Loading...
nl

crisis....help

dragon
dragon mrt 18 '08
scary shit, maar ook heel bevrijdend denk ik.

Ik dacht echt dat ik mijn verslaving had losgelaten toen we tijdelijk uit elkaar waren en wie weet was het ook heel even zo, maar ik heb denk ik gewoon te vroeg gejuigd.

Gaaf Inneke, dat jij en je man op dat punt zijn gekomen!

Wow Sarina, ik denk dat ik dan eerst maar vraag om een reisje naar de bahama's :P
sarina
sarina mrt 18 '08
Ha ha, een reisje dat lichamelijk, emotioneel en spiritueel bij je past dan hé! Ik heb geen invulling gegeven aan mijn vraag, de uitkomst open gelaten....
dragon
dragon mrt 19 '08
lichamelijk... een reisje van 60 dagen naar een groot warm bed
emotioneel en spiritueel ... een reisje naar binnen

hihi

:P:P
gast
gast mrt 19 '08
Vergeet niet dat je andere mensen om je heen nodig hebt om je zelf in terug te kunnen zien!
dragon
dragon mrt 19 '08
hoi gast,

ik ben eigenlijk wel OK met iedereen om me heen, het wordt pas moeilijk als ik een partner heb.....
gast
gast mrt 19 '08
Wat verwacht je dan meer van hem dan van anderen? Of is het omdat hij te dichtbij komt? Ben je eigenlijk heel erg bang voor wat je te zien krijgt hoe je zelf werkelijk bent?
dragon
dragon mrt 19 '08
Ik denk dat het is omdat hij te dichtbij komt.
Bij anderen kan ik afstand nemen en mensen laten voor wie ze zijn.

Het is ingewikkeld. Mijn partner en ik lijken zo ontzettend veel op elkaar dat we in het begin ook steeds in een deuk lagen omdat we constant hetzelfde zeiden, dachten of reageerden. Maar we gingen steeds meer in elkaar op en werden een soort versmelting.

Maar wat ik eigenlijk niet lijk te begrijpen in mijn relaties is het volgende: stel, mijn partner doet iets stoms zoals schulden maken of vreemdgaan (ik noem maar wat hoor, het is hypothetisch). In ieder geval, hij doet iets wat niet handig is voor de relatie of de leefsituatie. Wat is dan mijn les daarin? Of bekijk ik het nu veel te concreet?
Thomas A
Thomas A mrt 19 '08
Afwezige of ver over grenzen tredende opvoeders als basis voor wat zich nu in jouw leven voordoet. Les: eigen autonomie ont-dekken; in de eigen liefde gaan staan.......
gast
gast mrt 19 '08
Het lijkt er mij op dat je vertrouwen getoetst wordt. Hoeveel vertrouwen heb je in het leven? Het is dus niet alleen dat wat jou of je partner aangaat, maar het gehele plaatje. De dingen die jij nu noemt zijn maar een onderdeel van een grotere cyclus. Zolang je teveel op een punt blijft hangen hoe moeizamer het leven verder gaat. Het zijn ook vaak dingen die je los moet laten. Als je bijvoorbeeld bang bent dat je partner vreemd gaat, of hij gaat daadwerkelijk vreemd, dan kan jou jaloesie getriggerd worden. De vraag die je jezelf dan moet stellen is; waarom ben ik jaloers.

Maar ik denk vooral dat het het loslaten van oude gewoontes en ideeen (denkbeelden) is waar je nu mee te kampen hebt.
Heb vertrouwen in het leven, dan gaat het vanzelf.

(wel grappig om het tweede stukje te lezen want zo ervaren mijn man en ik het ook)
dragon
dragon mrt 19 '08
poeh,

ik vind het maar moeilijk hoor!

Hartstikke bedankt lieve mensen...
gast
gast mrt 19 '08
Zien en erkennen van wat er is, wat het met je doet, is meestal al de helft van de oplossing, de andere helft is het weer loslaten ervan.
Het klinkt zo simpel, maar is zo moeilijk, maar als je eenmaal door hebt hoe het werkt wordt het weer eenvoudig.
dragon
dragon mrt 19 '08
dat is het hem nou juist.
het is simpel als je het eenmaal kunt, maar eerst daar maar eens komen....
inneke
inneke mrt 19 '08
stap voor stap Dragon, heb VERTROUWEN dat je het leert. ;)
Thomas A
Thomas A mrt 19 '08
Hoi Dragon

Eigenlijk is de boodschap simpel. Een mens verweeft zich meestal met iemand met wie deze op een gelijke vibratie zit. Niet altijd - zelfs meestal - geen bewust, maar een onbewust energetisch gebeuren. Waar komt iemand bij mij binnen? Wat voel ik daarbij? Velen die een totaal andere manier van leven hebben; zich anders in het leven opstellen, zullen niet herkend of zelfs onaantrekkelijk bevonden worden. Te werelds, te materialistisch, te oppervlakkig, veel aspekten van medemensen zijn snel waarneembaar en zullen vanuit onaantrekkelijkheid of onherkenbaarheid niet tot een verweving leiden.
Met anderen gebeurd dit wel en al zal niet direct kenbaar zijn wat het toch is wat die ander aantrekkelijk maakt, het gevoel is goed, maakt nieuwsgierig en je gaat het aan.
Die onbewuste her-kenning zegt (spiegelt) dus veel over je(het)zelf. Het zijn dan ook niet de moeilijkheden van die ander die jij moet zien om te vormen (helen), maar diezelfde afgescheiden gedragingen bij jezelf te leren zien, in de wetenschap dat we spiegels zijn van elkaar.
Mensen kunnen elkaar niet ver-anderen. Wij kunnen enkel onszelf ver-anderen en daarbij dankbaar zijn dat wij door die ander zichtbaar worden voor ons Zelf; ons Zelf kunnen gaan zien.
De ander helpen en ons Zelf niet werkt niet, want als geliefden zijn wij niet de therapeut van de ander. Dat loopt gegarandeerd mis.

