niet als lustobject
houd me vast .... laat me los
verleid me .... haal me niet over
wees streng .... domineer me niet
prikkel me ..... stop met me zo te irriteren
hoor me ... zeg eens wat terug
geef jezelf bloot ... vertel me niet alles
bewonder mij ... stop met adoreren
ga weg ... kom terug
blijf bij me ... laat me met rust

ik wil stoppen met willen
Hou me vast en geniet want nu is altijd en nooit
gisteren en morgen bestaat niet

Dragon
Delen:
admin
admin mrt 18 '08
Nee dat klopt, er is eigenlijk alleen het nu.
Gisteren is voorbij en morgen zijn dromen.
Als je er bent wil ik dat je weggaat en als je weggaat dan wil ik dat er bent..
inneke
inneke mrt 18 '08
Dat noemen ze paradoxale boodschappen Dragon :)
Wat je ook doet, je kunt het nooit goed doen...bv. "Wees nu eens spontaan". Dat kun je dus niet op bevel he

In het verleden werd zelfs gedacht dat schizofrenie werd veroorzaakt door ouders die vooral dit soort boodschappen geven. MAar die theorie is (gelukkig) achterhaald.
es
es mrt 18 '08
Daar hebben ze de balansdag voor uitgevonden geloof ik... ;)
Thomas A
Thomas A mrt 18 '08
Heftig maar mooie reis ga jij Dragon, je zult jouw antwoord krijgen omdat je opzoek bent gegaan. Wees onderweg heel liefdevol voor jezelf, dat vraag ik je, je zult daardoor veel eerder 'thuis' komen...............
Anne
Anne mrt 18 '08
Ja dat denk ik ook dragon, je zult vanzelf een antwoord krijgen omdat je op zoek bent gegaan zoals thomas dat zegt.
Je hebt de eerste stap al gezegd, door te zien dat het zo niet langer kan. Praat jezelf geen verwijten aan en wees lief een goed voor jezelf...
sarina
sarina mrt 18 '08
Lief draakje,

Wikipedia:
Een draak is een mythologisch wezen met het lichaam van een slang of een krokodil; klauwen en de kop van een arend, leeuw of valk; vleermuisvleugels (vlerken). Zijn vorm en uiterlijk varieert per overlevering. Een draak geldt als kwaadaardig, behalve in China, waar een draak geluk brengt.
In de Europese middeleeuwen belichaamt hij de duivel. De draak siert veel wapenschilden en vlaggen. In sommige culturen is het gebruikelijk om sculpturen van draken bij tempels te plaatsen ter symbolische bescherming.

Ik heb dit voor je opgezocht omdat ik veel teken met kinderen. Het valt mij op dat juist de gevoelige kinderen vaak draken tekenen, met veel stekels en vuur...

In de tekentaal zeggen we: Je tekent altijd wie je bent... je kiest de symbolen (onbewust) die uitdrukking geven aan jou! Ik Jij kiest de draak... Wat zegt dat over jou?

De draak is krachtig en dwingt respect af: met een draak kun je niet sollen. Ze worden door anderen soms zelfs als duivels ervaren, maar ze brengen ook geluk... Het is moeilijk door hun pantser heen te dringen, het lukt alleen tovenaars en heiligen om de boze draak te verslaan.

Misschien helpt het je om voor jezelf na te gaan wat de draak voor jóu betekent... biedt hij bescherming, brengt hij geluk, maakt hij eenzaam... geeft hij je kracht....

Gebruik de eigenschappen van de draak om op zoek te gaan naar jezelf. Je kunt het!
dragon
dragon mrt 18 '08
hahaha, raak Inneke, die heb ik ook vaak gekregen "doe nu eens spontaan", hahahaha!

Soms heb ik het gevoel dat er letterlijk een gevecht in mij woedt tussen het ego en de ziel, tussen verstand en gevoel.

En dat verstand jongens, wat kan die schreeuwen zeg!
Nou, ik laat het nu lekker schreeuwen en ga doen wat echt goed voelt.....
inneke
inneke mrt 18 '08
Fantastisch! De weg is niet gemakkelijk en pijnloos, maar zo de moeite waard...(waar heb ik dat nog gezegd? )

Ik heb m'n knuffels mee genomen naar de kelder...lees: kijk met zachtheid naar alle stukken van jezelf, ook naar de 'lelijke'.

Het is natuurlijk één en al projectie, maar ik 'herken' iets van het helingsproces waar je in zit. ;)
dragon
dragon mrt 18 '08
oei... wat voelt ook alweer goed, ben het ff kwijt..... :P
inneke
inneke mrt 18 '08
oink oink.

Op 't moment dat ik een glaasje wijn (te veel) drink voelt dat ongeloooflijk lekker De dag erna, euh...
admin
admin mrt 18 '08
Eeen keer heel hard tegen iets aanschoppen, pas op je tenen
Geen levende voorwerpen
admin
admin mrt 18 '08
Of gewoon eens een keer heel lief voor jezelf zijn, trakteer jezelf eens ergens op, voelt verrekte lekker hoor.
dragon
dragon mrt 18 '08
ja, dat doe ik eigenlijk bijna nooit, dus dat is een goed idee Karin.

Heb erg veel zin jullie te ontmoeten!

Hoe komt het toch, Thomas, dat ik altijd kippevel krijg van jou posts, doe je het erom? :P
Thomas A
Thomas A mrt 19 '08
Geen idee Dragon.
Ik ben gewoon ik.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki