Lieve schatten van het forum,
ik heb jullie hulp nodig en dringend!
hier komt mijn verhaal:
ik heb altijd relaties gehad met mannen die er op los leven. gokken, drugs, drank, vrouwen, noem maar op!
Mijn probleem is het volgende: als ik iemand ontmoet, dan zie ik altijd de essentie van die persoon en op basis daarvan ga ik een relatie aan met diegene of niet. Ik zie ook wel dat mensen zo hun verdedigingsmechanismen hebben, hun maskers: de persoon in essentie is altijd iemand met bagage, maar what's new! hey, ik ben dat ook!
Als mensen me niet te dicht na staan, dan kan ik de goed relativeren. Ik kan onderscheid maken en een duidelijke keuze maken: "jij, jij gedraagt je als een L*L, maar ik zie jouw essentie en ik wil door alle lagen heenkijken jou zien als de persoon die je werkelijk bent!
Maar ja, in relaties ligt dat anders.
ik val halsoverkop op mannen die in essentie lief zijn, een gouden hart hebben, maar zoveel in hun leven hebben meegemaakt, dat ze zich gedragen als monsters. "Ach", zeg ik altijd in het begin, "met die gedragingen heb ik niets te maken, want ik zie wie jij bent, in essentie, zonder maskers".
Helaas vellen de maskers mij altijd weer.
mijn partners gaan vreemd, gokken, drinken, gebruiken drugs, geven teveel uit, noem maar op..... en hoe graag ik ook door die "aardse dingen; heenkijk, ik raak keer op keer gekwetst!
Vertel me niet wat ik al weet. Ga terug naar de oorsprong, als klein meisje ben je diep gekwetst en nu zoek je een man die je kunt overtuigen van jouw goedheid, zodat je datgene terugwint wat je als kind hebt verloren en dat kan niet, Accepteer het!
Jajajaja, ik ken de theorie!
Sjonge, dat is nu juist het probleem! Mijn denken is zo actief, dat ik totaal niet in contact sta met mij emoties....voelen, wat is dat?
Dus nu, weer een man. Getrouwd!
Een huwelijk op basis van "als jin kingeeft wat ik nodig heb, dan geef ik jouwat jij nodig hebt!"
Gedoemd om te mislukken, zou je zeggen.
Het is geen liefde, het is een zieke verslaving...
En toch kan ik niet loslaten.
Toch blijft iets in me zeggen dat er meer is, dat het nu is.... of nooit!
Dus nu, lieve medefilosoofjes en gekjes :P.
Help me out.
Wat is mijnlevensles:
A. leer nu eens dat je op de verkeerde mannen valt, ga bij hem weg, sort yourself out!
B. leer nu eens je niet op te winden over aardse zaken, so what dat hij met een ander heeft gezoend, zo what dat hij zich te buiten gaat aan alle mogelijke vluchtmechanismen zoals drank, drugs, etc. Ga ervoor en kijk erdoor heen, verdiep je in wat echt belangrijk is!
om de zaak nog meer te compliceren, heb ik van meerdere kanten gehoord dat er een klein meisje staat te wachten om bij ons geboren te worden.... en ja, ik wil graag moeder worden, Ben er helemaal klaar voor!
Och jee, wat een lang verhaal.
er zijn nog zoveel dingen die ik eraan toe kan voegen; het is zo'n lang verhaal!
maar nu eest: wat zijn jullie eerste reacties ne het lezen van mijn vehaal?
Wat ik ook doe, ik krijg overal dezelfde boodschap; vertrouw jezelf, laat je niet leiden (of lijden :P) door anderen, volg je eigen hart. En juist nu, met deze man, op dit punt in mijn leven, ben ik het spoor volledig bijster. Ik weet het echt niet meer!!!!!!!!!!!!!
Dragon