Verder dan liefhebben komen we niet; ons zelf en de ander. Dat is ook voldoende...........

Tja Dragon en kom jij soms heftige partners tegen, dan is de les dat JIJ heftig bent. En alle emoties die daarbij naar het oppervlak komen, zijn de nog niet bewuste stukken die door onbewust zijn nog niet transformeerbaar zijn.
Wist je dat in de ogen (spiegels van de ziel) van een ander jouw eigen ver-anderingsproces zichtbaar is?

En zo is liefde weer de sleutel tot innerlijke stilte (vrede) en sereniteit en zul je in de her-kenning van een ander kunnen waarnemen hoezeer je ver-andert, opweg naar liefde..........

Niet meer veroordelen en bewustwording zijn helpers.........
sarina
sarina mrt 19 '08
Dank je, mooi gezegd, je hebt mij in elk geval weer een stukje verder geholpen.... xxx
Helma
Helma mrt 19 '08
Dank-je-wel lieverd.
Thomas A
Thomas A mrt 19 '08
graag gedaan lief!

Dragon kijk ook nog eens naar jouw fotolezingtopic als je wilt;
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/17412/fpart/1
Lena
Lena mrt 19 '08
Dragon, durf je het aan om een lange tijd alleen te leven?
Alleen voor jezelf kiezen,wel lekker contact met vrienden,maar even zonder partner?

Ben zelf 4 jaar alleen geweest(had ook 2 kleine kinderen toen),maar die jaren zijn goed geweest.
De meest mensen hadden medelijden, ik moest niet alleen zijn.
Toch is het zo gegaan.
Eigenlijk kan ik achteraf blij zijn ,was niet makkelijk,maar leerde mezelf wel goed kennen.
Bij de nieuwe partner na 4 jaar,wist ik ook wat ik wel wilde en wat niet. Nu hebben we al 10 jaar en lat- relatie,maar het is goed zo. Houden van in de juiste verhoudingen, iemand moet toch iets toevoegen en niet afnemen?
Had zelf nooit gedacht dat ik zolang alleen zo zijn, en toch was het goed.

Maar goed dat is een beetje mijn verhaal ik weet het,toch blijf ik hopen dat het op je pad komt hoe dan ook ,en wanneer dan ook!
dragon
dragon mrt 20 '08
Hoi Thomas,

mooi gezegd! Ik heb in deze partner mijn gelijke gevonden moet ik je zeggen, maar oei wat is dat confronterend!

Wat ik het allermoeilijskte vind, is dat ik het met mijn verstand wel allemaal weet, maar dat het echte voelen soms uitblijft. op die manier kom ik terecht op het woeste paard van emoties dat alle kanten uitrent. Dan weer ben ik een huilend bang meisje, dan weer een controleur, de drammer, etc.
Dat is vermoeiend en verwarrend. Maar ja, stapje voor stapje.... :)

Hoi Lena,
ik houd wel van alleen zijn en heb dat ook wel gedaan.
Wie weet niet lang genoeg, of misschien is het wel weer eens tijd :).

Zoals altijd ben ik ontzettend ongeduldig en dat werkt niet :)

Bedankt voor jullie mooie woorden!
Thomas A
Thomas A mrt 20 '08
Dragon het geeft niet wat je allemaal in die ander weerspiegeld ziet of er vanuit jou naar boven komt. Zaak is dat je je eigen deel ziet (wat is van jou en wat is van mij). Je komt al heel erg ver als je leert zien dat het afgescheiden(disharmonisch gedrag) niet beter of slechter is dan dat van de ander. Dan kun je ook niet meer veroordelen en sterker, hierdoor leer je (be-)grijpen, wat de eigen disharmonie (die van jou - het zelf dus -) met een ander doet. Kom je zover dan kun je pas echt ver-anderen. Hier is veel lef en durf voor nodig, maar dat heb jij.
"Gezegend zijn zij die hun lijden in liefde hebben omgezet",sprak Christus........... Dat zijn de ervaringsdeskundigen trouwens.

Als meer wilt weten over hoe deze processen werken kun je eens over zielsliefde relaties gaan lezen. Ook lezend over tweelingzielen kom je veel tegen over deze leerprocessen.
Uiteindelijk zul je door een partner relatie zoals deze nu levend is voor jou, het meeste over jouzelf kunnen leren, gewoon door het spiegeleffect. Stop met veroordelen en vergeef! ook jouzelf............

Dat heen en weer gestuiter (heftige emoties) is tekenend voor de eigen nog niet bewuste stukken. Je zult begrijpen dat als je eenmaal echt naar binnen bent gegaan en er licht is gekomen de eigen afgescheidenheid (innerlijke pijn), je ook niet meer omver te krijgen bent.......

Ontken je schaduwkanten niet meer Dragon, ze mogen er zijn (raar he) en ze verliezen bij de erkenning hun uithollende werking, simpelweg doordat ze in bewustzijn terechtgekomen zijn.
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420